23 فروردین, 1402

چگونه رابطه خوبی داشته باشیم

یکی از مهمترین دغدغه ی افراد برای تشکیل خانواده و ازدواج این است که نمی دانند چطور باید با همسرشان برخورد کنند و مرتب می پرسند که چگونه رابطه خوبی داشته باشیم؟

 

رابطه خوب چیست؟

قبل از هرچیزی اجازه دهید ببینیم تعریف یک رابطه خوب چیست؟ مسلما هیچ رابطه ای همیشه کامل نیست اما رابطه ای سالم و درست است که در آن هر دونفر در بیشتر مواقع احساس خوبی نسبت به رابطه داشته باشند.

چگونه رابطه خوبی داشته باشیم؟

چگونه رابطه خوبی داشته باشیم؟

یکی از سوالات رایج مردم از روانشناسان این است که چگونه رابطه خوبی داشته باشیم.از آنجاییکه کلمه رابطه در کشور ما برای مقاصد مختلفی بکار می رود در اینجا هم مجبور هستیم هم در مورد رابطه عاطفی و هم جنسی صحبت کنیم تا هر کسی به جوابی که می خواهد دست پیدا کند.البته ناگفته نماند که یک بخش عمده از رابطه خوب رابطه جنسی یا زناشویی می باشد.

سکوت در برخی مواقع بسیار خوب است برای بهتر شدن رابطه خودتان مقاله فواید سکوت را مطالعه نمایید.

در اینجا چند راهکار برای داشتن رابطه سالم و قشنگ را بیان می کنیم:

  • خودت را همانطور که هستی دوست داشته باش.وقتی با خودت راحت باشی قطعا در رابطه با همسرت هم فرد شادتری خواهی بود.
  • در مورد احساسات خود با شریکتان صحبت کنید.راحت و ازادانه حرف دلتان را بزنید.سوال بپرسید و منتظر جواب باشید.اگر ناراحت هستید آنرا به زبان بیاورید و منتظر نباشید که همسرتان از روی حرکات شما بفهمد که اتفاقی افتاده است.وقتی در مورد مشکلات صحبت می کنید اعتماد بین شما بیشتر شده و رابطه تان قوی تر می گردد.گاهی وقت ها اصلا لازم نیست با مشکلات کنار بیایید چون با حرف زدن در مورد آن یک راه حلی پیدا می شود که احساس بهتری به شما می بخشد.اگر دوست دارید کاری انجام دهید یا چیزی خوشحالتان می کند آنرا به شریکتان بگویید.
  • صداقت در رابطه حرف اول را می زند.هیچ چیز بهتر از روراست بودن نیست چون اعتماد بین شما را زیاد می کند.و بالعکس هیچ چیز بیشتر از دروغ یک رابطه را خراب نمی کند.
  • به همدیگر ازادی بدهید.شما وقتی یک زوج عالی هستید که به علائق و روابط خارج از ازدواجتان هم احترام بگذارید.رابطه خوب ان نیست که زن و شوهر دائم به همدیگر بچسبند و همه جا با هم بروند و همه کارها را با هم بکنند.گاهی به هم فرصت دهید که هرطور دوست دارید وقت بگذرانید.
  • به نظرات هم احترام بگذارید.هرجور هم که باشد شما دو نفر با باورها و دیدگاه های متفاوت هستید.هیچکس جای هیچکس نیست.سعی کنید همدیگر را درک کنید و اگر هم در مساله ای مخالف هستید آنرا با احترام کامل بیان کنید.
  • هم ببخشید و هم مهارت عذرخواهی کردن را یاد بگیرید.بعضی وقت ها شما کاری می کنید که باید منتظر بخشش همسرتان باشید و گاهی وقت ها شریک شما کاری می کند که وظیفه دارد از شما عذرخواهی نماید.هرطور که دوست دارید با شما رفتار شود با همسرتان رفتار کنید.اگر دوست دارید زود شما را ببخشد شما هم متقابلا همین کار را بکنید.
  • حمایت یکی از مهمترین کارهایی است که هر فردی وظیفه دارد در قبال شریکش انجام دهد.سعی کنید در شرایط مختلف پشت همسر خود باشید.
  • در مورد رابطه جنسی مفصل حرف بزنید.راحت به او بگویید چه کارهایی را دوست دارید.در مورد حستان در مورد نحوه رابطه و … بدون ترس یا نگرانی صحبت کنید.همدیگر را به کاری که دوست ندارید مجبور نکنید.هیچکسی حق ندارد به شما فشار بیاورد.
  • تا زمانیکه در رابطه هستید وفادار بمانید.چشمتان فقط همسرتان و خوبی هایش را ببیند.سعی کنید برای بهتر کردن زندگی تان با همان فرد تلاش کنید.

یک رابطه خوب چه ویژگی هایی دارد

یک رابطه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یه رابطه خوب باید چجوری باشه؟رابطه بین زوجین متفاوت است اما یکسری از ویژگی های کلیدی باید در تمام روابط وجود داشته باشد.در ادامه مطالبی که در بالا توضیح دادیم می خواهیم ببینیم یک رابطه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بعضی از خانم ها و آقایان فکر می کند رابطه ای خوب است که در آن همسرم هرچیزی که من می گویم گوش کند.در صورتیکه چنین فردی اصلا ادم ایده الی برای یک رابطه سالم و خوب نیست.کسی که از خودش هویتی نداشته باشد، نتواند در مورد خواسته ها و علائقش صحبت کند، جرات مخالفت نداشته باشد، از ابراز احساسات و نظراتش بترسد، همیشه به فکر شما باشد تا خودش و … یعنی عزت نفس ندارد.

چطور ممکن است یک رابطه خوب باشد در حالیکه یکی از طرفین بدون عزت نفس و طرف دیگر زورگو و خودرای است؟ زمانی یک رابطه می تواند ایده آل باشد که هر دو طرف به تنهایی انسانهای قوی، با اعتماد به نفس، اجتماعی، عاطفی و نسبتا کاملی باشند.

تا زمانیکه ما بتنهایی با خودمان در صلح نباشیم، به خودمان احترام نگذاریم و خودمان را دوست نداشته باشیم نمیتوانیم رابطه درستی برقرار کنیم.

پایه هر رابطه خوبی اعتماد است.هرچقدر نسبت به شریک زندگی تان اعتماد بیشتری داشته باشید رابطه شما صمیمی تر، امن تر و راحت تر خواهد بود.

صراحت و صداقت دومین اصل برای داشتن یک رابطه سالم است.هیچوقت خود واقعی تان را پنهان نکنید.دنبال تغییر شخصیت موقتی درابتدای رابطه نباشید چون یک روزی خود واقعی تان مشخص می شود.در مورد ترس ها، امیدها، اهداف، احساسات خود صادق باشید.اگر اختلاف نظر دارید انرا بیان کنید.

پیش از داشتن یک رابطه خوب ابتدا باید حال خودتان خوب باشد برای آشنایی بیشتر به مقاله چگونه شاد باشیم و بخندیم مراجعه نمایید.

رابطه خوب

چجوری رابطه خوبی داشته باشیم؟در تمام شرایط احترام همدیگر را نگه دارید.رابطه ای سالم است که در ان زوجین همدیگر را تحقیر نکنند و حس حمایت و امنیت به یکدیگر بدهند.شاید بگویید چطور احترام بگذاریم:

  • به او گوش بدهید
  • وقتی از شما درخواستی دارد آنرا عقب نیندازید
  • بخشش داشته باشید.همه اشتباه می کنند.
  • همدیگر را بسازید نه اینکه خراب کنید
  • برای هم وقت بگذارید
  • به همدیگر ازادی بدهید
  • یکدیگر را تشویق و حمایت کنید
  • از هم قدردانی کنید

معمولا خانمها خیلی دلشان می خواهد که دوستت دارم را هم در عمل ببینند و هم زبانی بشنوند.اما همه ی آقایان شخصیت یکسانی ندارند.برای بعضی ها ابراز احساسات زبانی خیلی سخت است اما همه کاری انجام می دهند تا همسر خود را خوشحال کنند.البته این قضیه فقط برای آقایان صدق نمی کند بلکه بسیاری از خانم ها هم نمی توانند ابراز کلامی داشته باشند.

رابطه ای می تواند خوب باشد که طرفین با زبان عشق همدیگر آشنا باشند و برای نزدیک تر شدن به خواسته همسر خود اقداماتی کنند که تا قبل از این نمی کردند.پیشنهاد ما این است که از یک مشاور زوج درمانگر خوب کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات این چنینی خود را تا حد امکان بهبود ببخشید.

رابطه خوب همیشه به همراهی و همدلی هر دو طرف نیاز دارد.یک جاهایی خانم باید تغییراتی در رفتارها داشته باشد و یک جاهایی آقا.همین گذشت های کوچک، درک کردن شرایط، خوشحال بودن و انرژی مثبت به یکدیگر دادن باعث می شود رابطه قشنگی های خودش را داشته باشد.

8 راه ساده برای قوی و سالم نگه داشتن رابطه

۸ راه ساده برای قوی و سالم نگه داشتن رابطه

اگر نمی‌دانید که باید چگونه یک رابطه خوب با همسر خود داشته باشیم یا اینکه برای رابطه خوب چه باید کرد، باید گفت بر کسی پوشیده نیست که برای قوی و سالم نگه داشتن یک رابطه، به خصوص مسئله‌ی ازدواج به عنصری فراتر از عشق نیاز است. بدیهی است که داشتن احساسات و عواطف قوی نسبت به یکدیگر یک ضرورت است، اما با توجه به مسئولیت‌های فراوان زندگی، ممکن است گاهی فراموش شود.

خوشبختانه راه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید با توجه به آن‌ها از رابطه‌تان مراقبت کنید. برخی از آن‌ها عبارت اند از:

۱) با آغوش باز از همسر خود استقبال کنید.
۲) سعی کنید برای برنامه‌ریزی هفتگی با یکدیگر همکاری داشته باشید تا بتوانید کارهای مشترک را در برنامه‌تان جای دهید.
۳) قرارهای ملاقات دو نفره را فراموش نکنید.
۴) قدردان زحمات یکدیگر باشید و حتی شده برای موارد کوچک از یکدیگر تشکر کنید.
۵) از دلایل دوست داشتنتان برای هم بگویید و سعی کنید بر روی آن‌ها متمرکز شوید.
۶) تفریحات بدون تکنولوژی را با یکدیگر تجربه کنید تا بتوانید وقت بیشتری با هم بگذرانید.
۷) از اعجاز بوسه غافل نشوید.
۸) سعی کنید مناسبت‌ها را فراموش نکنید و حتی شده با یک شاخه‌ی گل آن را جشن بگیرید.

سکس تراپی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *