27 اردیبهشت, 1401

درمان زود انزالی زنان

آیا تا بحال در مورد زود انزالی در زنان چیزی شنیده اید؟ بنظر شما انزال همان ارگاسم است یا نه؟ اگر شما هم مشکل زودانزالی یا زود ارگاسمی دارید بهتر است این مطلب را بخوانید که ۳ راهکار برای درمان زود انزالی زنان ارائه کرده است.

بهترین راه برای زود انزالی زنان

بهترین راه برای زود انزالی زنان

بهترین راه برای زود انزالی زنان این است که از دریچه احساس و ابراز عشق وارد شوید.خانم ها بیشتر از هر چیزی ابراز محبت و علاقه کلامی و غیر کلامی را دوست دارند.

یکی از عمده ترین عوامل آنورگاسمی یا ارضاء نشدن خانم ها این است که آقایان فقط در حین رابطه جنسی یادشان میفتد ابراز محبت کنند و این چیزیست که یک زن بشدت از آن بیزار است.زن ها طوری هستند که اگر در طول هفته به آنها بی توجهی شود در رابطه جنسی به مشکل می خورند زیرا از نظر احساسی رضایت ندارند.به همین خاطر در طی سکس هم دیر به ارگاسم می رسند.

یک مساله دیگر هم که خانم ها از ان شاکی هستند این است که مردان سریع می خواهند بروند سر اصل مطلب یعنی دخول و این خوب نیست چون یک خانم به پیش نوازی و معاشقه حداقل ۱۵ دقیقه نیاز دارد تا بتواند بخوبی تحریک شود و ارگاسم کاملی را تجربه کند.

زود انزالی در زنان

زود انزالی در زنان

شاید در مورد انزال زودرس در مردان که یک اختلال عملکرد جنسی است زیاد شنیده باشیم اما زود انزالی در زنان چیزی نبوده که کسی درباره آن صحبت کند.آیا اصلا چیزی بنام انزال زودرس زنانه وجود دارد یا نه؟

احتمالا  فکر می کنید بحث انزال و ارگاسم در زنان معنای مشابهی دارند اما اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم ارگاسم یعنی رسیدن به اوج لذت جنسی که در برخی از خانم ها با انزال همراه است و در اکثر زنان بدون خارج شدن هیچ مایعی از واژن اتفاق میفتد.این مایع با آنچیزی که هنگام تحریک از واژن خارج می شود و نقش روان کنندگی را دارد فرق می کند.

انزال زمانی اتفاق می‌افتد که در هنگام برانگیختگی جنسی یا ارگاسم، یک مایعی( نه لزوماً ادرار ) از دهانه مجرای ادرار خارج شود. در این مطلب معنای واژه زود انزالی در زنان در واقع ارگاسم زودرس است نه انزال(خارج شدن مایع از واژن پس از ارگاسم).

زود انزالی در زنان، یعنی فرد بسیار زودتر از آنچه می خواهد به اوج لذت جنسی یا ارگاسم می رسد.

واقعیت این است که در مورد زود ارگاسمی در زنان تحقیقات کمی صورت گرفته است. اما در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۵ در دانشگاه شیکاگو انجام شد ۱۰ درصد زنان گزارش کردند که خیلی زود به ارگاسم می رسند.ارگاسم زودرس در زنان مساله ای است که اکثر زن ها در یک مقطعی از زندگی شان آنرا تجربه کرده اند.اما برای درصد کمی از خانم ها این مساله همیشگی و جدی است.

بطور کلی مساله زود ارضایی زنان برخلاف زودانزالی در مردان که باعث مشکلات عملکردی و اضطراب در مورد سکس می شود، خیلی آزار دهنده نیست.اما برای حدود ۳ درصد از زنان این مشکل آنقدر مزمن و جدی است که بدنبال درمان زودانزالی در زنان می گردند.درمان زود انزالی در زنان بگونه ای نیست که بتوان آنرا در این مطلب بیان کرد بنابراین اگر این مشکل شما را خیلی آزار می دهد بهتر است برای سکس درمانی اقدام نمایید.

یکی از عوال مهم در احساس رضایت از رابطه جنسی تعداد دفعات آن می باشد، جهت مطالعه بیشتر به صفحه تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز مراجعه نمایید.

 انزال در زنان چقدر رایج است؟

شاید تعجب آور باشد اما در جدیدترین مطالعه در مورد انزال زنانه محققان به این نتیجه رسیدند که ۶۹.۲۳ درصد از شرکت کنندگان انزال را در طول ارگاسم تجربه کردند.

آیا انزال زنانه همان ادرار است؟

خیلی از افراد می پرسند آیا انزال زنانه همان جهش ادرار  است؟در واقع مایعی که در برخی زنان بعد از ارگاسم خارج می شود ادراری است که با مایع انزال مخلوط شده است و از مجرای ادرار خارج می گردد.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ انزال زنانه حاوی برخی از موادی است که در منی مشاهده می شود.این ماده یک مایع غلیظ و شیری رنگ است.

انزال زنان از کجا می آید؟

انزال زنانه از غدد SKENE که در دیواره جلویی واژن قرار دارد آزاد می شود.یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که این غدد منافذ مجرای ادرار را افزایش داده و باعث می شوند که مقادیر بیشتری مایع در آن جای بگیرد.

درمان زود انزالی زنان

درمان زود انزالی زنان

انزال زودرس در زنان و مردان باعث ایجاد نارضایتی در زندگی جنسی شده و بی توجهی به این قضیه می تواند منجر به بی میلی جنسی یا اجتناب از رابطه و اختلال ارگاسم در هر دو طرف شود.به همین دلیل درمان زود انزالی زنان توصیه می شود.

البته اکثر زنانی که ارگاسم زودرس دارند پس از ارگاسم اول همچنان تحریک می شوند و ممکن است به رابطه جنسی ادامه دهند و ارگاسم های متعدد را تجربه کنند.

بعضی از خانم ها و همسرانشان برای درمان قطعی زود انزالی در زنان بدنبال راه چاره می گردند.این خانم ها می گویند که قبل از اینکه بخواهند یا در طی معاشقه به ارگاسم می رسند و بعد اصلا تمایلی به ادامه رابطه ندارند.این مساله گاهی باعث دلسردی و عدم رضایت جنسی بین زوجین می شود.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد محققان متوجه شدند که ۳.۹ درصد از زنان ۱۶ تا ۲۱ ساله در طول سال گذشته با ارگاسم زودرس دست و پنجه نرم کرده اند.

ادامه رابطه جنسی برای برخی از زنان پس از ارگاسم زودرس دردناک است اما یک عده از زنان بخاطر اینکه احساس می کنند عادلانه نیست که همسرشان به انزال نرسد حرفی نمیزنند و به رابطه ادامه می دهند.

  • با توجه به آسیب های احتمالی که ممکن است در چنین شرایطی به خانم ها وارد شود بهتر است که شما و همسرتان برای درمان زود انزالی در زنان از یک مشاور یا سکستراپیست خوب وقت بگیرید.
  • هنوز هیچ تحقیقی در مورد درمان ارگاسم زودرس زنان انجام نشده است اما برخی از روانپزشکان برای حل این مشکل دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده‌های بازجذب سروتونین (SSRIs) تجویز می کنند که ممکن است به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند.
  • یک راه دیگر هم این است که قبل از اینکه به ارگاسم برسید عمدا دست نگه دارید تا کمی آرام شوید و حستان از بین برود بعد دوباره ادامه دهید.

 

علت زود انزالی در زنان

علت زود انزالی در زنان و تصمیم برای پایان دادن به رابطه جنسی به دلیل ارگاسم زودرس می تواند ناشی از ناراحتی ذهنی یا ناراحتی جسمی باشد.ارگاسم زودرس می تواند بخاطر دلایل زیر باشد:

 

  • دلبستگی اغراق آمیز به تمایلات جنسی
  • داشتن رابطه جنسی همراه با احساس شرم و گناه
  • ممنوعیت سکس در محیط های نامساعد
  • ترس از اینکه کسی بفهمد یا بشنود که سکس می کنیم
  • افکار منفی آموخته شده از خانواده
  • قوانین سختگیرانه اخلاقی
  • نداشتن تجربه و آگاهی کافی
  • ناتوانی در مدیریت برانگیختگی و تحریک جنسی شدید

چطور زن ها را به انزال برسانیم؟

چطور زن ها را به انزال برسانیم؟

خیلی از آقایون دوست دارند بدانند که خانم ها چطور به انزال میرسند؟

تلاش کردن برای پیدا کردن نقطه ای که باعث انزال زنان می شود لذت بخش است، اما سعی کنید آنقدر روی آن متمرکز نشوید که اصل رابطه جنسی را از یاد ببرید.خانم ها بدون انزال  هم می توانند زندگی جنسی رضایت بخشی داشته باشند.

فشار آوردن به زن ها برای اینکه انزال داشته باشند نه تنها رسیدن به ارگاسم و انزال را سخت تر می کند بلکه باعث شرم جنسی هم میشود چرا که خانم فکر می کند چون انزال ندارد به اندازه کافی برای مرد جذاب نیست یا اینکه یک مشکل جنسی دارد در صورتیکه اصلا اینطور نیست.

اما برای اینکه انزال زنانه را تجربه کنید چند راهکار می دهیم:

۱-زیاد آب بنوشید.برخی از منابع می گویند که هیدراته بودن بدن برای رابطه جنسی ضروری است.

۲-برای اینکه یک زن به انزال برسد آرامش و راحتی بسیار مهم است. در حین رابطه رهای رها باشید.یک درمانگر جنسی می گوید زن برای رسیدن به انزال باید احساس امنیت کند تا بتواند کاملاً خود را رها کند.

۳- یک فضای راحت ایجاد کنید که در آن شما و همسرتان بتوانید بدنتان را کشف کنید.بافت داخلی واژن را کاوش کنید تا ببینید کدام نواحی پتانسیل برانگیختگی زیادی دارد.نقطه جی را تحریک کنید. بیشتر افرادی که انزال را تجربه می کنند، می گویند که تحریک نقطه G منجر انزال می شود.

۴- ماهیچه های کف لگن شما که به عنوان ماهیچه های پوبوکوکسیگال (PC) نیز شناخته می شوند، می توانند سهم بزرگی در انزال زنانه داشته باشند.یاد بگیرید عضلات آنرا تقویت کنید.

۵-از اینکه بعد از انزال کثیف می شوید خجالت نکشید، اصلا به این قضیه فکر نکنید چون این یک اتفاق فوق العاده است پس با آغوش باز انرا بپذیرید.اگر خیلی نگران این مساله هستید از قبل حوله یا دستمال مخصوص آماده کنید.

 

قرص زود انزالی زنان

قرص زود انزالی زنان

علت زود ارضا شدن زنان چیست؟ارگاسم زودرس در زنان یک اختلال عملکرد جنسی بسیار نادر است که به دلیل شیوع کم به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است. از نظر فیزیولوژیکی، به این دلیل که یک زن میتواند بارها به اوج لذت جنسی برسد در نهایت ارگاسم زودرس دغدغه ی خانم ها نیست اما عده کمی هستند که بخاطر زود انزالی اعتماد بنفسشان را از دست داده اند و بدنبال قرص زود انزالی زنان هستند.هیچ گونه قرصی برای زودانزالی زنان وجود ندارد.

گاهی وقت ها زود ارضا شدن زنان بخاطر این است که مرد بخوبی توانسته است او را آماده کند.یعنی مرحله معاشقه انقدر خوب بوده که زن سریع ارضا شده است و این اصلا بد نیست.و اتفاقا یک نکته مثبت در زنان است که باعث احساس خوب در مردان هم می شود.

زودارگاسمی زنان شاید با سندرم برانگیختگی جنسی مداوم اشتباه گرفته شود به همین خاطر حتما نیاز به معاینه و بررسی عوامل جسمی توسط دکتر زنان و عوامل روحی توسط یک روانشناس و سکس تراپ دارد.

علت زود انزالی در زنان مجرد

علت زود انزالی در زنان مجرد

ارگاسم زودرس در زنان به ندرت مورد تحقیق قرار می گیرد زیرا تعداد زنانی که از ارگاسم زودرس شکایت دارند بسیار کم است. اکثر زنانی که ارگاسم زودرس دارند پس از ارگاسم همچنان برانگیخته می شوند و می توانند ارگاسم های متعددی داشته باشند.

زود ارگاسمی اساسا بد نیست چون اگر خانم به اندازه کافی تحریک شده باشد و بدنش کاملا آماده باشد زودتر به ارگاسم می رسد.ضمن اینکه این توانایی را دارد که بعد از آن باز هم به ارگاسم برسد.پس اگر زود ارضا می شوید دلیل بر وجود مشکل نیست بلکه باید جای خوشحالی هم داشته باشد چون می توانید چند بار در یک رابطه ارضا شوید.البته اقایان باید توجه داشته باشند که خانم ها برای ارگاسم های مجدد به یک فرصت چند دقیقه ای نیاز دارند.چون ادامه دادن رابطه در شرایطی که خانم به ارگاسم رسیده سخت و دردناک است.

اما اگر علت زودانزالی در زنان مجرد بخاطر خودارضایی های اعتیادگونه باشد بایستی توسط یک پزشک بررسی شوید.ممکن است ناحیه کلیتوریس بشدت حساس شده باشد یا اینکه مشکلات ذهنی و روحی در این قضیه دخیل باشد.

ضمن اینکه دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده‌های بازجذب سروتونین (SSRIs)  به جلوگیری از انزال زودرس  کمک می‌کنند.بنابراین حتما با یک سکس تراپ، روانشناس، روانپزشک یا پزشک مشورت کنید تا اگر لازم باشد برایتان دارو یا بی حسی موضعی تجویز شود.

درنهایت توجه داشته باشید که این ساختار بدن شماست و اختلال محسوب نمی شود.پس بخاطر زودارگاسمی احساس شرم نداشته باشید و خودتان را همینگونه که هستید دوست بدارید.

علائم زود انزالی در زنان

علائم زود انزالی در زنان

همانطور که گفتیم بدلیل اینکه زنان می توانند چندین بار در رابطه به ارگاسم برسند، در مورد زود انزالی دغدغه چندانی ندارند.زود انزالی در زنان مثل مردان نیست.به همین دلیل نمیتوان چیز خاصی در مورد علائم زود انزالی در زنان بیان کرد.چیزی که شاید واضح باشد این است که زنان در مدت زمان کمی می توانند به اوج لذت جنسی برسند که این اصلا بد نیست.هرچقدر یک خانم سریعتر و بهتر ارگاسم را تجربه کند نشاندهنده این است که همسر شما بهتر مراحل پیشنوازی و معاشقه را انجام داده که خانم در کمترین زمان توانسته به ارگاسم برسد.

بنابراین اگر شما هم زود به ارگاسم می رسد اصلا این را مشکل یا عیب ندانید.چون می توانید به واسطه ان چند بار اوج لذت جنسی را در سکس تجربه کنید.

توجه داشته باشید که در مورد زنان بیشتر مبحث اختلال در ارگاسم اهمیت دارد و مورد مطالعه قرار گرفته که در آن خانم نمی تواند به ارگاسم برسد اما در خصوص زودانزالی در زنان مطالعات چندانی انجام نشده است.

سکس تراپی
2 Comments
  1. با سلام.
    ببخشید من چند مدته خانمم دچار مشکلات جنسی و زود انزالی شده ، به همین خاطر ، دیگه تمایلش رو به رابطه از دست داده و علاقه ای به برقراری رابطه جنسی نداره ، آیا دارویی برای درمانش هست؟؟ ( هر یک یا دوماه رابطه داریم.)

    • مشاور سایت روان آگاه 15 اسفند, 1402 در 9:29 ق.ظ پاسخ

      سلام زود ارگاسمی در خانمها مشکل نیست.خانمها توانایی دارند چندین مرتبه به ارگاسم برسند.اما به زمان کمی برای ریکاوری نیاز دارند.دلیل عدم تمایل ایشان به رابطه باید بررسی شود چون این مساله ممکن است از کاهش میل جنسی نشات بگیرد.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *