2 آبان, 1402

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

بعضی از والدین برای حل مشکلات فرزندانشان بدنبال فوق تخصص روانشناس کودک در تهران میگردند.اما آیا اصلا درجه ای با عنوان فوق تخصص روانشناسی کودک در تهران وجود دارد یا خیر؟ بله، فرزانه محمدی در کلینیک روان آگاه، بخاطر داشته باشید حتما از قبل وقت رزرو نمایید زیرا کلینیک شلوغ هستش.

دکتر فرزانه محمدی

تلفن : ۴۴۰۳۸۵۴۳-۰۲۱

وبسایت : ravanagahclinic.com

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

همه ی ما همواره در زندگی و در مواجه با مسایل مختلف دوست داریم از بهترین متخصصان مشاوره بگیریم.همیشه افراد و مجموعه هایی را انتخاب میکنیم که بتوانند بهترین خدمات را با مناسبترین قیمت به ما ارائه کنند.

در حوزه درمان کودکان هم همین امر صدق میکند.اغلب والدین برای حل مشکلات فرزندان خود دوست دارند از فوق تخصص روانشناس کودک در تهران کمک بگیرند.

حالا شاید استفاده از چنین واژه ای اشتباه باشد چون اساسا بالاترین مرتبه و درجه ای که یک روانشناس کسب می کند دکتری است.اما اگر بخواهیم از دید تخصصی نگاه کنیم روانشناسان معمولا در یک حوزه بیشتر کار میکنند و توانایی، مهارت و تجربه شان در آن زمینه بالاتر است. مثلا برخی از روانشناسان به حوزه کودک علاقه مند هستند و انقدر در این زمینه آموزش می بینند که می توان به آنها لقب متخصص روانشناسی کودک را داد.

البته شاید در خارج از کشور فوق تخصص روانشناس کودک باشد اما در ایران چنین مرتبه ای از نظر علمی و آکادمیک وجود ندارد.

به هرترتیب اگر می خواهید با بهترین فوق تخصص روانشناس کودکان در تهران آشنا شوید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

اگر نمی دانید چه زمانی بهترین وقت برای مراجعه به روانشناس است به صفحه روانشناس کودک مراجعه نمایید.

بهترین فوق تخصص روانشناس کودکان در تهران

بهترین فوق تخصص روانشناس کودکان در تهران

مسلما روانشناسان زیادی در تهران هستند که با کودکان کار می کنند اما کسانی که بنام بهترین فوق تخصص روانشناس کودکان در تهران مشهور و شناخته شده اند انگشت شمار هستند. این افراد معمولا بواسطه حضور در شبکه های تلویزیونی و رادیویی شهرت پیدا کرده اند اما لزوما همه ی آنها بهترین نیستند.

برای اینکه بتوانید یک روانشناس خوب و متخصص در درمان کودکان پیدا کنید بهتر است از دوستان و آشنایان خود پرس و‌جو کنید. کسانیکه تجربه مراجعه دارند و نتیجه گرفته اند. خیلی بدنبال وقت گرفتن از روانشناسانی که در فضای مجازی اسم و رسم بهم زده اند نباشید چون بسختی می توان بین انها، بهترینها را پیدا کرد.

برخی از والدین گمان می کنند که هر روانشناسی که حق مشاوره بیشتری بگیرد بهتر است در صورتیکه اصلا اینطور نیست. معمولا روانشناسانی که به اصطلاح شهرت پیدا کردند هزینه های بالایی دریافت میکنند اما این به معنای بهتربودن آنها نیست.

واقعیت این است که بعد از جلسه اول می توانید از کودکتان بپرسید که دوست دارد باز هم خانم یا آقای روانشناس را ببیند یا خیر. اگر بچه تمایل نشان دهد یعنی توانسته با آن روانشناس ارتباط برقرار کند و این نشانه خوبی است. وقتی فرزند شما با مشاورش احساس خوب داشته باشد سریعتر به درمان و کنار گذاشتن رفتارهای اشتباه پاسخ می دهد. از جلسات سوم به بعد بایستی یک تغییراتی را در رفتار کودکتان مشاهده کنید.چنانچه حس کردید کودک رو به پیشرفت است و نشانه های بهبودی در او‌ به چشم می خورد می توانید اطمینان کنید که روانشناس خوبی را برای فرزندتان انتخاب کرده اید.

اگر به دنبال بازی درمانی کودک خود هستید حتما به صفحه بهترین بازی درمانگر در تهران مراجعه نمایید.

روانشناس کودک

چند نکته ای که باید هنگام مراجعه به روانشناس کودک مد نظر داشته باشید :

۱-انتظار نداشته باشید که در همان جلسات ابتدایی معجزه رخ دهد.مهم این است که فرزند شما روند تکاملی را طی کند و هر جلسه یک تغییر کوچکی داشته باشد.تغییرات بزرگ به مرور ایجاد می شود.

۲- کمک گرفتن از روانشناس جز هزینه ها حساب نمیشود بلکه سرمایه گذاری است. در نظر بگیرید اگر مشکلات فرزندان شما در همان کودکی حل شود جلوی بروز خیلی از مسائل بزرگتر در آینده گرفته می شود و شما بعنوان والدین هم در حق فرزندتان خوبی میکنید هم در حق همسر آینده اش.

۳-در صورتیکه کودک شما نتوانست با روانشناس رابطه برقرار کند یا از رفتن پیش مشاور امتناع کرد در درجه اول با روانشناس صحبت کنید و از او بپرسید که چطور فرزندتان را برای بازگشت پیش مشاور قانع کنید. اما اگر دیدید که بچه روانشناسش را دوست ندارد و دلش نمیخواهد او را ببیند سعی کنید یک متخصص دیگری برایش پیدا کنید.

ویژگی های فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

ویژگی های فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

به چه روانشناسی فوق تخصص گفته می‌شود؟ شاید این سوال شما هم باشد. برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با ویژگی های فوق تخصص روانشناس کودک در تهران آشنا شویم.

برخی از ویژگی‌های بارز شخصیتی روانشناسان کودک شامل موارد زیر می‌شود:

۱. دانش و تخصص

روانشناس باید تحصیلات و سطح دانش کافی در زمینه مسائلی که کودکان با آنها روبرو می‌شوند را دارا باشد تا بتواند بهترین برخورد را با آنان داشته باشد.

۲. اشتیاق و مراقبت

این ویژگی اساسی برای یک روانشناس کودک ضروری است، زیرا این اشتیاق می‌تواند راه را برای برقراری ارتباط موثر با کودک باز کند و روند درمان را لذت بخش‌تر نماید.

۳. امانت‌داری

روانشناس باید محرم اسرار و اطلاعات حساس کودکان و والدینشان باشد و به حریم خصوصی آنها احترام بگذارد.

۴. تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران باید قابلیت تطبیق با رفتارهای مختلف کودکان را داشته باشد و در صورت لزوم برنامه درمانی خود را تغییر دهد.

۵. مهارت‌های ارتباطی

فوق تخصص روانشناس کودک باید مهارت‌های ارتباطی قوی داشته باشد؛ چرا که این مهارت‌های غیرکلامی برای برقراری ارتباط موثر با کودکان بسیار حائز اهمیت هستند.

۶. توجه به بازیگوشی کودکان

روانشناس باید بازی را به عنوان یک ابزار مهم برای برقراری ارتباط و درمان در نظر بگیرد؛ چرا که این روش بسیار موثر واقع خواهد شد.

۷. دلسوزی

همدلی و دلسوزی روانشناس نسبت به کودکان و والدینشان می‌تواند اعتماد کودک و خانواده او را به وی بیشتر کند.

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *