20 مهر, 1402

دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران

اگر حاضری برای بهتر شدن حال خودت و حل کردن مسائل زندگیت قدم برداری و بدنبال دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران میگردی جای درستی اومدی.ما واقعیت هایی را در این مقاله ذکر کرده ایم که کمتر جایی به آن پرداخته است. اما اگر دنبال اسم و تلفن هستید به دکتر زیر مراجعه کنید.

  • دکتر فرزانه محمدی 
  • کلینیک روان آگاه
  • تلفن: ۰۲۱۴۴۹۷۴۵۶۳

مباحث بررسی شده در این مقاله:

اگر به دنبال تراپیست خوب در مناطق غربی تهران هستید به صفحه تراپیست خوب در غرب تهران مراجعه نمایید.

دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران

دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران

خیلی از ماها دوست داریم برای حل مشکلات شخصیتی، خانوادگی، جنسی و … پیش یک دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران برویم اما حقیقتا نمیدونیم به کجا و چه شخصی مراجعه کنیم که هم پول و زمانمان هدر نرود و هم بهترین نتیجه را بگیریم.

خیلی از افراد گله می کنند که ما به یک روانشناس مراجعه کردیم و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان بابت یک ساعت هزینه کردیم اما مشکلمان حل نشد یا اینکه مشاور هیچ حرفی نزد و کل یک ساعت را خودمان صحبت کردیم.و در نهایت هم اظهار نارضایتی می کنند و به دوستان و اشنایان خود هم می گویند که ما پیش روانشناس رفتیم اما پولمان را دور ریختیم.

در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم که مشاوره و درمان یک فرآیند مشخصی دارد که اغلب روانشناسان بر اساس آن حرکت می کنند.

مثلا در جلسه اول که در واقع معارفه و آشنایی بیمار با روانشناس است بیشتر مراجعه کننده صحبت میکند و شرح حالی از خودش ارائه می نماید. ممکن است در این بین روانشناس برای پی بردن به مسائل ریشه ای و کلیدی سوال هایی بپرسد اما اجازه میدهد که بیمار بیشتر صحبت کند.

اینکار ابدا به این معنا نیست که روانشناس بدنبال اتلاف وقت و پول در آوردن بیشتر است بلکه او موظف است به تمام دل مشغولی ها و نگرانی های شما گوش بدهد تا بتواند پلن درمانی خوبی برایتان بچیند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ بیمار یا مراجع کننده ای با یک جلسه مشاوره درمان نمی شود و اینکه بخواهیم در جلسه نخست معجزه رخ دهد توقع بیجایی است.همانطور که مشکلات شما یک شبه بوجود نیامده یک جلسه ای هم از بین نمی رود.

تعداد جلسات درمان برای هر فردی بسته به نوع و میزان شدت مشکل متغیر است. ممکن است یک فردی در ۸ جلسه به درمان پاسخ دهد و‌ بهبود چشم گیری داشته باشد اما فرد دیگر با ۲۰ جلسه هم به نتیجه نرسد.فرایند درمان در برخی افراد ممکن است چندسال به طول بیانجامد.

 

مورد دیگری که باید مطرح کنیم این است که متاسفانه در جامعه ما مردم براحتی برای هرچیزی ( فست فود، نوشابه، خرید، و …)هزینه می کنند اما تا پای رسیدگی به روح و‌ ذهن و حل مشکلات درونی می شود معتقدند که روانشناسان زیاد پول میگیرند. توجه داشته باشید یک روانشناس سالها مطالعه و هزینه می کند تا مهارت کسب کند و بتواند به همنوعان خود کمک کند و به هرحال بایستی از این راه کسب درآمد داشته باشد.

اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم هزینه مشاوره با این روند فرسایشی که برای خود روانشناس دارد بایستی چندین برابر این مبالغ باشد.۴۰۰ هزارتومان پول یک وعده غذاست اما آن فردی که برای روح و‌روانش ارزش قائل باشد این هزینه را برای بهبود وضعیت روانی و‌ خوشحالی اش می پردازد و روی خودش سرمایه گذاری می کند.

مشاور روانشناسی خوب در تهران

مشاور روانشناسی خوب در تهران

مساله بعدی این است که انتخاب مشاور روانشناسی خوب در تهران برای هرکسی فرق دارد.درست است که هرچقدر تجربه و مهارت یک دکتر بیشتر باشد بهتر میتواند شما را درمان کند اما واقعیت این است که شما باید در درجه اول با دکترتان بخوبی ارتباط برقرار کنید.این خیلی در فرایند درمان به شما کمک میکند.

توجه داشته باشید یک مشاور روانشناسی نمی تواند به شما بگوید اینکار را انجام دهید یا خیر. بعضی از افراد نزد مشاور می روند تا به آنها قطعی جواب بله یا خیر بدهد.در صورتکه اساسا اشتباه است که مشاور به شما چنین پاسخی بدهد.

مثلا مراجعینی داشتیم که مورد خیانت قرار گرفته اند و از روانشناس می پرسند طلاق بگیرم یا خیر. یا افرادیکه برای مشاوره ازدواج تشریف می آورند منتظر هستند روانشناس بگوید ازدواج کنید یا نه.

یک مشاور روانشناسی خوب باید تمام جوانب مثبت و منفی مساله را به شما بگوید اما در نهایت تصمیم گیری را بر عهده خودتان بگذارد.پس اگر دنبال این هستید که روانشناس برایتان تعیین تکلیف کند اصلا سراغ آنها نروید.مگر اینکه آن مشاور بی تجربه باشد که بخواهد بجای شما تصمیم بگیرد.

در حقیقت یک مشاور خوب فقط می تواند شما را از نظر سلامت روانی و شخصیتی مورد بررسی قرار دهد و برایتان پلن درمانی بریزد تا بهبود پیدا کنید. یا اگر درگیر فرایندهای طلاق یا ازدواج و … هستید شرایط ارزیابی کرده و همه چیز را خوب میشنجد و در نهایت مزایا و معایب مساله شما را بازگو می کند تا شما بهترین کار را انجام دهید اما هرگز شما را مجبور نخواهد کرد.
معرفی دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران

معرفی دکتر مشاور روانشناس خوب در تهران

نوبت می رسد به معرفی یک کلینیک خوب در تهران. اگر بخواهیم بهترین دکترهای روانشناس در تهران را پیشنهاد دهیم دکتر فرزانه محمدی و همکارانش در کلینیک روان اگاه جز بهترین های این حرفه هستند.شما می توانید از طریق تماس تلفنی، واتساپ، پر کردن فرم آنلاین برای خود و عزیزانتان وقت مشاوره رزرو کنید.

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *