22 خرداد, 1401

کنار آمدن با شکست عشقی

کم نیستن افرادیکه با هزار امید و آرزو عاشق میشن و متاسفانه شکست عشقی رو تجربه می کنن.اگر شما هم از اون دسته افراد هستین قطعا کنار آمدن با شکست عشقی براتون سخته.این مقاله میتونه بهتون کمک کنه تا با خودتون به پذیرش برسین و از این دوره غمناک زندگی تون بسلامت گذر کنین.

کنار آمدن با شکست عشقی

کنار آمدن با شکست عشقی

هرچقدر هم که نصیحت کنیم باز هم کنار آمدن با شکست عشقی گاهی دشوار است اما باید بر آن غلبه کنیم تا بتوانیم به زندگی برگردیم و آینده بهتری را برای خودمان بسازیم.نکات زیر برای غلبه بر شکست عشقی موثر است:

واقعیت را بپذیرید

اولین چیزی که کنار آمدن با شکست عشقی را برای افراد سخت می کند این است که نمی خواهند قبول کنند این رابطه تمام شده است.کسی که تجربه شکست عشقی را نداشته باشد نمی تواند بفهمد که فرد چه احساسی دارد.از دست دادن عشق زخم و درد جسمی نیست یک احساس خلاء خسته کننده است که باعث می شود فرد فکر کند همه چیزش را از دست داده است.آنها هر لحظه امیدوارند که عشق رفته بازگردد و با مرور خاطرات گذشته از پذیرش واقعیت فرار می کنند.

این انکار باعث می شود روند بهبودی دیرتر آغاز گردد.پس قدم اول بپذیرید که عشقتان تمام شده و باید به زندگی عادی برگردید.

ببخش و فراموش کن

قبول داریم گفتن این حرفها راحت تر از انجام آن است.می دانیم که فراموش کردن کسی که دوستش داریم و اتفاقات خوب و بدی را کنارش تجربه کرده ایم چقدر سخت است اما راز شفای شما بخشش و فراموش کردن است.تا زمانیکه اشتباهات طرف مقابل را مرور کنید مرتبا به خود یادآوری می کنید که آن شخص زندگی شما را تباه کرده و این باعث می شود یک کینه بزرگ را با خود حمل کنید و هرگز طعم رهایی و بخشش را نچشید.

دست از سرزنش خودت بردار

احتمالا وقتی فردی را که دوست داشته اید از دست می دهید دائما خود را سرزنش می کنید.ای کاش بهتر رفتار می کردم، کاش آن حرفها را نمیزدم و … شروع به پیدا کردن ایرادات خود می کنید و از خود متنفر می شوید.چون افکار منفی به شما می گوید شما به اندازه کافی برای آن فرد تلاش نکردید.یا بالعکس شروع به سرزنش دیگران کرده و آنها را مقصر تمام شدن رابطه می دانید.این گفتگوهای ذهنی فقط فرایند بهبودی شما را سخت تر می کند.

کمی استراحت کنید

بهتر است بعد از پذیرش شکست عشقی کمی استراحت کنید.هرچیزی که حالتان را بهتر می کند.با دوستانتان بیرون بروید.سفر کنید.سرگرمی مورد علاقه تان را دنبال کنید.از آنجاییکه امتحان کردن چیزهای جدید به توجه و انرژی بیشتری نیاز دارد باعث می شود تمرکزتان از عشق قبلی برداشته شود.

شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان

شاید شنیده باشید که می گویند شکست عشقی در مردان سنگین تر است و یک مرد هیچوقت نمی تواند عشق اول و حقیقی اش را فراموش کند.نتایج یک مطالعه نشان داد مردان بیشتر از زنان از جنبه های خوب یک رابطه سود می برند و از این رو زمانی که رابطه آنها به نتیجه نرسد بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

اما انسانی که به درک درستی از زندگی رسیده باشد می داند که همه ی عشق ها تا ابد باقی نمی مانند و هر فردی باید شخصی که برایش بهترین است را کنار خودش داشته باشد.بنابراین اگر از مردی شنیدید که بعد از تو دیگر نه ازدواج می کنم نه دنبال عشق و عاشقی می روم خیلی جدی نگیرید.مسلما مردان بعد از شکست عشقی بخاطر شرایط عاطفی تصمیماتی می گیرند که بعدها آنرا فراموش می کنند.

البته تا حدی هم طبیعی است بلاخره شکست عشقی چیز ساده ای نیست و فرد بخاطر عدم تعادل هورمون های بدن و بهم ریختگی ذهن اقدامات و تصمیمات نادرستی را اتخاذ می کند اما با گذشت زمان و بهبودی همه چیز را فراموش کرده و به فکرهای آن زمانتان خواهید خندید.

شکست عشقی دختر

شکست عشقی دختر

جدایی های عاشقانه رایج ترین و آسیب زاترین اتفاقات زندگی دختران هستند.گاهی اوقات برگشتن از عشق، جدایی یا طرد شدن و شکست عشقی دختر واقعاً سخت است. با کمک یک مشاور جدایی، می توانید فرایند بهبودی تان را سریعتر کنید.

اگر دختر هستید و تازه از عشقتان جدا شده اید کارهای زیر را انجام دهید:

برای خودت وقت بگذار

هیچ احساسی را در خود نگه ندار حتی اگر حالت بهتر می شود جیغ بزن، گریه کن اما همه چیز را بیرون بریز و نگذار چیزی در دلت بماند.

با دوست نزدیکت حرف بزن

با دوستانی که از شما بدون قضاوت کردن حمایت می کنند حرف بزنید.معمولا وقتی با دوستان نزدیکمان صحبت می کنیم آرام می شویم.

سبک زندگی سالم داشته باشید

خوب غذا بخورید.ساعت خوابتان را تنظیم کنید.ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.شاید اولش سخت باشد اما خواب خوب به روند بهبودی شما کمک می کند.

اگر دنبال حالات مردان بعد از کات هستید به صفحه احساس پسرها بعد از جدایی سر بزنید

مشاوره شکست عشقی

مشاوره شکست عشقی

عشق یک احساس شگفت انگیز است که با انتظارات زیادی همراه است. عشق متقابل خیلی شیرین است اما اگر انتظاراتتان برآورده نشود باعث ناراحتی شما می شود.

رایج ترین انتظاراتی که افراد از شریک زندگی خود دارند شامل موارد زیر است:

شریک زندگی باید من را دوست داشته باشد

من را در اولویت خود قرار دهد

باید به نیازهای من حساس باشد

اما وقتی عشق شما متقابل نباشد، انتظارات شما برآورده نشود، همان عشقی که میدهید را از شریک زندگی خود پس نگیرید، واقعاً دردناک است و ممکن است فرد را به جایی برساند که بخواهد رابطه را ترک کند.

مشاوره شکست عشقی مناسب کسی است که خودش به تنهایی نمی تواند با شکست عشقی کنار بیاید.

برخی از افراد اصلا تعریف درستی از عشق ندارند و به همین خاطر مرتبا شکست عشقی می خورند.مشاوره عشقی به این افراد کمک می کند تا بتوانند عشق را از وابستگی و انتظارات بی جا تشخیص بدهند و در روابط خود بهتر عمل کنند.

اگر می خواهید با نگاه افراد به حس شان پی ببرید صفحه نگاه عاشقانه مراجعه نمایید.

روانپزشک شکست عشقی

وقتی فرد بر اثر شکست عشقی به مرحله ای میرسد که نمی تواند ذهنش را کنترل کند، دچار افسردگی، اضطراب، بی قراری و … می شود و هر روز بدتر و بدتر می گردد ممکن است به روانپزشک شکست عشقی نیاز داشته باشد.

توصیه ما این است که با راهکارهایی که در این مطلب ذکر کردیم به خودتان کمک کنید و زندگی خودتان را دوباره از سر بگیرید وگرنه یادآوری گذشته، مرور خاطرات و … نه تنها کمکی نمیکند بلکه بر غم واندوه شما اضافه کرده و باعث می شود هر روز گوشه گیر تر و افسرده تر شوید.

باید بپذیرید دنیا تمام نشده و قرار نیست همه ی کسانی که عاشق می شوند تا اخر عمر با آن فرد بمانند.دنیا قطعا ادم های بهتری را سر راهتان قرار می دهد پس تصمیم بگیرید و خودتان بدون قرص ودارو و با راه های طبیعی بدنبال درمان افسردگی شکست عشقی بروید.

کنترل احساسات عاطفی

کنترل احساسات عاطفی

هر وقت با موقعیتی مواجه شدید که کنترل احساسات عاطفی برایتان سخت بود از این تکنیک ها استفاده کنید:

۱-نفس عمیق بکشید: بجای اینکه سریع واکنش مثبت یا منفی نشان دهید با نفس عمیق به خودتان فرصت بدهید تا بتوانید فکر کنید.

۲-احساسات خودتان را بفهمید: دقیق بفهمید چرا در وضعیت احساسی فعلی هستید.مثلا می گویید من عصبانی هستم؟ این کافی نیست ببینید از چه چیزی عصبانی هستید.ایا میترسید حق با طرف مقابل باشد؟ ناراحت شده اید یا ….

۳-افکار منفی را با مثبت جایگزین کنید: اگر ذهن شما می خواهد بگوید تو مورد ظلم واقع شدی، به تو بد کردند و … تمرکز را آگاهانه از روی اینها بردارید و روی احساسات مثبت بگذارید.به خوبی های طرف مقابل فکر کنید.

۴-انرژی را تخلیه کنید: احساسات ما بسیار قوی هستند با دویدن، پیاده روی، و یک فعالیت فیزیکی آنرا بیرون بریزید.

 

درمان شکست عشقی

درمان شکست عشقی بخشیدن طرف مقابل، پذیرش شکست و رها شدن می باشد.اگر شما فردی که عاشقش بوده اید را نبخشید بار سنگینی به دوش خواهید کشید و این بار اجازه رها شدن و طی کردن فرایند درمان را به شما نمی دهد.

بپذیرید که این رابطه تمام شده، فرد مقابل را ببخشید و همه چیز را رها کنید تا زندگی جدید شما اغاز شود.آنقدر آدم های زیاد در این دنیا هستند که بتوانید دوباره یک رابطه خوب را در زندگی تان تجربه کنید.

چگونه با شکست عشقی کنار بیایم

چگونه با شکست عشقی کنار بیایم

هر وقت احساس درماندگی کردید و نتوانستید عشق قدیمتان را فراموش کنید به یاد بیاورید که هیچوقت نباید در این دنیا به کسی وابسته شد ما تنها بدنیا آمده ایم و تنها از دنیا می رویم.اگر به همین یک جمله ایمان داشته باشیم هرگز بخاطر رفتن یک نفر مدت ها ناراحت نمی مانیم و زندگی را از نو شروع می کنیم.

هر فردی که وارد زندگی شما می شود را بعنوان یک معلم در نظر بگیرید که قرار بوده یک درسی را به شما بدهد و برود.اگر با این دید به آن شخص نگاه کنید هم راحت تر می توانید او را ببخشید هم اینکه راحت تر می توانید بپذیرید که این رابطه و عشق تمام شده است.

مطمئن باشید با رفتن هر شخصی یک شخص بهتر به زندگی شما وارد می شود به شرط اینکه سعی کنید احساس خوبی داشته باشید، شکرگزار خداوند باشید و هر روز روی بهبود روح و جان خود کار کنید.

توصیه ما این است که اگر بتازگی از یک رابطه خارج شده اید شروع کنید به شکرگزاری بابت هر آنچه در زندگی دارید و تمرکز خود را روی داشته هایتان بگذارید.سعی کنید بیشتر به خدا نزدکی شوید نه برای بازگشت فرد قبلی بلکه برای آگاه تر شدن و پیدا کردن راهی برای زندگی و ارتباط با انسان های بهتر، برای پیدا کردن رسالتتان در این زندگی و …

با این تکنیک ها توجه شما به چیزهای خوب جلب می شود و کمتر به گذشته فکر می کنید.

رهایی از شکست عشقی

رهایی از شکست عشقی

رهایی از شکست عشقی واقعا دشوار است چون هم باعث درد عاطفی می شود هم درد جسمی.فکر نکنید یک شبه می توانید بر شکست عشقی غلبه کنید.همانطور که این احساس یک شبه ایجاد نشده یک شبه هم از بین نمی رود.

متاسفانه برای افرادیکه شکست عشقی را پایان زندگی خود می دانند وضعیت غیر قابل تحمل می شود.

شما باید از منظر دیگری به شکست عشقی نگاه کنید.مطمئنا این رابطه ای که تمام شده بهترین و اخرین رابطه شما نیست و هنوز هم افراد دیگری هستند که می توانید کنارشان یک رابطه زیبا بسازید.

برای رهایی از شکست عشقی:

واقعیت را بپذیرید حتی اگر دردناک باشد.هیچ فایده ای ندارد که تمام خاطرات خودتان با شریک قبلی را بارها مرور کنید.بلکه وضعیت را بدتر می کند.

او را ببخشید.با بخشش بار سنگینی از روی دوش شما برداشته می شود.شما باید ببخشید چون هیچ انسانی کامل نیست و همه ممکن است ایراداتی داشته باشند.

حواس خودتان را پرت کنید.شکست عشقی مطمئنا خلاهایی در زندگی شما ایجاد می کند.که می توانید این خلا را با یادگیری یک ساز، ورزش جدید، رقص و … پر کنید.

 

 

روانشناس تلفنی
3 Comments
  1. سلام. من حدود دو سال ونیم قبل با یه دختر اشنا شدم که از اول هیچ حسی نسبت به او نداشتم و فقط بخاتر شرایط بدی که داشت و بخاتر اینکه حدود سه سال به من علاقه داشت ازم خواست که مدتی در کنارش باشم منم بعد از مدتی کم کم بهش عادت کردم و یک سری اتفاقات دیگه برای اون دختر پیش اومد که در شرایطی نبود که ترکش کنم ولی بعد از آن دیگه من نمیتونستم فراموشش کنم در حالی که هم از لحاظ سن و سال(۱۵سال از من کوچکتر بود)و هم بخاتر ظاهرش که خیلی اندام لاغری داشت مردد بودم برای ازدواج در حالی که اون خیلی منو دوست داشت من هیچ وقت نمیتونستم تشخیص بدم که دوسش دارم یا وابسته شدم بعد از مدتی دیگه بهش پیام ندادم و کلا خبری ازش نگرفتم بعد از بیس روز از پروفایلش متوجه شدم که داره ازدواج میکنه وقتی اون عکسو دیدم خیلی بهم ریختم فورا بهش پیام دادم که اونم گفت خانوادم به زور اینکارو کردن گفتم اگه به زور بوده کنسلش کن میام خواستگاریت گفت نمیتونم توانشو ندارم و خداحافظی کرد الان من خیلی داغونم خیلی غمگین و استرس دارم و شبا خوابم نمیبره اشتها ندارم نزدیک بیس روز ازش میگذره هنوز حالم خوب نیست دایم خودمو سرزنش میکنم حسرت میخورم و فکر می‌کنم دیگه کسی نمیتونم پیدا کنم که دوسم داشته باشه و مثل این دختر عاشقم باشه بنظرتون واقعا اینطور میتونه باشه ؟واقعا من اشتبا بوده کارم که اون دخترو از دست دادم و چیکار کنم که حالم بهتر شه و بتونم فراموشش کنم

    • با سلام . اتفاقا منم اسمم امید هست. و الان ک دارم این متن رو مینویسم در استانه دومین شکست سنگین عشقیم هستم .چن سال با یکی وارد رابطه بودم و نامزد بودم ب دلایلی بهم خورد و حالا باز با یکی دیگه نامزد کردم و اون هم بخاطر یه سری شرایط باز مشکل درست شد و الان ک این متنو مینویسم چند روزی هست ک ازهم جداشدیم ب نوعی بخاطر خونواده ها هرچند همو خیلی دوست داریم ولی گاهی قسمت و تقدیر اینجوری رقم میخوره ک باید باهاش کنار بیایی و راهی نداری .قطعا باید یکی خودمو اروم کنه ولی من اینو دارم ب تو میگم ک برای تو هم قطعا کسی میاد ک میشه جبران تموم دردها و غم هات . قطعا یکی میاد ک بیشتر از قبل عاشقت میشه و اگ ۳ماه دیگه از همون دختر بپرسی ک ایا هنوز دوستت داره قطعا میگه ن و حتی ب خودش میخنده ک چرا تورو دوست داشت. برو وارد یه رابطه دیگه شو و فراموش کن و همه چیز رو ب پای تقدیر بگذار و اینکه هرجایی احترامت حفظ نشد برگرد حتی اگ روی سفره عقد باشی. اگ نیاز بیشتر داشتی ادرس پیجت رو بذار تا بهت پیام بدم. درهرصورت موفق باشی رفیق

  2. سلام، به نظرم دنیا به آخر نرسیده،ازدواج کرده که کرده،منطقی فکر کن، خدا رو شکر کن چرا که خدا میدونه کی رو چه موقع سر جای خودش بنشونه
    منم شکست خوردم اما وقتی خیلی چیزها رو کنار هم میچینم میبینم واقعا به درد هم نمیخوریم
    متاسفانه عشق آدمو کر وکور میکنه،بزار بره شاید اونم قسمتش همین باشه
    تو ضمانت میکنی که با این دختره اگه ازدواج میکردی خوشبخت میشدی!
    وضمانت میکنی که خدا همسری بهتر از این بهت نمیده!
    متوسل شو به حضرت ام‌البنین ان‌شاءالله همه چیز به وقتش میرسه
    نداند به جز ذات پروردگار *که فردا چه بازی کند روزگار

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *