21 اسفند, 1400

در چه سنی دوست دختر داشته باشیم

همه ی ما می دانیم که پدر مادر بودن یکی از سخت ترین کارهای روی زمین است. طبیعی است که در مورد زمان شروع قرار گذاشتن فرزندانتان با جنس مخالف نگران باشید. مسلما شما بعنوان یک والد باید بدانید آیا فرزندانتان به اندازه کافی بالغ شده اند تا دوست دختر یا دوست پسر داشته باشند یا خیر؟اصلا در چه سنی دوست دختر داشته باشیم و خیلی سوالات دیگر که در این نوشته به آن پاسخ خواهیم داد.

درچه سنی دوست دختر داشته باشیم

در چه سنی دوست دختر داشته باشیم یا دوست پسر؟

در چه سنی دوست دختر داشته باشیم سوال خیلی از پسرهاست ، تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا می گوید که میانگین سنی قرار ملاقات برای دختران ۱۲ و نیم سال و برای پسران ۱۳ و نیم سال است. اگرچه این سن خیلی کم به نظر میرسد، اما در واقع نوجوانان در این سن شروع به کنجکاوی می کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مجله نوجوانان، کودکانی که در سنین ۱۱ تا ۱۳ سالگی شروع به معاشرت با جنس مخالف می کنند ممکن است نسبت به همسالان خود دارای مشکلات تحصیلی و رفتاری بیشتری باشند.

مهمترین مساله این است که شما بعنوان یک فرزند موظف هستید در مورد احساسات و خواسته های خود با پدرمادر صحبت کنید.راحت حرفتان را بیان کنید.اگر تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف دارید بهتر است اول این را به والدین اطلاع دهید و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که ایجاد ارتباط زود هنگام با جنس مخالف به شما آسیب هایی خواهد زد که ممکن است جبران ناپذیر باشد.اما اگر روابط خود را در چهارچوب خانه و خانواده و با نظارت والدین داشته باشید می توانید شناخت بهتری نسبت به دخترها و پسرها بدست بیاورید.

البته صحبت ما ارتباطات سطحی است نه روابط و قرارهای عاشقانه. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است که نوجوانان تا ۱۶-۱۷ سالگی به قرارهای گروهی بپردازند و سراغ پیدا کردن دوست دختر و دوست پسر بصورت انفرادی نروند.

اگر نگران نوجوان خود و شیوه مدیریت رفتارش هستید حتما مقاله تربیت فرزند از نظر روانشناسی را مطالعه نمایید.

برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

در درجه اول شما به عنوان والدین باید در خصوص نوع برخورد با نوجوانی که دوست دختر یا دوست پسر دارد را بدانید. با فرزند خود در مورد قرار ملاقات صحبت کنید، اجازه ندهید موضوع دوستی با جنس دیگر تابو یا ممنوع باشد. در این خصوص شفاف باشید، برایشان قانون بگذارید، و دستورالعمل هایی را تنظیم کنید که قابل قبول و مناسب باشد.افراط  تفریط نکنید.

تا زمانی که متوجه علائم هشداردهنده و رفتارهای ناسالم در فرزندتان نشده اید، به طور کلی چیزی برای نگرانی وجود ندارد. هویت نوجوانان در این بازه زمانی در حال شکل گیری است و آنها ممکن است بخواهند چیزهای مختلفی را امتحان کنند.

در چه سنی دوست پسر داشته باشیم

چه سنی برای ارتباط فرزندان با جنس مخالف مناسب است؟

باید سطح بلوغ فرزندتان را در نظر بگیرید. برخی از نوجوانان ممکن است آنقدر بالغ و مسئولیت پذیر باشند که بتوانند زودتر با جنس مخالف دوست شوند در حالی که شاید برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز داشته باشند و حتی تا ۲۰ سالگی نتوانند ارتباط برقرار کنند.

هر کودکی در یک سنی به جنس مخالف علاقه مند می شود. برخی از بچه ها ممکن است از سن ۱۰ سالگی در جمع خانواده حرفهایی در این خصوص بزنند و شروع به ابراز علاقه به داشتن دوست پسر یا دوست دختر کنند.

در بیشتر موارد، معنای “دوست داشتن” آن چیزی نیست که بچه ها فکر می کنند. علاوه بر این، علایق عاشقانه آنها به احتمال زیاد خیلی دوام نمی آورد ، زیرا آنها متوجه می شوند که چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

شروع رابطه

بیشتر نوجوانان به جای اینکه به صورت فردی با هم جفت شوند، به قرار گروهی می پردازند، به این معنی که به صورت گروهی به سینما، مرکز خرید، پارک،  یا مکان های مشابه دیگر می روند.

قرارهای گروهی باعث می شود که بچه ها با دوستانی از هردو جنس به روشی امن و بدون فشار یا ناهنجاری ارتباط برقرار کنند.

اگر قصد دارید به بچه هایتان اجازه دهید که در قرارهای گروهی شرکت کنند، باید انتظارات و خواسته های خود را با آنها بصورت واضح در میان بگذارید. در مورد رفتار مناسب در بیرون از خانواده و جمع دوستان، مکان هایی که مجاز به رفتن هستند، زمانی که باید در خانه باشند و … صحبت کنید.

برخی از والدین ترجیح می دهند که یکی از پدر مادرها به نمایندگی از بقیه در قرار های گروهی بچه ها حضور داشته باشد.حتی بعضی از والدین دوست دارند خودشان کنار فرزندشان باشند.البته اینکار خیلی صحیح نیست چرا که احساس عدم اطمینان، نا امنی و … را به فرزند منتقل می کند و باعث می شود فرزند جلوی سایر دوستانش خجالت زده شود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که با والدین سایر بچه‌هایی که فرزندتان با آنها وقت می‌گذراند ملاقات کنید، به خصوص اگر قرارهای گروهی در انه برگزار می شود نه در مکان های عمومی.

عشق در نوجوانی

عشق در نوجوانی

عشق در نوجوانی یک تحول عاطفی بزرگ برای هر فردی است.در این سن نوجوانان سخت تر می توانند احساساتشان را مدیریت کنند.بدن و مغز نوجوان با سرعت زیادی به سمت بالغ شدن می رود.ظاهر بچه ها از کودکی به بزرگسالی تغییر کرده و خصوصیات جنسی ثانویه در آنها ایجاد می گردد.هورمونهای زنانه و مردانه در بدن دختر و پسر افزایش می یابد و نوجوانان ممکن است از جنسی شدن بدنشان احساس خجالت کنند.همچنین مغز آنها به مانند یک کار در حال پیشرفت توصیف شده که در آن برخی از نواحی سریع تر از سایر قسمت ها به بلوغ می رسد که همین منجر به عدم تطابق بین رشد فیزیکی، عاطفی و شناختی میگردد.

عشق نوجوانان با تجربه ای همه جانبه از عاشق شدن آغاز می گردد.وقتی عاشق شده اید نمی توانید غذا بخورید، بخوابید و به هیچ کس و هیچ چیز دیگری غیر از معشوقتان فکر کنید.نوجوانان عاشق ۲۴ ساعت شبانه روز را با هم وقت می گذرانند زیرا فکر می کنند اگر دائم با هم ارتباط نگیرند یعنی همدیگر را دوست ندارند.

دوستی در این دوران به نوجوانان اعتماد به نفس می دهد. در طول این دوره، فرزند شما تغییرات زیادی را تجربه می کند. بغیر از بلوغ آنها علایق جدیدی پیدا کنند، سبک لباس پوشیدن خود را عوض می کنند و با افراد جدید دوست می شوند.

مشاوره عشق نوجوانی

همانطور که گفتیم اگر خانواده ها بستر مناسبی برای نوجوانان فراهم کنند تا آنها بتوانند آزادانه در خصوص مسائل مختلف سخن بگویند، مشورت بگیرند و … نوجوانان به خوبی این مراحل حساس را پشت سر می گذارند و با آگاهی وارد رابطه می شوند تا نه به خودشان نه به فرد مقابل اسیبی نرسد.

اما اگر فکر می کنید که با اینکار نوجوانان حد و مرزها را از بین می برند یا به قول معروف رویشان باز می شود یا اینکه اصلا دوست ندارید که در خصوص عشق وعاشقی در نوجوانی یا تغییرات جسمی و جنسی با آنها حرف بزنید مشاوره عشق نوجوانی می تواند به شما و فرزندانتان کمک کند.

چرا باید دوست دختر داشته باشیم؟

چرا باید دوست دختر داشته باشیم؟

خیلی ها می پرسند چرا باید دوست دختر داشته باشیم؟یا بهتر بگوییم مزیت ارتباط سطحی با جنس مخالف چیست؟

داشتن یک رابطه سالم به شما ثبات و پایداری را یاد می دهد.پسرها باید از ابتدا یاد بگیرند که وفاداری و تعهد به یک رابطه یعنی چه.مسلما یادگرفتن این چیزها در ۳۰ سالگی کمی دیر است. توانایی وفاداری و تعهد به یک دختر حتی سطح کلی احترامی که دیگران برای شما قائل هستند را افزایش می دهد.

برقراری یک رابطه سالم با دختر باعث شناخت بیشتر جنسیت خانم ها می شود و این شناخت به شکل عجیبی به ازدواج و ثبات یک رابطه کمک می کند.

اگر در یک رابطه درست و اصولی با یک دختر باشید هدفمندانه تر زندگی می کنید. دختران کمی بالغ‌تر هستند و این توانایی را دارند که پسرها را در جهت حرکت به سمت هدفهایشان تشویق کنند.

وقتی در یک رابطه با دختر قرار می گیرید مسلما بخاطر تفاوت های فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی به اختلافاتی بر میخورید و اینجاست که مهارتهای حل مشکل، صبوری و درک تفاوت ها را یاد می گیرید و این به ازدواج شما کمک می کند.

 

از چند سالگی رل بزنیم

خیلی از مخاطبین ما می پرسندچگونه دوست دختر ۱۴ ساله پیدا کنیم؟ آیا دوست دختر ۱۳ ساله برای یک پسر ۱۲ ساله خوب است؟ و انواع و اقسام سوالات دیگر که به دلیل محدودیت های گوناگون امکان پاسخگویی به تمام سوالات نیست.

اما این روزها بین تینیجرها باب شده که میپرسند از چند سالگی رل بزنیم؟ همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم بهتر است که تمرکز نوجوانان عزیز تا سنین ۱۶ -۱۷ سالگی روی درس و مدرسه، کلاس های فوق برنامه، یادگیری زبان و … باشد چراکه این سنین بهترین زمان برای بالا بردن مهارت های زبانی و تحصیلی است.و درگیر شدن در روابط عاشقانه زودهنگام علاوه بر اسیب های روحی به اهداف زندگی شما هم ضرر می زند.

حرف خیلی از نوجوانان این است که ما عاقل شده ایم و در حد یک فرد ۱۶-۱۷ ساله آگاهی داریم اما این کافی نیست چون شروع دوستی ها در سن کم منجر به بلوغ زودرس و بسیاری از مشکلات مربوط به آن می شود.

اگرچه که شما نوجوانان امروزی بسیار عاقل و باهوش هستید اما اجازه دهید دوران حساس و ابتدایی شما بگذرد. نگران نباشید.برای رل زدن و پیدا کردن یک دوست خوب وقت زیادی دارید.

من نیاز به یک دوست دختر دارم

من نیاز به یک دوست دختر دارم

خیلی وقت ها از زبان شما می شنویم که می گویید من نیاز به یک دوست دختر دارم. لازم است بدانید که هروقت که ما به یک کسی یا یک چیزی نیاز پیدا کنیم نشانه خوبی نیست.معمولا نوجوانانی که به دوست دختر نیاز دارند یا از نظر روحی و عاطفی دچار کمبود و مشکل هستند یا اینکه در خانواده با چالش و مشکل روبرو شده اند و به همین خاطر دوست دارند یک دختری باشد که بتوانند با او حرف بزنند، دردو دل کنند یا به نوعی کمبودهایشان را با او جبران نمایند.

اول باید ریشه یابی کنید که چرا به دوست دختر نیاز دارم؟چه چیزی در زندگی من کم است یا دنبال دریافت چه چیزی هستم که فکر می کنم داشتن دوست دختر می تواند آنرا حل کند.

حرف ما این است که هر فردی باید در زمان درستش یعنی وقتی که اصلا احساس نیاز به دوست دختر ندارد و کاملا از تنهایی خودش لذت می برد و همچنین در سن مناسب(نزدیک به ازدواج)  هست به خودش اجازه دهد که موقعیت ها را بررسی کند و یک دختر مناسب را برای آشنایی و بعد هم ازدواج انتخاب نماید.

اما احساس نیاز داشتن یعنی یک جای کار می لنگد و شما انقدر از وضعیت خودتان راضی نیستید و زندگی خوب و ایده الی ندارید که حس می کنید با بودن یک دختر می توانید حالتان را بهتر کنید.

مشاوره ازدواج
156 Comments
  1. آقا من تو ۱۵ سالگی gf دارم و کسی هم نمیدونه ایا این ۱۵ سالگی خوبه؟

    • نه دوست من، اصلا خوب نیست. ممکن است شما را به بیراهه بکشد و دچار اختلالات و بروز انحرافاتی در مسیر ها و سطح تفکر اگزیستانسیالیسم و رئالیسم شما شود که در نتیجه در آینده شما را به طور حتم با بحران جدی برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تفکر مواجه خواهد کرد.

    • حاجی ناموصابریم به خانواده بگیم دیگه جامون تتو خونه نیس بهشت زهراییم😂😂

    • من ۱۴ سالمه مامانم فهمید با مشاور گفتن.

      مشاور هم گفت اشکال نداره

    • من اصن یه جوریم که هر کی رو تو خیابون میبینم. عاشقش میشم 😜

      • ⁦ಠ⁠ᴥ⁠ಠ⁩ 7 آبان, 1401 در 4:37 ب.ظ

        داداش تو هولی😂

      • ۱۷سالمه تا الان فکر میکردم برای داشتن پارتنر بچم ولی الان فکر میکنم دیگ امادگیش رو دارم اما متاسفانه یا خوشبختانه از کسی خوشم نمیاد پس چجوری پارتنر داشته باشم؟!😐😂و اینکه دوس دارم اولین پارتنرم ادم خوبی باشه شاید خیلی حساسم نمیدونم

        • من یه دختر رو دوست دارم و3و4سال باهاش دوستم ولی اون یه جور پیش بقیه رفتار میکند که انکار اون منو دوست نداره

    • بله سن خوبیه به شرطی که رابطه سالم باشه.

    • سلام من 13 سالم هست یک دوست دختر به تازگی باهاش اشنا شدم و با هم انلاین حرف می زنیم اون سر موضوعی حواسش نبوده و به مادرش گفته که با من حرف میزنم و چون مادر اون با مادر بیش از 15 سال دوست هست به مامان من گفته مامانم هم به من گفت دیگه باهاش چت نکن چون دوستی ما به هم می خوره از طرفی هم به هم تقریباً وابسته هستیم من هم نمی دونم چه طوری بهش بگم دوستش دارم
      لطفاً راهنمایی کنید ممنون

  2. منم از چهار سالگی یه دختر واسم فشار آورده الان هم چهارده سالمه هنوز داره واسم پیام میفرسته

    • خسته نباشی

    • یا تو کم داری یا اون کم داره دوتا 5 تخته کم دارین

    • خوش بحالت از آیت بلیط های طلایی کم پیش میاد

      • سلام من یه دختر ۱۵ سالم و چندوقتی میشه احساس افسردگی و تنهایی شدید میکنم،راستش به هدف و ورزش و ایندم خیلی فکر میکنمو،کلاسای مختلف میرم و…
        تا کلاس هشتم اصلا به دوست پسر و این چیزا خیلی جدی فکر نمیکردم،نمیگم چیز خاصی باشه ها!!نه اصلا فقط احساس میکنم نیاز دارم یه نفر باشه که بهم اهمیت بده و دوسم داشته باشه که این ویژگیو نه مادرو پدرم دارن نه هیچ کدوم از اطرافیانم،راستش توی شُکم،اخه دوستای زیادی دارم و بیشترشونم بهم مدام میگن بابا تو خیلی دافی برو یکیو پیدا کن به خدا حیفه،ولی اصلا به من سگ هم محل سگ نمیذارع:))))🙃🤣

        • اگه سعی کنی خودت خودت رو دوست داشته باشی نیاز نداری که یک پسری همراهت باشه تا احساس دوست داشته شدن بکنی

  3. من روم نمیشه بگم به پدر مادرم از دور پسرهه رو تما شا

    • والا دوست پسر داشتن هم چیز خاصی نیس که شما دخترا پر میکشین واسش نهایتش اینه روزی دو سه بار …میگه شمام احساس می‌کنی خیلی خیلی شاخی اصن
      پس دوست پسر ولش این کارارو برا آینده نگه دارین الان زوده زود

  4. من سرم تو لاک خودمه خودم پسرم با پسر ها هم به زور دوست میشم

    • سلام اگر میشه به من جواب بدید من ۱۵ سالمه و دوست دختر داشتن خیلیییییییییی ذهن منو درگیر کرده در حدی که وقتی تو فیلمم میبینم دست همدیگرو میگیرن ناراحت میشم من تا به حال رل نزدم بخاطر همین احساس حماقت میکنم هر چند از خیلی ها پرسیدم یکی میگه من ۱۸ سالگی اولین رلمو زدم یکی میگه ۱۵ سالگی حتی مورد دیدم میگه ۱۲ سالگی😐 یکی میگه ۱۴ ولی خیلی ها میگن ۱۷ یا ۱۸ از جمله من از پدرمم پرسیدم اونم گفت ۱۷ سالم بود حالا خیلی از رفیقام یعنی هم کلاسی هامم رل ندارن حالا من موندم دنبال رل برم و پیدا کنم یا زوده؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید رفقا

  5. من از نظر دینی دوست ندارم ادمی رو معطل خودم کنم یا اینکه بازیچه دستم بکنم. اگه از نامحرم چشم پوشی کنی خدا بهت یک یار خوبی میده که برای هر بار چشم پوشی بیشتر ارزش داره. فکر کن اون دختر بدبختی که قرار تو آینده همسرت باشه چه سختی های میکشه!

    • همچنین من هم دوست دختر نمی‌خوام داشته باشم مگه بدرد چی میخوره بعد دخترا یعالمه خرتوپرت دارن و ازت می‌خوان اگه کار نکنی نمیشه که به بابات بگی بابا پول بده برا دوست دخترم کرم می‌خوان بخرم بعد آدم باید خجالت بکشه اگه فقط دوست درسی اون مشکلی ندارد

      • اگع تونستی تا روز آخر عمرت رل نزنی ینی سر حرفت میمونی
        عزیز دل دوستی با جنس مخالف یه نیازه و نمیشه ازش فرار کرد
        خوبع که از سن ۲۰ یا بعد ا ن شروع بشه دیگع

        • من یه پسر ۱۵ سالم است و تاحالا زیاد به رل زدن و این جور چیزا زیاد فور نمیکردم ولی الان میخوام یه رابطه دوستانه خیلی خیلی ساده داشته باشم مثل یه رفیق یا دوست معمولی و پدر و مادرم هم مشکلی ندارن لطفا نظر بدین چی کار کنم

    • اینطور که همیشه باید چشم پوشی کنی
      حتی از اونی هم که خدا مبخواد بهت بده🤣

      • من ی سوال دارم از همتون ، دوست دختر به چه دردی میخوره فقط وقت تلف کردنه ،، ب جای این کارو برید به پیشرفت فکر کنید اینا تهش هیچی نیست بنظرم ،، برای ازدواج هم تو سن کم فایده نداره بنظر من که فقط ی تجربه ست .

    • داداش خواب دیدی خیر باشه من ۲۳ سالم هست عین ۲۳ سال هم چشم پاک داشتم چیزی به جز ضرر و دور تر شدن خانمها برام نداشته و تمام رفیق هام که دختر بازی می کردن الان همشون ازدواج کردن

    • بابات حتما پولداره که این حرفارو میزنی
      الان مگه میشه ازدواج کرد با این اقتصاد 😐

  6. من خودم ۱۰ سالم و تازه امسال یک دختری رو دوست دارم

    • برو درست رو بخون بچه

      • ببین شعر نگو هرکی حق دوست داشتن داره من ۱۱ سالمه ۲ ساله که رل دارم به درسم رلم وزندگیم هم میرسم

        • عمو جون درسته حرف شما ولی شما الان باید بری خاله بازی

        • این متنی که نوشتم رو لطفا کامل بخونید
          دوستان گل و گلاب من خودم 12 سال بیشتر دارم و میخوام اینو بگم، بله همه حق عاشق شدن دارن و حق رل داشتن هم دارن. اماااا هم سن و سالای من یکم عقلانی فکر کنید، الان دوسدختر داشته باشید میخواید باهم چی بگید مثلا؟😐 مثلا روز ولنتاین میخواید برا هم کادو بخرید؟ مسخره نمیکنم اما تو این سن شرایطش نیست بعدشم هرکس عاشق کسی میشه حتما باید بره باهاش رل بزنه؟😐 من خودم دو سالگی هم عاشق شدم😐 بنظرت با خودم میگم برم درخواست بدم؟ چرا میگن بالای 17 سالگی چون که مسعولیت پذیری بیشتری هست و آسون تر میشه اداره کرد و از نظر عقلانی کامل تر شدیم میدونیم باید چیکار کنیم چی خوبه چی بده اخه برادر الان ما باید فکر انتخاب رشته باشیم به فکر تحصیل باشیم فکر کردن به عشق تو این سن پارمون میکنه. بعدشم من رفیق های بالای 16 ساله هم پسر هم دختر دارم اینارو شنیدم میدونم که هر رابطه ناموفقی ی تیکه از آدمو میبره و اسیبایی که میزنه خیلی بده. من خودم 12 سالمه اما با حرفای شماهای هم سن و سال من مخالفم و بیخودی و بی دلیل اینارو نمیگم شنیدم و میدونم هر روز با ادمایی که رل داشتن و دارن رفیقم میدونم که میگم

          • چون تو 12 سالت اسگل اینو میگی
            من 16 از بابات بیشتر می دونم
            ولی باید بالای 16 رفیق شید بالای 18 رابطه همین بست ✨

          • درسته هرکییه نظریه داره
            من ۱۶ سالمه و از تو خیلیتجربه هام‌ بیشتر و توعه دوازده ساله ۴سال دیگه به حرفم پِی میبری که چرا میگم تجربه‌ام بیشتره
            تو این روزا همه‌ افکارایی‌ متفاوتی دارند و تو هم جزوِ همه حساب میشی همونطور که من حساب میشم و باید تو این روزا به افکار و انتخاب همه احترام گذاشت و تو هم نظریه‌ شاید درست باشه شاید هم نه و توعه دوازده ساله که به قول خودت هنوز بچه‌ای و دهنت بوی شیر میده حق نداری بیای ۴ نفر مثل خودتو‌ با خودت هم عقیده کنی چون عقیده‌ای که داری فقط به درد خودت میخوره و برای تو خوبه شاید برای کسی دیگه‌ای که میاد نظر تورو‌ میخونه بد باشه و شاید اون باید با یه دختر یا پسری دوست بشه
            و منم تا پارسال مثل تو فکر میکردم و درکت میکنم بخاطر همین میگم ۴ سال دیگه به حرفام پِی میبری

        • داری بهترین وقت زندگیتو با دوست پسر داشتن حروم می کنی

    • تو دیگه 500 تا تخته کم داری

    • بدبختی از همینجا شروع میشه ط

  7. من از همه مخفی کردم که یک دختری رو دوست دارم

  8. عاممم خو مح ک تاحالا کسی بم پیشنهاد ندادع🗿☀

  9. سلام من ۱۳ سال بیشتر دارم میخوام دوست دختر داشته باشم تا حالا هم تجربه نکردم چه مجازی چه حضوری میترسمم به پدر و مادرمم بگم هر چند خوش اخلاقا ولی میترسم ناراحت بشن لطفا یه مشاوره بدین چیکار کنم

    • فعلا برای سنت این چیز ها زوده اینکارو نکن

    • خیلی راحت بهشون بگو اگه هم دعوات کردن میری توی نت نشونشون میدی که روانشناس های زیادی گفتن عیب نداره
      منم 13 سالمه و به مادر پدرم گفتم اونا هم مشکلی ندارن

  10. من 16 سالمه هنوز با کسی آشناییت ندارم از نظر فکری هم به بلوغ 100 درصد رسیدم بنظرتون خوبه تو این سن آدم ارتباط داشته باشه؟

    • اصغر سگ سیبیل 15 تیر, 1401 در 10:14 ب.ظ

      ۱۵ سال تا ۱۹ سال سنیه که رابطت نباید خیلی جدی باشه. در حد یه گلی یه احترامی یه محبتی چیزی بعد اون میتونی پیشنهاد هم بهش بدی

    • بلهههههههههههههههههه۶

    • ببین اینکه اضغر گفت درسته ولی در حد سلام خدافظ نمیشه باشه در هر حالتی بعدشم یه سری حد و مرز هارو باید رعایت کنی

  11. احمد پورنظام 20 تیر, 1401 در 7:11 ب.ظ

    سلام و ارادت. من 73 سالمه و دنبال یک دوست دختر میگردم. من بتازگی همسرم را از دست داده ام. آیا شما می‌توانید کمکم کنید. خیلی تنها هستم

    • پدر جان شما یه پات دمه گوره الان دیگه وقت اینکارا نیست 😐😐😐😐😐

    • کاری نداره برین تو خیابون پارکی جایی از هرکس خوشتون اومد و در شرایطی که طرف هم موافق بود برین خوش باشین پرسیدن نداره ا پدر جان

    • فکر میکنم شما خودتان بعد از ۷۳ سال زندگی پر بار مهارت پیدا کردن دوست دختر را داشته باشید. بفرمایید خودتان واسه خودتان پیدا کنید نوه اش هم برای ما جور کنید. پا تشکر از شما استاد عزیز🙂🫂

      • ببخشید که ۱۳ سال بچه نیست چرا نمیفهمی الان تمام ۱۲.۱۳ ساله ها ده تا ex هم داشتن دوره زمونه عوض شده تمام خارجیا از ۱۱ سالگی شروع میشه

  12. یه بنده خدا 25 تیر, 1401 در 8:35 ب.ظ

    سلام من چهارده سالم بیشتر دارم از ده سالگی عاشق یک دختری شدم ایا در این سن مشکلی به وجود میاد که بهش پیشنهاد بدم؟

    • سلام و درود . من دانشجو هستم و ۲۳ سالمه و تابحال جنس مخالفی غیر از مادر و خاله دور و برم نداشتم ، تو این مدت هم روی مهارت هایی کار کردم که بعدها پولسازی کنه برام . کسی میتونه راهنمایی کنه که برای اولین بار من پیش کی برم و چیکار کنم دقیقا چون مقوله ی مهمیه و عدم اگاهیش منجر به سواستفاده میشه

      • مشاور سایت روان آگاه 1 مرداد, 1401 در 6:38 ق.ظ

        سلام
        به متخصص روانشناسی جهت یادگیری مهارت های زندگی از جمله ارتباط موثر مراجعه کنید

      • دادا اول از آنلاین شروع کن روت واز شه‌ تا بقیه

    • به دلیل مشکلات انبوه در این سن اعم از ناآگاهی تز شرایط اقتصادی و روانشناختی و عدم آگاهی از نکات دوستی و روابط عاشقانه بهتره که فیلا تا سه الی ۴ سال بیخیال بشی و به دوستی ساده بسنده کنی

    • مشاور سایت روان آگاه 15 آذر, 1401 در 6:35 ق.ظ

      سلام لطفا از برقراری رابطه در این سن خودداری کنید

  13. با سلام و خسته نباشید!
    والا در این دوره زمونه رابطه داشتن با جنس مخالف خیلی زیاد شده
    و اینکه خانواده ها نمیتونن فرزنده نوجوانشونو درک کنن
    خودم از نظر جنسی و فکر به بلوغ رسیدم الان هم ۱۷ سالمه
    ولی خانوادم زیاد بهم فشار میارن
    ی راهو روشی واسه خانواده ها هم بزارید که اینقد بهمون فشار نیارن
    ممنون با تشکر

    • رابطه با جنس مخالف یکی از نیاز های اساسی هر انسانیه فقط باید مدیریت و کنترل بشه که مبادا ضربات جبران ناپذیری به شخص وارد کنه

      • سلام . من ۱۴ سالمه و الان ی پسری رو دوست دارم ولی میترسم که بهش بگم . و نمی‌دونم ک اون منو دوست داره یا ن . بنظرتون باید چیکار کنم ؟

        • بد ترین حالتش اینه که میگه دوست نداره اصلا میتونی قبلش بهش بگی بین خودمون بمونه امیدوارم دوست داشته باشه زیاد این بخش که دوستت نداره رو که من گفتم با خودت تکرار نکن

        • انقدر ازش سوال بپرس
          تحت نظرش بگیر
          آمارشو در بیار
          خلاصه یه کاری بکن که بتونی حدس بزنی دوست داره یا نه

        • پسرا بیشتر میترسن پیشنهاد بدن تا دخترا

        • استاد خیابانی ماقب به بیابانی 21 مهر, 1401 در 6:52 ق.ظ

          بدون که اون پسر تورو دوست داره
          چون پسرا عاشق دختران
          این امروزی ها هولن یکم ولی خب دوست داره

        • سلام به نظر من یه سوال مطرح میشه و اونم اینه شما از این رابطه چه چیزی میخواهید وتا کجا میخواهید پیش برید اگر قرار به ازدواج باشه ایشان شرایطش را دارد یا نه ؟

  14. من ۱۴ سالمه از لحاظ فکری و جنسی کاملا به بلوغ رسیدم خوب بدو تشخیص میدم اما پدر مادر فشار میارن روم که عاشق نشی منم بخواطر همین قزیه ترس دارم و استرس میگرم هروقت دختری رو میبینم قلبم از جاش در میاد برا استرس اما خودم هم میگم زوده یکم تو این سن ولی دست خودم نیست خواهش میکنم راه نمایی کنید که یکم حالم بهتر شه ممنون از سایت خوب عالی شما

    • سلام دوست عزیز
      ببینید این که میگی خوب و
      بد رو تشخیص میدی خب کافی نیس چون مهمترین عنصر تو روابط عاشقانه ، خونسردی و اعتماد به نفس و تعقل کردن قبل از هر تصمیمی که حب طبق تحقیقات روانشناسان معمولا افراد در سنین ۱۸ سال به همچین توانایی میرسن
      پس بهترهتا ۳ الی ۴ سال دیگع فکرت رو از دوست دختر بیرون کنی و به دوستی خیلی ساده با جنس مخالف اکتفا کنی
      مطمئن باش پشیمون نمیشی
      موفق باشی

    • ببین یچی میگم گوش کن کسی نی خودمونیم فقط! تو الان هم تو اوجی هم داغی استرستو رفع کن هیجانتم میتونی کافور بخوری
      نخوری یدفعه میمیری
      ولی بی شوخی سن حساسی هستی فقط جان من فرار نکن دلتم صابون نزن یه حد وسط معمولی داشته باش یکی دوسال دیگه استرست کمتر میشه ولی هیجانت بیشتر خلاصه کنترل کن خودتو
      ببین عشق تویه نگاه نمیشه خیالت تخت و قرار نیست تو کار خاصی کنی یکی میاد ادرس می پرسه قلب ازجا دراومدن نداره فقط هوای نفستو بگیر در نره

    • نظر من باید رفتارشو قشنگ ببری زیر ذره بین یعنی مثلن وقتی با توعه دائما تا یچی میگی میخنده
      معمولا صورتش سرخ میشه و یواشکی بهت نگاه میکنه
      خیلی نمی چسبه بهت اما نمیخواد هم همش ازت فاصله بگیره
      و اینکه بدون تو اون سن اون نمیاد به تو پیشنهاد بده نظر منم بخوای تو هم به اون نده چون اگه همینجوری باهم دوست بمونین بعدا اون رابطه ای که باید بوجود بیاد خودش بوجود میاد

  15. من۱۵سالمه ۱۱سالم که بود بایه دختره تو راه مدرسه آشنا شدم خودش مظاحم شد😂
    آقا این هی سعی میکرد حرف بزنه من هی در میرفتم خیلی خجالت میکشیدم دوستم دید باهم حرف می‌زنیم تو کل مدرسه همه میگفتن این دوست دختر داره تو گوره مامان ها مامان منم شنید رفتم خونه نشست کنارم گف پسرم تو بزرگ شدی😂اگه چیزی هست که باید بهم بگی بگو مادر من کاری نکردم خودش سلام کرد گفت مگه میشه حتما خودت یه چشمک زدی میگم نه به خدا رفت به کل فامیل گفت من روم نمیشد به کسی نگا کنم😂 خیلی بد بود تا اینکه گزشت دوباره دو سه ماه بعد دیدمش گفتم صد متر اونور تر حرفی داری بزن😂 گفت شما؟

  16. سلام نگاه کنید عشق یه حس کاملا شیرینه خب که ممکنه به چند نفر پیدا کنی یا یک نفر دیگه اینش به خودتون داره حالا بگذریم
    من میتونم یه راحتی جلوتون بزارم که راحت به پدر و مادرتون بگین عاشقیت نگاه اول باید پیش یه دوست یا پسر خاله یا کسی به پسر حالتون بگید یه بازی میکنیم حرکی باخت کیره به مامانش تو واتساب میگه من عاشقم اگر مادر یا پدر حساس بودن بگید این مال بازی بود اما اگر حساس نشدن شما جدی بگیرید و ادامه بدید من شخص خودم این کارو کردم جواب میده

    • مشاور سایت روان آگاه 10 مرداد, 1401 در 7:27 ق.ظ

      سلام
      این کار صحیح نیست.بهتر است مستقیما با والدین این مساله را مطرح کنید ونترسید.

  17. من نمی‌دونم چطور به مادرم بگم که عاشق شدم در حالی که۱۵سال دارم
    لطفاً کمک کنید

  18. ‌‌سلام
    دوست دختر یا پسر چیزخوب و شایسته ای نیست اسلام فرموده و قتی به بلوغ عقلی و بدنی رسیدی در سن جوانی ازدواج کن و به تأخیر ندازو داشتن کار و حرفه وشغل هم شرطه حالا هم ازاد یا هم دولتی و کسب روزی حلال و اما فرموده اسان بگیرید و بر خداتوکل کنید و خدا رزاق و کریم است و سخت گیری نکنید خیلی ها همون اول خانه ماشین و.. نداشتند و با توکل بر خدا ازدواج کردند و بعد خانه دار و ماشین دار و… شدند و موقع ازدواج از طریقی که خدا فرموده اشنا شوید و ازدواج کنید این که بدون سیقه بانا محرم ملاقات کنی و رابطه داشته باشی و حرف بزنی و… اشتباه است باید یک سیقه خوانده بشه که با هم برای اشنایی محرم با شند فکر کنم سیقه نامزدیه برای اشنایی و دوست پسر و دختر این چیز ها فرهنگ غرب و ضد اسلامی و ضد خدا و غلط است و دره ای خطر ناک باید همه خیلی مراقب باشیم خداوند راه درست و غلط را فرمودهو به ما اختیار داده میخواهی خوش بخت بشی یا بد بخت مختاری در قران غرموده و در روایات و در دین و کامل ترین دین دین اسلام است در همه امور لازم و ازدواج چگونگی اشنایی و… شرایط و…. طریقه … و خودتان هم تحقیق کنید و به خواست خدا جواب درست و کامل سوالاتتان را بدست بیاورید در همین گوشی هم میتوانید.که رضای خداوند متعال چیست و اگر خوشبختی خود را میخواهید برای خدا به ان عمل کنید خداوند بیشتر از هرکس بندگانش را دوست درد و صلاح انان رامیداند ان شا ٔالله من به خواست خداحرف کامل و درستی زده باشم و خودتان هم تحقیق کنید و به ان چه اسلام گفته از منابع معتبر عمل کنید و سلام علیکم و رحمت الله و برکاته یا علی

    • میشه شما بگید یکی که ۱۶.۱۷ سالشه و و تقریبا تو اوج نیازمندی هاشه باید چیکار کنه؟
      با وضعیت الان میتونه ازدواج کنه؟😐😐😐

      • دو کار:)
        یا خودساختگی میکنی و خودت خودتو دوست خواهی داشت و به مسائل مهمتری مثل آیند یا خودشناسی یا درس و اینا فکر میکنی…
        یا مثل من بدبختی ک ب خاطر تنهایی قلبمو دادم ب یکی برام نگه داره تو شونزده سالگی شکسته میشی⁦^⁠_⁠^⁩⁦ عاقلانه انتخاب کن من جات بودم تو این سن امتحان نمیکردم:)

  19. سلام من 14 سالمه یکی رو که از قبل میشناختم بهش سلام کردم و جوابم رو داد و چیز هایی در مورد خودم پرسید کی بهش پیشنهاد بدم علاقه ای هم نشون داد دختر هست

  20. سلام من تو یه چیزی مونم دوست من برای خرید اکانت کالاف دیوتی منو واسته کرده که طرف دختر بوده من هم باهاش حرف زدم خلاصه حرف هام پول رو ریخت رمز جیمل رو بده بعد یک دقیقه برگشت من از شما خوشم اومده میشه رمز جیمل دادم باهام دوست چید حتی تو بعضی از گروه ها خیلی ساده معمولی بایه دختر چند دقیقه حرف میزنم از من خوشش میاد والا من موندم تو این

  21. سلام به همه ی دوستان من 16 سالمه عاشق یک دختر شدم و واقعا از ته دل دوسش دارم ولی نمی‌دونم چجوری ابراز علاقه کنم بهش و اینکه میترسم خانواده ام بفهمن.
    و کامل عقلم هم می‌کشه و از خودم هم خاطر جمع هستم که هیچ موقع به راه انحراف نمی‌رم.
    اگر کسی راه حلی داره ممنون میشه بگه🥰

    • همین شکلی که به ما میگی به اونم بگوبعد دوسه روز باخوت کلنجار برو و روی کاغذی چیزی بنویس یا(توصیه نمی شود زیاد) از فرد دیگه ای برای گفتن به خانواده کمک بگیر

  22. من اسفند امسال۱۸ تموم می‌کنم میرم تو۱۹ سن خوبیه یا نه،بعد دختری که ازش خوشم اومد هم کلاسیک هستش و هم سن منم هست اونم تو اسفند به دنیا اومده با هم تو کلاس بازیگری همکلاس هستیم من بیشتر ترسم بر اینه که بخوام اقدام کنم بعد اگه نشد هر روز تو کلاس بخوام ببینمش باهاش چش تو چش بشم اینو یکم دو به شکم اگه کمکم کنید ممنون میشم

  23. شاید فک کنین بیشتر بخاطر بر طرف کردن نیاز جنسی باشه ولی اونم یه بخشیشه من الان بیشتر احساس می‌کنم که نیاز عاطفی دارم تا جنسی آدم لاشی نیستم ولی چرا دروغ بگم اگر با یکی دوست بشم و رابطه مون خوب باشه شاید به موقعش باهاش رابطه جنسی بر قرار کنم و نیازمو بر طرف کنم ولی می‌دونم که باید حتما راجبش تحقیق کنم الان من عاطفی رو میخوام

  24. من یه سوال دارم.داشتن دوست دختر در سن ۱۶ سالگی میتونه واس درسام لطمه بزنه؟ یا باید تا بعد کنکور صبر کنم؟

  25. جرات داشته باش بابا اعتماد به نفس چیز خوبی

  26. سلام من16سالمه و یک دوست دختر دارم و باهم حرف هامونو زدیم من کنکوری ام و هم درس خوندن و هم رابطه رو کنترل کردم مشکلی نیست؟

  27. سلام من 13 سالمه و عاشق دختر خالم شدم که 11 سالشه و اون 2 سال پیش ازم پرسید که از من خوشت میاد من هم گفتم نه ولی دروغ گفتم الان هم فهمیدم عاشق پسر عموش شده و من هم هی میخوام بهش بگم ولی خب …. نمیشه البته سعی دارم اول توانایی هام رو بهش نشون بدم تا یکم جذب شه دعا کنید بفهمه که من عاشقشم اصلا دنبال دوست دختر اینا هم نیستم هر دختری رو توی خیابون میبینم همه ی پسر های فامیل چشمشون به اونه ولی من هیچ نگاهی بهش ندارم

  28. سلام من ۱۲ ونیم سالمه آذر ماه میرم تو ۱۳ سالم امسال هم میرم کلاس شیشم امتحان نهایی دارم دهنم سرویسه بنظرتون فقط از یه دختر میتونم شماره بگیرم مثلا فقط تو بازی های آنلاین باهم بازی کنیم (البته هیچ دختری هم مورد نظرم نیست. فقط با دختر عمم دوستم در حد بازی با دوچرخه)
    بعد یه چیز من سنمو که گفتم بعد رپ سپهر خلسه هم گوش میدم این میتونه بهم صدمه بزنه
    ممنون راهنمایی کنین

    • رپ بهت اسیب خیلییی جدی میزنه، من خودم بچه که بودم با رپ سپهر خلسه کم کم ب جاهای تنگ تر رسیدم و کلا… سعنی کن ب جنس مخالفت فک نکنی و آهنگ پاپ گوش کنی

      • من علان از ۱۲ سالگی دارم رپ گوش میدم تتلو خلسه رضا پیشرو بهرام هیچکس شایع حسین فدایی همه ریمیکس های غمگین رپی گوش میدم علانم ۱۵ سالمه هیچ تأثیری نداشته البته بستگی به خودتونم داره.

      • من تتلو گوش میدم با اون همه فحش
        خلسه که عشقمه
        لیتو هم عشقمه
        سیجل و جی جی هم عشقایه منن چطور ولشون کنم
        البته زیاد از تتلو خوشم نمیاد
        مخصوصا آهنگ شل کن جدید خلسه و لیتو و سیجل

    • داداش یک: نهایی دوازدهم بعد اول تا ششم کشکه خب ببین از نظر من کسی که بخواد بیاد سمتت خودش میاد تو نباید دنبالش بری بعد لطفا درستم بخون چون هفتم سخته

  29. سلام من ۱۳ونیم سالمه
    رپ گوش میدم خخخ میدونم به سنم نمیخوره
    میتونم شماره یه دختر رو تو گوشیم تو واتساپ داشته باشم؟
    گاهی وقتا بهش پیام بدم با هم بریم انلاین بازی کنیم ؟؟
    یا با هم بریم بیرون یه بستنی بزنیم بر بدن. یه سوال
    شما به خاطر درس میگین بعد ۱۸ سال و این چیزا یا کلا درسمون تموم شد دوست دختر بگیریم یا بخاطر مسائل
    دیگه که مثلا سنمون به داشتن دوست دختر و باهاش بیرون رفتن نمیخوره
    راهنماییم کنین ♡♡ ممنون
    راستی منم کلا مثل هم کلاسی هام زیاد شیطون نیستم بیشتر با رفیقای قدیمیم از کلاس اول که پسرن وقت میگذرونم و زیاد مثل رفیقام به دختر های شهرمون نگاه نمیکنم و سرم تو لاکه خودمه
    نمیشه گفت تاحالا با هیچ جنس مخالفی روبرو نشدم
    مثلا فامیلم بود ولی فقط با هم بازی میکردیم تازه یکم بچه بودیم
    تازه هم اگه ۵ درصد تو این سن دوست دختر بگیرم روم نمیشه به خانواده بگم با اینکه پدر مادرم بد اخلاق نیستن برم جلوشون از خجالت ذوب میشم
    خب این دفعه دیگه واقعا خدافظ
    راهنماییم کنین ♡♡ ممنونممممم

  30. منظورت از راهای انحرافی چـــیـــهـــ؟

  31. سلام
    ببخشید یه سوال من از دختری خوشم اومد دوستمو فرستادم بره احساسمو بهش بگه چون خودم روم نمیشه حالا اکه نظرش راجبم مثبت بود باید چیکار کنم میشه لطفا بگید؟
    اگرم منفی بود چیکار کنم؟

  32. من بدبخت هستم 11 شهریور, 1401 در 12:53 ب.ظ

    سلام
    واقعا من یک پسری بدبخت هستم😭😭😭 می دونید چرا چون که من یه دوست دختری ندارم تا الان با هیچ دختری حرف نزدم فکر کنم دختر ها از من زیاد خوششون نمیاد و من هم ۱۵ سالمه اسمم هم آرمین هست سن بلوغ من هم شروع شده فکر کنم قیافه ام خیلی بدهههههههههههههههههههههههه من اصلاً از خدا رازی نیستم که منو این طوری خلق کرده البته من به یک دختری عاشق شدم هم سنیم و من خیلیییییی عاشقشم نمی دونم اون هم منو دوست داره یا نه می ترسم بهش بگم من تو را خیلی دوست دارم می ترسم برود به خانواده اش بگوید لطفاً ازتون خواهش میکنم کمکم کنید ممنون میشم و

  33. با سلام من 13 و نیم سالمه اما من به دلیل اعتیاد شدید به خود ارضایی و سایت های پورن گرافی به سن تکلیف شرعی رسیدم و موی زیر شکم و…. رو دارم من با یک دختری هم سن خودم آشنا شدم و رابطه 1 سال و نیمه داریم (هم مجازی هم واقعیت ) و به هم وابسته شدیم طرف مقابلم به من خیلی حس داره و از من درخواست رابطه جنسی داشته اما به دلایل آزمایش قبل از ازدواجی که در آینده خواهد داد و…. قبول نکردم و رابطه من با اون به شدت زیاد هست در حدی که اگه هفته ای دو بار نبینمش افسردگی شدید میگیرم مشکلم خیلی بزرگه خواهش میکنم کمکم کنید در ضمن با هم سن های خودم نمیتونم دوست باشم و حداقل تمام دوستانم ۳ سال از خودم بزرگترن یا بیشتر

  34. من 14سالمه و ندارم

  35. داداشم ۵ سالشه ۳ تا دوست دختر داره بعد من ۱۴ سالمه یکی هم ندارم😂😂

  36. آقا من دوست دختر میخام هرشب خواب میبینم دوست دختر دارم

  37. با سلام من 14 سالمه و به نظر خودم تا حدی میفهمم که خوب و بد رو تشخیص بدم .
    اما مشکلی که دارم اینه که کلا وقتی یک دختری رو میبینم استرس میگیرم و از خجالت آب میشم میرم توی زمین و کلا حسرت اینکه با یک دختری یک دوست ساده باشم به دلم مونده از اونور هم منطقی فکر میکنم میبینم تو این سن کار درستی نیست و زوده

    لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    • داداش ترس نداره اونم یکی مثل خودمونه باید اولش از جاهای کم شروع کنی مثل حرف زدن با منشی خانوم یا فروشنده یا اپراتور خانم . بعد کم کم شخصی کنی و طرف یکی بری

    • ما خیلی از پسرای خجالتی خوشمون نمیاد ، سعی کن خجالتی نباشی.

  38. سلام من 13/5 سالمه و عاشق یک دختر 13 ساله شدم که اونم عاشقمه و لطفا بهم بگید تو این سن خوبه یا نه و ایا باید کات کنم؟

  39. یاغی نیستم 6 مهر, 1401 در 9:39 ب.ظ

    سلام دوستان عزیز
    اینجانب ۲۱ سال سن دارم و هم شاغل ام و هم درس میخونم ولی تا حالا وارد رابطه جدی نشدم و بنظرم داره دیر میشه دیگه و نمیدونم چه گلی به سرم بگیرم اگر راهنمایی یا پیشنهادی دارین خوشحال میشم بشنوم
    (مجازی رم راهشو رفتم فقط حضوری میخوام)

  40. با سلام من ۱۸ سالمه و به اشتباه به طرف عشق مجازی رفتم.سه سال باهم بودیم و بعد از هم جدا شدیم اللن انقدر حالم خرابه که به سیگار و مشروب اعتیاد پیدا کردم خواهش میکنم هیچکدومتون طرف عشق مجازی نرین

  41. شایان بابایی 11 مهر, 1401 در 3:11 ب.ظ

    بابا برسید به درس و مشقاتون بابا

  42. من 15 سالمه می خوام دوست دختر داشته باشم به نظر شما تو این سن خوبه اسفند هم میشم 16 به نظر شما چکار کنم

  43. اقا تو میگی برو به پدر مادرت بگو ما پدر مادرمون ذهنشون قدیمیه نمیتونیم در این باره چیزی بهش بگیم بعدشم والا مامان من میگه که دختری که ۱۳ سالشه نمیتونه عاشق بشه یا کسی رو دوست داشته باشه اخه یکی بیا بگه مگه ما دل نداریم نیگا ما نسلی هستیم که نمیتونیم احساساتمون رو بگیم من به شخصه الان کم کم داره یه اتفاقایی تو دلم میوفته ولی باید بمونه تو خودم و به هیشکی نگم چون بقیه میگن مزخرفه ولی خوب مگه ما دل نداریم مگه یه دختر یا پسر ۱۱ ساله دل ندارن هممون دل داریم درسته ممکنه یه ضرر هایی داشته باشه ولی نمیتونیم جلوی حسی که توی دلمون ایجاد شده و داره رشد میکنه رو بگیریم بعدشم هرکی میگه من با دختر یا پسری حرف نزدم از طرف من بهش بگین گه خورده چون همه ی ما از یه سنی به بعد نیاز شدیدی به جنس مخالف داریم مخصوصا زمانی که از طرف خانواده کمبود محبت داشته باشی دیگه بد تر و میدونین چی بده اینکه یکی رو دوست داشته باشی ولی چون ۱۳ سالته و خانواده میگن تو این سن نمیشه و اینکه اینجا هم ایرانهههه نمیتونی بروز احساسات کنی ایناس که بدهههه🚶‍♀️😐👀💔

  44. سلام من ۱۲ سالمع و از یه دختر خیلی خوشم میاد میخواستم بدونم که ایا زوده برای من که احساسمو بگم ؟

  45. من رل و اینا ندارم و خوشم هم نمیاد ولی دوست های زیادی دارم که دختر هستن و ما دوست های معمولی هستیم
    ولی همین هم نمیشه به ننه باباهای عقب موندمون گفت
    حالا چه برسه به اینکه بیایم بگیم یکی رو دوست داریم

    • داداش برو خدارو شکر کن کاش منم جای تو بودم چند تا دوستی که دختر باشن داشتم

      • من 12 سالمه من از 6 سالگی هم دختر همسایه که 3 سال ازم بزرگتر بود در ارتباط بودم خانوادم میدونستن الانم دارم حتی 16 ساله دوست معمولی دختر دارم خانوادم میدونن. ولی اینکه تو این سن دوسدختر داشته باشم مخالفم. که متاسفانه 90 درصد هم سن سالای من و حتی کوچیکتر میخوان رل داشته باشن. راجب این موضوع یه عالمه متن کامنت گذاشتم اینجا. سنم کمه اما برو بخون خدایی حق گفتم

  46. این متن رو حتما بخونید مخصوصا 10 11 ساله ها
    من خودم 12 سالمه خب پس همسن شماهایی که کامنت گذاشتن و 10 سالتون اینطوراس تقریبا( من اول متوسطه م) پس بخونید
    ببینید من خودم با اینکه تا 17 سالگی اینطورا نباید رل بزنیم کاملا موافقم. من خودم رفیقام که باهاشون دو سه ساله دوستم ی گروه داریم تو واقعیت همو ندیدیم اکیپ مجازیم هم دختر توشون هست هم پسر که از من بزرگترن دوتاشون که میرن دانشگاه حتی. بقیشون 15 16 سالشونه و همشون رل داشتن و دیگه خب ادم های با تجربه ای و چرت و پرت نمیگن از من و تویی که همسن منی بیشتر میفهمن قطعا و گفتن هر رابطه نا موفقی ی تیکه از وجود ادم رو میبره و آسیب های خیلی خیلی خیلی بدی داره. این جمله که( هرکسی تو هر سنی حق داره عاشق بشه) رو قبول دارم اما اینکه هرکی تو هر سنی حق داره رل داشته باشه مخالفم. الان مثن تویه 10 تا 14 ساله میخوای با رلت چیکار کنین مثلا دونفری میرین باهم بیرون؟؟ اصن خیلیاتون تو واقعیت نمیتونین همو ببینین بر فرز مثال میبینین میخواین چیکار کنین باهم چه حرفی بزنین روز ولنتاین میخواین چیکار کنین؟ کادو میدین؟ پول میدین؟ تو این سن باید فکر انتخاب رشته و تحصیل باشین. چرا بالای 17 سال رل داشتن خوبه چون که اونموقع از نظر عقلی کاملا رشد کردیم و ادما دو تشخیص میدیم و لوص بازی و کرینج بازی در نمیارید الان شماها و خودم رل داشته باشیم مثلا میخوایم بریم با رلمون بیرون قدم بزنیم لاو بترکونیم؟😐 ادم های بالغ همچین کار هایی نمیکنن جور عقلانی تر و بهترشو انجام میدن. تو این سن هیچکس شرایطشو نداره بعدشم بخدا رل داشتن تفهه نیست خودتونم میدونید تو این سن رل بزنید و بزنیم پایدار نمیمونه تا فرداش تموم میشه. تو این سن باید عاشق بشید و بشناسید همو تا سن درستش رل بزنید. الان هم نیاید بگید چرت نگو بی دلیل که حرف نمیزنم از خودم که در نمیارم من خودم 12 سالمه هنوز خیلی جاها ممکنه اشتباه کنم اینارو از ادمای بزرگتر و با تجربه کسب کردم و گفتم. جوگیر نشید اقایون 10 ساله همه فحشارو بلد بودن و بقول خودتون بچها از کجا میاد یا صداتون دو رگه میشه به معنای بزرگ شدن نیست. من خودم همه اینارو بلدم و دارم. پس ربطی به اینچیزا نداره ربط به طرز فکر و اصن فهمیدن معنای عاشق شدن داره ادمای سن 17 با قیافه عاشق نمیشن میبینن طرز فکر طرف چیه علایقش چیه بدرد بخور هست یا نه اخلاقش چیه و… تو این سن های زیر 16 سال خیلی مدیریتش سخته. شنیدم و کسب کردم که میگم

    • مشاور سایت روان آگاه 30 مهر, 1401 در 7:05 ق.ظ

      با سلام
      مجموعه روان آگاه از کامنت درست و آگاهانه شما سپاسگزار است.
      موفق باشید

  47. ⁦ಠ⁠ᴥ⁠ಠ⁩ 7 آبان, 1401 در 4:43 ب.ظ

    سلام من چند روز دیگه ۱۶ سالم ب اتمام میرسه و اینکه پابه دهم هستم میخواستم بدونم اگر تو دوران دبیرستان رل بزنم ممکنه توی تحصیلو یا معدلم تاثیر بزاره چون قبولی دانشگاه ما با شرط معدله کنکور نداریم و اگه تاثیر جدی میزاره بم بگید لطفا

    • سلام در شرایطی که دور بر ما آدمایی هستند که این کارا رو می‌کنند سخته آدم امتحان نکنه ولی یه چیز و بدون این روابط باعث وابستگی دل دادگی میشه وتو رو از هدف اصلی زندگی دور میکنه خودت رو با کار و درس مشغول کن تا به سن ازدواج بررسی اون وقت نگرانی نداری که به طرفت بگی من آدم سالمی هستم و تجربه قبل ازدواج ندارم انشاالله خدا هم همسری در شان شما وسالم به مزد این که خودت رو حفط کردی عطا کنه

  48. من 18 سالمه ولی نمیدونم باید چجوری دوست شی ریم جلو چی بگیم

  49. واقعا برای نویسنده ی این سایت متاسفم که دیگران را به کناه تشویق میکنه در هیچ سنی دوست مخالف خوب نیست رابطه با نامحرم بیشتر از دو کلام درحد ضروری جایز نیست و باعث علاقه میشه ودر زمانی که شما نوجوان یا جوان باید فکر انتخاب رشته وتحصیل و کار و پی ریزی برای آینده باشید دچار مشکلات روحی و خلقی زیادی شده واز اصل زندگی دور میشید انشاالله خودتون رو حفظ کنید ودر زمان مناسب ازدواج کنید و بدانید هر جا دو زن و مرد تنها باشند نفر سوم شیطان هست.

  50. خوب خانواده من میدونم من رل دارم آما هیچ کاری نکردن تا الان

  51. والا من نزدیک ۱۸ سالمه تا الان سالم موندم خداروشکر ان شاالله تا وقتی ک ب سن و شرایط ایده آلم رسیدم به فکر نیمه گمشده میوفتم.من نمیدونم فاز این بچه های ۱۲،،۱۳ساله چیه هی رل رل میکنن.اینکارا تو نوجوونی خیلی میتونه خطرناک باشه نکنید برادرا خواهرا.عاقبت خیلیارو دیدم ک ب چ مشکلاتی برخوردن.ب عنوان برادر بزرگترتون ب حرفم گوش بدین.
    یاعلی

    • خخخخخخ
      آدم تو سن دبیرستان راهنمایی که میره احساس میکنه دیگه خیلی آدم بزرگی شده دیگه یه سری کارا واسش مجازه
      بابا یکی دوسال دیگه همین پیاماتونو که میخونین میگین چه احساسات مزخرفی داشتم 😂
      اصن خاصیت نوجوونی همینه احساسات خیلی شدید زودگذر
      همش تموم میشه زودتر از اونچه که فکرشو بکنین فقط باید بذاری روال خودشو بره تموم شه نباس یه نفر دیگه رو بیاری وسط وابسته شی
      من یه خریتی کردم تو سن کم وابسته شدم به جون تو جاشو هیچی پر نکرد با هرکس دیگه ایم مچ شدم همش واسه این بود که دلمو یه جوری گولش بزنم ولی هیچی مرهمش نشد
      تورو خدا زندگی رو واسه خودتون زهرمار نکنین
      اینقد کار باحال دیگه هست که میتونین انجام بدین ته رل مل زدنا هیچی نیست فقط حسرت روزاییه که میتونستی کارایی بکنی که بت خوش بگذره ولی فقط با فکر کردن به یه بنده خدای بی وفایی خرابش کردی😶

  52. من ۱۲ سالمه و این سایت خیلی کمک کرد من الان دوست مهالف جنسی دارم ولی ساده متوسط خیلی کمکم کرد نه اینجوری که بیاد داخل درسا کمکم کنه ولی تلاش هایش و کمک به دوستاش می بینم امید می گیرم از امادگی تا الان که کلاس ششم باهمین راستی من که ششم چهار نفر تو کلاس هست ۳ تا دختر من خودم تک پسر خیلی راحت با من حرف می زنن منم همینجور ی چون از امادگی با هاشون بودم که ۸ سال می شود و سال بعد که از هم جدا می شیم چون سال هقتم دختر و پیر جدا می شن خیلی ناراحت می شم تازه کلاس های تیز هوشان می رم احتمال زیاد سال بهد برم تیز هوشان شبانه روزی و اخر پنجشنبه جمعه که می یام خونه خونه دخره ۳ کیلومتر حداقل فاصله دارد اون فکر نکنم ازم خوشش بیاد اخه داخل مدرسه که هم همدیگع رو ازیت می کنیم اما اگ دختری دیگه هم چین شوخی هارو می کنه عصبانی می شم شاید هم فش هم بدهم پدر و مادرم ازون خانواده ها ست که مشاور این چیزا اعتقاد ندارم تازه اگه پدرم بگم خیلی عصبانی می شه قدیمی فکر می کنه ام مادرم زیاد اینجوری نیست ول هر دو مطمعنن قبول نم کنن وقتی ۱۴ یا ۱۵ سالم شد دیگه کمی به بلوغ رسیدم که پدرم با بیرون رفتنم کار نداره یک دوست مخالف جدی تر شم تازه من همینجوری دوست پسر ۳ تا بیشتر ندارم که ازم دورن وقتیم کنار همیم بیشتر درباره چیزهای همیشگی حرف می زنیم اما با این دوست مخالف هر روز مدرسه می بینم حرف های جدید می زنیم باید حداقل ۱۴ سال یا ۱۵ سالم شه

    • خب نمی‌دونم چی باشه 14 آذر, 1401 در 11:47 ق.ظ

      کجای دنیایی؟چطور میشه که مختلط هستین و فقط ۴نفرین؟

  53. من ۱۳ سالمه از کوچیکی عاشق پسر خالم بودم اون ۱۵ سالشه ولی هیچ وقت بخاطر اینکه فامیل بودیم جرات نکردم بهش نزدیک بشم راسیاتش میترسم به خانوادمم بگم! باید چیکار کنم؟

  54. سلام والا ما دهه شصتی ها تازه فهمیدم دوست دختر دوست پسر یعنی چی … دوره ما فقط ازدواج رسمی مفهوم داشت حتا نامزدی هم خیلی باب نبود خوش بحال دهه های جدیدی!

  55. من دوست دختر دارم من ۱۶ سالمه اشکالی دارد ؟

  56. سلام من یه پسر 16 ساله هستم
    از 2 ساله پیش حدوداً دچار سردرگمی‌ شدم از قبل این دو سال راحت در جمع خانوادگی بودم و احساس خجالت نمی‌کردم ولی تو این دو سال خجالت میکشم اگه مثلاً یه دختر هم سن من یا چند سال کوچیک یا بزرگتر باشه خیلی سخته برام شخصی هستم که تو جمع خانوادگی خیلی فعال هم بودم یعنی پیشنهاد تفریح این کارا و از این هم می‌ترسم که به پدر مادرم بگم.
    نمی‌دونم چیکار کنم تا از این حس بد خجالت یا هرچی در بیام با جنس مخالف ارتباط برقرار کنم چون خواندواده پدریم open هستن مادریم خیلی مذهبی و من دارم له میشم این وسط 😪😔
    مشکل درسی یا این نوع مشکلات هم ندارم که مادرم بگه واسه آیندت میگم نرو تو رابطه.
    یک راه حل واسه از بین رفتن این خجالت یا هرچی
    که اسمش هست ؟
    شاید خنده‌دار باشه دارم از خیابون میرم 90 درصد سرم پایینه راستش بخواین نمی‌دونم گریه کنم یا بخندم 😂😂.

  57. من 14 سالمه میتونم ی رابطه ی معمولی داشته باشم؟
    و اگر هم داشته باشم نمیتونم به پدر و مادرم بگم باید چیکار کنم؟

  58. به تو چه من کیم 26 آذر, 1401 در 7:46 ق.ظ

    من نمی تونم به مامان و بابام بگم چه گهی بخورم یکی بگه

    • یه بنده خدایی 7 دی, 1401 در 7:56 ق.ظ

      اصلا دوست دختر ممکنه پیش بیاد و دنبال اجبار آن نباشید زندگی خودتونو بکنید
      حالا اگه یه موقع به یکی علاقه پیدا کردی می تونی رل بزنی بعد احساس میکنم که پسرا بیشتر از دختر دنبال این چیزا هستن

      • من پسرم ۱۸ هستم. دنبال این چیزام نیستم. ولی نمیدونم چرا جامعه اینطور شده

  59. سلام ببخشید من ۱۲ سالمه مردم که با این سن مواجه میشن انتظار یه بچه لوس و ننر را دارند اما از افکار ما خبر ندارند
    من هم الان از یکی خوشم میاد ولی روم نمیشه بهش بگم میشه کمک کنید

  60. بتوچه کلوچه که اسم من چیه 3 دی, 1401 در 6:27 ب.ظ

    سلام من 12 سالمه داشتم با یه دختره داف
    رل می زدم دوست پسر طرف اومد
    تا جا داشتم منو زد
    میشه راهنمایی کنین دخترا رو بهتر بشناسم کدوم دوست پسر داره کدوم نه ممنون میشم اخ کمرم دوست پسرش دستش خیلی سنگین بود 🤕🤕🤕

  61. تیتاپ طلایی برای شما افراد عزیز.اول ببینید وقتی وارد رابطه میشید،آخرش به کجاها (ممکن) ختم بشه.بعدش هرکاری خاستید بکنید.من ۱۳ سالم بود رل زدم بعدش تموم کردیم.الانم نه من براش مهمم نه اون برای من.ولی بعضیا که توی سن من رل بزنن بعد چند سال که رفتن دانشگاه،ممکنه رابطشون به هم بخوره.پس چه بهتر که رابطه ای رو انتخاب کنید که همیشگی.وگرنه این کارای زودگذر،بچه بازیه:)

  62. ۱۸ سالمه دوسال با یه دختر رل بودم ، دو ماه قبل بهم گفتن ازدواج کرده ۷ ماه باهم تفاوت سنی داشتیم ازون بزرگتر بودم 😔🖤🥀🍂💔

  63. اگر این حرف به بابام یا مادرت بگی شب باید بیرون بخوابی😂😂

Comments are closed.