11 اردیبهشت, 1401

تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز

متاسفانه امروزه اکثر زوجین بر سر میزان رابطه جنسی با هم به مشکل می خورند.اغلب یکی از طرفین تمایل بیشتری به سکس دارد.این مساله باعث شده تا متاهلین بخواهند از حد مجاز تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز اطلاع پیدا کنند.

اگر شما هم همچین مشکلی را با همسرتان دارید مقاله زیر را مطالعه کنید.

تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز

تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز

تمام زوجینی که سر مسائل جنسی با همدیگر به مشکل می خورند دوست دارند بدانند تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز چند بار باید باشد؟

داشتن رابطه جنسی هر روز ، چند بار در روز یا چند روز یکبار، کاملا طبیعی است. هیچ مقدار مشخصی که بیان کننده طبیعی بودن رابطه جنسی باشد وجود ندارد چراکه تمایلات جنسی هر کسی متفاوت است و تا زمانیکه چند بار سکس در روز برای طرفین مشکل ایجاد نکند و برایشان لذت بخش باشد همه چیز نرمال تلقی می گردد.

تنها زمانی میتوانیم بگوییم که رابطه جنسی هر روزه خوب نیست که یکی از شرکا تمایلی به سکس نداشته باشد یا اینکه رابطه جنسی هر روزه باعث اختلال در فعالیت های روزانه مثل کار، تربیت کودکان و یا منجر به بروز مشکلات جسمی و روانی او گردد.

میزان رابطه جنسی باید طوری باشد که زن و شوهر احساس رضایت داشته باشند.پس همه چیز به طرفین برمی گردد.

هرروز سکس کردن به این معنی است که شما بیشتر از یک بزرگسال معمولی رابطه جنسی دارید اما تا زمانی که هر دو طرف از آن لذت ببرند،  ابدا به معنی این نیست که شما غیرعادی و عجیب و غریب هستید یا  اینکه کار اشتباهی انجام می دهید.

تعداد رابطه زناشویی در هفته

تعداد رابطه زناشویی در هفته

عوامل متعددی بر تعداد رابطه زناشویی در هفته تاثیر می گذارد. میل جنسی زن و شوهر، میزان استرسی که روزانه تجربه می کنند، بیماری، تغییرات خلقی یا سایر تغییرات زندگی از جمله تغییر شغل، مهاجرت و … همه و همه می تواند باعث کم یا زیاد شدن سکس در هفته بشود.

گاهی اوقات زوجین در مراحل ابتدایی ازدواج، دوران عقد، ماه عسل و … هستند یا قصد بچه دار شدن دارند و ممکن است ۳ تا ۴ بار در روز یا هفته هم رابطه جنسی برقرار کنند.

تعداد رابطه زناشویی در هفته بطور متوسط ۲ تا ۳ بار می باشد که بسته به سن، وضعیت هورمون ها، میزان صمیمیت در رابطه، علاقه و …. تغییر می کند.

ممکن است زوجین یک هفته تمایل بیشتری به سکس داشته باشند اما یک زمان هم اصلا علاقه ای به بیش از یکبار رابطه نشان ندهند.

اما اگر این بی علاقگی طولانی شود آنوقت است که باید برای حل مشکل و رسیدن به یک تناسب در رابطه جنسی به سکس تراپ مراجعه نمایید.

در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

با توجه به اینکه تحقیقات ثابت کرده است که رابطه جنسی منظم باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خوی زوجین می شود در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

زندگی جنسی سالم می تواند پیوند بین شما و شریک زندگی تان را تقویت و به صمیمیت و پایداری رابطه کمک کند.

البته این به این معنا نیست که افرادیکه بیشتر رابطه جنسی دارند زندگی سالمتر  و آنهاییکه سکس کمتر دارند زندگی ناسالمی دارند. رابطه جنسی تنها یکی از عوامل متعددی است که می تواند بر سلامتی زوجین، بهبود رابطه، شادی و عشق تأثیر بگذارد.

سن یکی از عواملی است که باعث کاهش یا افزایش میل جنسی می شود چراکه با افزایش سن سطح هورمون های جنسی افراد تغییر می کند.

کارشناسان می گویند حداقل رابطه جنسی، یکبار در هفته است.افراد ۴۰ و ۵۰ ساله همین مقدار پایه را ترجیح می دهند در حالی که برای افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله به طور متوسط دو بار در هفته مناسب است.

با این حال روانشناسان معروف هشدار می دهند که زوج ها نباید ذهنشان را درگیر این آمار و ارقام بکنند زیرا زوج‌هایی هستند که رابطه جنسی کم، زیاد(۱۲ تا ۱۴ بار در هفته) و یا اصلا هرهفته رابطه جنسی ندارند.بنابراین نباید خودتان را با این آمارها مقایسه کنید.مهمترین مساله رضایت جنسی است که در برخی از زوجین با یکبار در هفته ، دو هفته یکبار و در بعضیها با یک بار در روز و …حاصل می شود.

عوارض نزدیکی زیاد برای زنان

عوارض نزدیکی زیاد برای زنان

  • یکی از عوارض نزدیکی زیاد برای زنان افزایش خطر عفونت مثانه و واژن است. مایعات بدن می تواند سطح pH طبیعی واژن شما را از بین ببرد و شما را مستعد عفونت کند. برای جلوگیری از عفونت، مثانه خود را بلافاصله پس از مقاربت خالی کنید، مایعات زیادی بنوشید و همیشه قبل و بعد از رابطه جنسی از حمام استفاده کنید تا به سلامت واژن خود کمک کنید.
  • هر چه در مدت زمان کوتاهی رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، بدن شما قادر به تولید رطوبت طبیعی کمتری است .
  • رابطه جنسی بیش از حد در زنان می تواند باعث تحریک، پوسته شدن یا بثورات پوستی در قسمت خارجی اطراف فرج(اکسکوریشن واژن) شود و لابیای شما را متورم کند. این وضعیت منجر به سوزش ادرار یا مشکل در راه رفتن خانم ها می شود.برای جلوگیری از این امر، میزان رابطه جنسی را کاهش دهید و رابطه جنسی خشن را کنار بگذارید.
  • خستگی و فرسودگی مساله دیگری است که به خاطر سکس زیاد در زنان وجود دارد و باعث بروز اختلال و مشکل در زندگی روزمره زنان می شود.
  • درد در پایین کمر که در اثر سکس زیاد و همچنین تایم طولانی دخول اتفاق می افتد و باعث کشیدکی عضلات و رباط ها می شود.پوزیشن های نامناسب هم در بروز چنین مشکلی برای خانم ها نقش دارند.

یکی از عوامل مهم طلاق و قهر زوجین رابطه جنسی است اما گاهی اوقات هم کار به پیشمانی میکشد ، برای پی بردن به نشانه های بازگشت همسر به مقاله نشانه های پشیمانی مردان سر بزنید.

عوارض نزدیکی زیاد برای مردان

عوارض نزدیکی زیاد برای مردان بیشتر به درد آلت تناسلی و مشکل در ادرار کردن پس از انزال بر میگردد.

عوارض دیگری چون کم آبی بدن، کمردرد، کبودی ، آسیب عصب ها، کشیدگی عضلات، افزایش خستگی بدن، شکستگی آلت و افزایش حمله قلبی برای کسانی که مشکلات قلبی دارند هم برای مردان گزارش شده است.

تحقیقات می گوید رابطه جنسی یک ورزش سنگین است که معادل ۳۰ دقیقه دویدن می باشد بنابراین داشتن رابطه جنسی مکرر بدون دریافت آب کافی منجر به کم آبی و خستگی بدن می شود.

همچنین مشخص شد که رابطه جنسی بیش از حد بخاطر فشار زیاد و مداوم منجر به کمردرد در مردان و انزال طولانی مدت به دلیل کاهش سطح مایع منی می شود.

بنابراین، زیاده‌روی در رابطه جنسی، تمام انرژی مردان را تخلیه می‌کند و به همین خاطر آنها در بیشتر مواقع احساس خستگی می‌کنند.

عوارض رابطه جنسی زیاد

بطور کلی عوارض رابطه جنسی زیاد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بیماری های مقاربتی (STD)
  • بارداری ناخواسته
  • عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)
  • چروکیدگی، درد، بی حسی، ناراحتی های پوستی
  • فرسودگی

مراحل نزدیک شدن به همسر

مراحل نزدیک شدن به همسر

چالش اصلی زوجینی که تازه با هم ازدواج کرده اند این است که نمی دانند چطور رابطه جنسی برقرار کنند و میپرسند مراحل نزدیک شدن به همسر چیست؟

اولین چیزی که در بحث شروع رابطه جنسی یا صمیمیت فیزیکی باید بدانید این است که هردو طرف باید برای مشارکت جنسی رضایت داشته باشند.مسلما ممکن است دو نفر علاقه های جنسی یا نحوه آمادگی شان متفاوت باشد.شاید یکی از طرفین خسته باشد و در ان لحظه تمایلی به برقراری سکس نداشته باشد.

مهم این است که هردونفر به این مساله احترام بگذارید و رابطه را به زمان مناسب تری موکول کنید.یا اینکه انقدر ماهر باشید که با شیطنت و بازیگوشی همسرتان را تحریک کرده و به رابطه متمایل تر کنید.

تاکید میکنم که لازم نیست از همدیگر سوال کنید که الان رابطه جنسی می خواهی یا نه.شما با نوازش موهای خانم شروع کنید با بوسیدن پیشانی، با لمس های ظریف و ارام.حتی ماساژ گردنشان می تواند شروع خوبی باشد تا بفهمید آیا همسرتان پذیرای سکس هست یا نه؟ اگر سعی داشت فرار کند یا اینکه گفت خسته م، یا یک جورهای طفره رفت یعنی میل ۱۰۰ درصد برای سکس ندارد.اما اگر چراغ سبز نشان داد به کارتان ادامه دهید.بروید سراغ لمس بدن، بوسیدن های پی در پی و ارام ارام روی تمام قسمت های بدن.عشق بازی کنید تا زن هم مشارکت کند و آماده برقراری یک رابطه دلنشین شود.فرایند اماده شدن در برخی از زن ها طولانی و در بعضی ها کوتاه تر است و به آن باید دقت کنید.سریع نروید سراغ دخول.چون با اینکار نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از لحاظ روحی به خانم آسیب می زنید و علاقه آنها را برای رابطه های بعدی از بین می برید.

اموزش نزدیک شدن به همسر

اموزش نزدیک شدن به همسر

اگر بدنبال اموزش نزدیک شدن به همسر خود هستید لازم است بدانید که زن و مرد هرکدام یکسری وظایفی دارند.برای نزدیک شدن به هم باید صمیمیت عاطفی در درجه اول بین شما حاکم باشد.اگر از نظر عاطفی و روحی یکدیگر را ارضا نکنید نمی توانید نیازهای جنسی را هم ارضاء کنید.

خیلی از آقایان تا وقت سکس می شود خوش اخلاق می شوند از همسرشان تعریف می کنند و … این کارها یک خانم را آزار می دهد چرا؟ چون تصور می کند فقط برای برطرف کردن نیاز جنسی تغییر کرده اید.کما اینکه در برخی موارد همینطور هم هست.

پس اول روی مسائل عاطفی کار کنید که اگر از این مرحله بخوبی عبور کنید ۹۰ درصد کار حل شده و توانسته اید به همسر خود نزدیک شوید.راز داشتن یک رابطه جنسی خوب بدست آوردن قلب یکدیگر است.

با هم صحبت کنید و نیازهای خود را بیان کنید.دوست دارید وقتی از سرکار می آیید خانم چطور رفتار کند؟ دوست دارید وقتی شوهرتان به خانه می آید چگونه با شما برخورد کند؟ خواسته هایتان را ازادانه بگویید و به هم کمک کنید تا آنها را عملی نمایید.هر دو طرف بایستی دل هم را بدست بیاورند.آنموقع است که دیگر بصورت خودکار بلدید چطور رابطه جنسی را شروع کنید.اصلا هیچکدام از طرفین ساز مخالف نمی زند.چون این صمیمیت ایجاد شده کاری می کند که زن و شوهر یک سکس منظم و باکیفیت داشته باشند.

البته اینکه چطور با همسرتان عشق بازی کنید تا بیشتر تحریک شود هم چیزیست که باید از همدیگر بپرسید.اموزش در دستان خود شماست.مهمترین مساله این است که نیازهای جنسی و خواسته های یکدیگر را بدانید و تا جاییکه به خط قرمزهای شما آسیب نمی زند آنها را عملی کنید.

پوزیشن تعداد دفعات نزديكي از نظر اسلام

پوزیشن تعداد دفعات نزديكي از نظر اسلام

همانطور که انتظار می رود در تعداد دفعات نزدیکی از نظر اسلام هیچ محدودیتی وجود ندارد.دیدگاه اسلام و مشاوران در این خصوص مشابه است.اینکه زن و مرد چقدر در طی هفته با هم رابطه جنسی داشته باشند کاملا به میزان صمیمیت و میل جنسی طرفین و همچنین رضایت آنها از همدیگر بستگی دارد.که در خصوص زنان بحث صمیمیت و رضایت بسیار مهم و تاثیر گذار است.یعنی اینگونه نباشد که آقایان فقط برای برقراری رابطه جنسی با همسر خود خوب رفتار کند و در مابقی روزها و ساعت ها به نیازهای خانم بی توجه باشد.البته که در برخی مواقع این موضوع دو طرفه است و زن و شوهر هر دو باید برای بهتر کردن رابطه و نزدیک شدن به یکدیگر تلاش کنند تا بتوانند رابطه جنسی رضایتبخشی داشته باشند.

بطور کلی چه در اسلام چه در علم روانشناسی میزان رابطه جنسی اگر از ۲ بار در ماه کمتر باشد قطعا مسائل دیگری در رابطه دخیل هست که باید مورد بررسی متخصصان قرار بگیرد.

در خصوص پوزیشن هم اسلام بغیر از یکسری از موارد که مکروه اعلام کرده هیچ محدودیتی در نحوه ارتباط جنسی قرار نداده است.

سکس تراپی
26 Comments
  1. خوب وعالی مطالب بهتری ارائه دادین ممنون

  2. خوبه عالیه ایشالا هر وقت متاهل شدم از مطالبتون استفاده میکنم امیدوارم خدا تو دوران مجردی به همه جوونا کمک کنه تا گمراه نشن غلبه بر هوس کار سختیه

  3. سلام ومتشکرم از مطالب خوبتون خسته نباشید

  4. سلام ومتشکرم از مطالب خوبتون امیدوارم مطالب و نکات بیشتری اراعه بدهید

  5. سلام یه پیشنهاد برا حل مشکل طلاق و ازدواج
    یه برنامه هست که تست شخصیت شناسی میکنه بعد شخصیت رو تشخیص میده بعد میگه شما شبیه اشخاص معروف زیر هستید خب این برنامه یه جوری باشه که اول اینترنتی باشه و هر شخص بره تست رو بده در آخر برنامه بگه تو سبیه جنس مخالف زیر هستی و می تونی با آنها موفق باشی
    اگه این جوری بشه مسءله طلاق از بین میره چون هر دو نفر ذوجین کاملا شبیه هم هستند و هیچ اختلافی با هم ندارند

    • خیلی نگاه ساده انگارانه ای است. بهتون توصیه میکنم مطالعاتشان رو افزایش بدین و تحقیق کنید چقدر تعداد از زوجین قبل از ازدواج این تست رو انجام دادن مشاوره رفتن ولی بازم شکست خوردند.

  6. ببخشی مشاور با تلفن انجام میدین

  7. من روزی دوبار سکس دارم هیچ ضرری تا به امروز برام نداشته .عااااالیه😁

  8. سکس چی بابا …باور کنین تا چنسال دیگه با این گرونیا اصلا کسی سمتش نمیره

  9. بسیارعالی بوداستفاده کردیم ان شاالله همه بتونیم به بهترین جورتوزندگی پیاده کنیم

  10. ببرسفیدبرفی جبالبادز 2 بهمن, 1401 در 1:37 ق.ظ پاسخ

    گرونی چیه عزیزم اصلکاری اینه زن وشوهرهمدیگررادوست داشته باشند اصلا مال دنیا براشون ارزش نداره به فکرهمدیگرهستند من الان ۴۵سال سن منه باخانمم خداراشکرهیچ مشکلی ندارم فکرمیکنم هنوز شروع زندگیمون هست روزبه روز عاشق همدیگریم مهم اینه باکه ازدواج کردی آیادوستت داره اگرایناداشت یه شریک زندگیه ان شالله جوانها بتوانندشریک زندگیشون راپیداکنند وجوانان راخدابه راه راست هدایت بکنه آمین

  11. ببرسفیدبرفی جبالبادز 2 بهمن, 1401 در 1:41 ق.ظ پاسخ

    خیلی عالیه خداوندهمه مون رابه راه راست هدایت بکند که گناهی صورت نگیرد

  12. درگیر مشکلات خانوادگی 26 بهمن, 1401 در 7:30 ب.ظ پاسخ

    دقیقا دو سال هست با همسرم رابطه جنسی ندارم. اصلا جنس مخالف رو فراموش کردم.

  13. هفته ای یکبار با شوهرم سکس میکنم.هر روز لذتش بیشتر میشه

  14. قیمت اجناس و وسایل خانه رو که ببینی اصلا عشق و عاشقی رو یه …. بهش باید بزنی عشق چیه؟!قیمت ها رو ندیدی عاشقی از سرت میپره😭😭😭

  15. ممنون که اطلاعات مفیدی رو در اختیار من و دوستان گرامی قرار دادید
    من خودم از ازدواج زیاد خوشم نمیاد ولی بالاخره یه روز ازدواج میکنم اینو میدونم
    من زیاد دنبال سکس و این چیزا نیستم یا بچه دار شدن بیشتر دوست دارم یکی تو زندگی کنارم باشه و وفادار باشه آخه یه بار بهم خیانت شد برا همین به دخترا زیاد اعتماد ندارم ولی در کل چه پسر چه دختر خوب و بد داره

  16. اخه کسی ک همسرشو بخواد اصلا براش بی معنیه کار و خستگی
    بنظرم هر موقع ک دوس دارین سکس کنین چون باعث ارامش روانی میشه و تمرکزتون رو ب زندگی بیشتر میکنه

  17. سلام.خیلی خوب بود.منم با اینکه سنم نزدیک 60ساله ولی دلم میخاد حداقل هفته ای 3بار رابطه داشته باشم.

  18. بنظر من زن و شوهری ک هفته ای یک بار رابطه دارن باید به زندگی مشترکشان شک کرد واقعا سکس یک بار در هفته جز جدایی حاصلی به همراه نداره حداقل 3 بار در هفته میتونه نشون بده که این زندگی در جریانه حتی دو بار در هفته هم یک نوع خودفریبیه و باید جستجو کرد مشکل از کجا نشات گرفته

  19. جوانان عزیز
    تا صد در صد متوجه شدید که هردو واقعا همدیگر را دوست دارید در شرایط متفاوت بعد با هم ازدواج کنید و اگر یک کم هم شک دارید سمت ازدواج نروید.

  20. خدایا مارو از فضل خودت محروم نساز پولی بده یه زن صالح بگیریم مارو از گناه دور نگه داره

  21. mohsenkeshvari1111@gmail.com 30 مرداد, 1402 در 7:09 ب.ظ پاسخ

    یه سوال روزی ۳ بار سکس در روز ضرری نداره

  22. من و خانمم تقریبا هر روز رابطه داریم و اینو بهتون بگم بسیار دلبستگی و علاقتون بهم بیشتر میکنه

  23. سلام دوستان۔
    من تازه ازدواج کردم۔قسم به خدای عالم که مهمترین عمل که ازدواج باشهرا میخورم۔با کم هم میشه ازدواج کرد ولی جوونا الان دنبال عابرو هستن مثلا۔
    یخچال الان تو گرونی دیدیم۱۵یا ۱۸ همین حدود ولی خانوادها میرن دنبال چشم و هم چشم۔برید بازار ببینید متووجه میشید راست میگماومید روزی که جوونمون خودش زندگی کن باشه و

  24. سلام مطالبتون بسیارآموزندس من روزی چهارباردرروز سکس دارم وخیلی هم راضی هستم ولی مدتیه آلت تناسلیم کج شده وازیتم میکنه ؟

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *