18 اردیبهشت, 1401

چگونه پرانرژی باشیم ؟

تا حالا براتون پیش اومده به یکسری از آدما بخاطر اینکه همیشه پرانرژی و شاد و سرحالن حسودی کنین و دلتون بخواد مثل اونا باشین؟تو این مقاله میخواهیم یاد بگیریم چگونه پرانرژی باشیم.

چگونه پرانرژی باشیم؟

چگونه یک روز خوب داشته باشیم؟

برای رفع خستگی چه بخوریم و چکار کنیم؟

چگونه همیشه سرحال باشیم؟

چه بخوریم تا پر انرژی باشیم

چگونه بدنی سرحال داشته باشیم

چگونه صبح ها پر انرژی باشیم

 

چگونه پرانرژی باشیم

چگونه پرانرژی باشیم؟

چگونه پرانرژی باشیم دغدغه خیلی از افرادی است که امروزه مجبورند ساعات طولانی سرکار باشند و آرزو می کنند که ای کاش پرانرژی تر بودند و می توانستند از زمانشان بهتر بهره ببرند. اگر حس می کنید که تنبل هستید، زیاد می خوابید یا برای بیدار ماندن چند فنجان قهوه می خورید، اغلب حوصله انجام کارهایتان را ندارید، دوست دارید بیشتر وقت را در اتاق و رختخواب بگذرانید و …احتمالا سطح انرژی شما پایین است و البته فراموش نکنید که تنها نیستید چون خیلی از افراد با چنین مشکلی مواجه هستند.

گاهی پاسخ به سوال چگونه پرانرژی باشیم در چطور انگیزه داشته باشیم معنا می شود ، برای افزایش خود حتما به صفحه نکات مشاوره ای انگیزشی سر بزنید.

برای رفع خستگی چه بخوریم؟

برای رفع خستگی چه بخوریم که سریع عمل کند؟خوشبختانه، کارهای زیادی هست که می توانیم برای کاهش خستگی و افزایش سطح انرژی انجام دهیم. در واقع، با ایجاد چند تغییر کوچک در برنامه روزانه این امکان وجود دارد که میزان انرژی و فاکتورهای سلامتی در بدنمان را بهبود دهیم.

اولین چیزی که باید در زندگی اصلاح کنیم عادت های غذایی است. پیروی از یک رژیم غذایی کامل نه تنها خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد، بلکه به طور قابل توجهی بر سطح انرژی شما تأثیر می گذارد.

در حال حاضر همه ی افراد به سمت غذاهای فرآوری شده و فست فودی که قند و چربی بالایی دارند تمایل پیدا کرده اند.خوردن شیرینی  و شکلات و تنقلات ناسالم مثل چیپس و پفک و بیسکوییت و … جای مواد مغذی که در سالهای قدیم پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان استفاده می کردند را گرفته است و کمتر کسی می داند که چقدر این غذاها روی بر هم زدن هورمون ها و سلول های سالم بدن اثر منفی می گذارند.

بسیاری از بیماری هایی که در گذشته وجود نداشته الان بشدت زیاد شده و دامان نوجوان و جوان و بزرگسال را گرفته است.

جالب است بدانید که علت اصلی تمایل انسان ها به شیرینی جات و غذاهای سرخ شده و فست فودی عدم تنظیم هورمون ها و قند خون است.

از قدیم گفتند چیزهای خوب بخور اما به اندازه. در صورتیکه الان همه چیزهای نامناسب می خورند و آنهم به مقدار زیاد و در فواصل کوتاه.عادت کرده ایم دم به دقیقه دهنمان بجنبد که این بشدت بر بدن و سلامتی اثر منفی می گذارد چراکه انسولین خون مجبور است دائما ترشح شود و این نتیجه ای جز چاقی، بی انرژی بودن، مشکلات پوستی، کبد چرب و … نخواهد داشت.

برای رفع خستگی چه باید کرد ؟

برای رفع خستگی چه باید کرد ؟

حالا بریم سر اینکه برای رفع خستگي چه باید کرد ؟ انتخاب غذاهای کامل و مغذی که به میزان کافی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند بهترین راه برای رفع خستگی و افزایش انرژی است.

غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده: کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در بلغور جو دوسر باعث افزایش انرژی می شود. جو همچنین منجر به تولید سروتونین شده و در مدیریت استرس و تقویت یادگیری و عملکرد حافظه به ما کمک می کند.سعی کنید آرد سفید، قند و شکر را به کل از سبک غذایی تان حذف کنید.

میوه ها و سبزیجات تازه فصلی:هرچه غذای شما تازه‌تر باشد، مواد مغذی بیشتری در ان خواهد بود.

کم کردن کافئین: مصرف کافئین شاید کوتاه مدت باعث سرحال شدن شوداما در واقع انرژی بدن را افزایش نمی دهد. مصرف کافئین در حد اعتدال خوب است و یک فوایدهایی برای سلامتی دارد اما جای تغذیه مناسب را نمی گیرد.بهتر است چای بدون شیرینی و نوشیدنی های بدون کافئین مصرف کنید.

افزایش پروتئین و کاهش کربوهیدرات ساده : گوشت بوقلمون، ماهی و گوشت قرمز باعث می شود که مدت زمان طولانی تری سیر بمانید و این عادت دائم غذا خوردن را از سرتان بیرون کنید.

آجیل و دانه ها:آجیل و دانه ها از بهترین غذاها برای غلبه بر خستگی و گرسنگی هستند و مواد مغذی و انرژی سالم را بدن می رسانند.البته زیاده روی نکنید. بادام، گردو، تخمه آفتابگردان و تخمه کدو بهترین منابع هستند.

آب: بیشتر وقتها بی انرژی بودن ما بخاطر کم آبی بدن است.اما فکر نکنید منظور هرچیز مایع است مثل نوشابه، چای ،آبمیوه و … .فقط آب.آنهم به میزان کافی سعی کنید هر دو ساعت یک لیوان پر آب بخورید.

چگونه یک روز خوب داشته باشیم؟

چگونه یک روز خوب داشته باشیم؟

حتما تجربه کردید که اگر یک روز خوشحال، با انرژی و با انگیزه از خواب بیدار شدید تا آخر روز حالتون خوب بوده و به همه ی کارهاتون رسیدید و بالعکس روزایی که با اخم، غر زدن، گله و شکاست از زمین و زمان از خواب پاشدید بدترین روز زندگی تون گذروندید.چگونه پرانرژی و سرحال باشیم؟

اینکه چگونه صبح سرحال باشیم به شب قبل و کارهایی که می کنیم بستگی دارد. اینکه چقدر ورودی هایتان را کنترل می کنید؟ ورودی ها شامل غذایی که می خوریم، چیزهایی که می بینیم و میشنویم و حرفهایی که میزنیم و …اگر پرخوری می کنی، چیزهای نامناسب به بدنت میدی، اجازه میدی چشمات توی شبکه های اجتماعی مثل اینستا و … هرچیزی و ببینه و بشنوه معلومه که بد میخوابی و صبح هم کسل و بی انرژی از خواب بیدار میشی.

استرس موجب عدم سر زندگی می شود برای کاهش اضطراب خود به مقاله مدیریت استرس در روانشناسی مراجعه نمایید.

بریم تا بهتون بگم چگونه یک روز خوب داشته باشیم؟

  • بموقع بخوابید و یکساعت قبل خواب گوشی را کنار بگذارید.یک دفتر بردارید و کارهای فردا را بنویسید طوریکه تمام آنها بخوبی انجام شده اند.(مثلا خدایا شکرت که نیم ساعت ورزش کردم.خدایا شکرت که سرحال و شادم.).
  • صبح که بیدار شدید بجای چک کردن گوشی چند نفس عمیق بکشید، لبخند بزنید و خداروشکر کنید که فرصت زندگی دوباره دارید.سعی کنید نیم ساعت در هوای آزاد، پارک و … پیاده روی کنید.می توانید مسافت کوتاهی تا سرکار را پیاده بروید.
  • دفترتان را با خود ببرید و هرکاری را که انجام دادید تیک بزنید.
  • زیاد آب بخورید.
  • از پرخوری و ریزه خواری پرهیز کنید چون بشدت انرژی را کاهش می دهد.
  • مدیریت استرس و کنترل افکار را یاد بگیرید و تمرین کنید.
  • از افراد منفی که دائم غر می زنند یا چیزهای ناراحت کننده تعریف می کنند دوری کنید.
  • در مسیر موسیقی بی کلام حرفهایی اساتیدی رو گوش کنید که واقعا ارزش داشته باشد.
  • سعی کنید برای کوچکترین چیزهایی که در زندگی دارید سپاسگزار باشید.
  • در لحظه حال زندگی کنید.فکر کنید امروز آخرین روز عمر شماست بهترین استفاده را از آن ببرید.عشق و محبت به دیگران بدهید تا همانرا دریافت کنید و سرحال و شاد شوید.

چگونه همیشه سرحال باشیم

چگونه همیشه سرحال باشیم

خیلی از افراد شکایت می کنند که بعضی روزها حالمان بهتر است، سرحال و شادیم اما همیشه اینطور نیستیم چگونه همیشه سرحال باشیم؟

بطور منظم ورزش کنید:

ورزش کردن بهترین راه برای سرحال شدن است.حتما لازم نیست باشگاه بروید یا ورزش های عجیب غریب انجام دهید.پیاده روی بهترین ورزش است و بشدت با بدن انسان سازگار است.فقط ورزش کنید روزی ۴۵ دقیقه کافیست. هیچ راه بهتری غیر ورزش برای شروع یک روز خوب وجود ندارد.

رها بشوید:

هرروز ۱۰ دقیقه مدیتیشن کنید و همه ی فکر و خیال های خود را دور بریزید.نفس عمیق بگیرید و به صدای طبیعت، پرندگان گوش دهید و آرامش بگیرید.

شکرگزاری را به عادت تبدیل کنید:

هر روز ۵ تا چیز برای شکرگزاری پیدا کنید و بنویسید.از لبخند عزیزانتان گرفته تا سلامتی که بالاترین نعمت است.

هدف و آرزو داشته باشید:

برای خودتان هدف های کوتاه و بلند مدت تعریف کنید و هر روز با انگیزه برای رسیدن به آنها گام بردارید.هر روز یک حرکت کوچک برای رسیدن به خواسته تان انجام دهید.

با افراد شاد وقت بگذرانید:

مسلما آدم های اطرافمان نقش بزرگی در روحیه و حال ما دارند.آدم های منفی را از زندگی خود حذف کنید.با اشخاص شاد، بشاش، خوش خنده و خوش صحبت و مثبت رفت و آمد کنید.

چیزهای جدید یاد بگیرید:

سعی کنید هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید.یک کار نو را امتحان کنید.از تغییر نترسید و از محدوده امن خودتان خارج شوید.

بخشنده باشید:

بخشی از درآمدتان را برای بخشیدن کنار بگذارید.برای دوست و خانواده و عزیزانتان بی جهت هدیه بخرید اینکار بیشتر از اینکه آنها را خوشحال کنید به خودتان احساس خوب می دهد.

ژورنالینگ کنید:

سعی کنید هر وقت چیزی ذهنتان را درگیر کرد قلم بردارید و در موردش بنویسید.نوشتن بشدت آرامش بخش است و باعث می شود بهتر مساله تان را حل و فصل کنید.

 

چه بخوریم تا پر انرژی باشیم

چه بخوریم تا پر انرژی باشیم

چه بخوریم تا پر انرژی باشیم؟درست و به موقع غذا خوردن به شما کمک می کند تا در طول روز سالم و پرانرژی بمانید. نکته کلیدی حفظ تعادل در سطح قند خون و خوردن وعده های غذایی متشکل از کربوهیدرات های پیچیده همراه با پروتئین و مقادیر کمی چربی های سالم  و سبزیجات سبز تیره است.

موز

موز یکی از بهترین میوه ها برای تامین انرژی است.فرقی نمی کند آنرا روی اوت میل بگذارید، داخل اسموتی بریزید یا با کره بادام زمینی بخورید. موز سرشار از کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین B6، پتاسیم و حتی کمی پروتئین هستند.

کنجد

دانه های کنجد مملو از منیزیم بوده و به تبدیل قند به انرژی کمک می کند، به علاوه دارای دوز تثبیت کننده قند خون از چربی و فیبر سالم می باشد.

دارچین

دارچین یک منبع عالی برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون است، بنابراین به تثبیت سطح انرژی شما هم کمک می کند. یک قاشق چای خوری دارچین بعلاوه ی نصف فنجان زغال اخته، یکی از غنی ترین ترکیبات آنتی اکسیدانی است. می توانید انرا در ماست، چای، قهوه، اسموتی و … بریزید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای سیر کننده و مملو از پروتئین است که منجر به انرژی ثابت و پایدار می شود. آنها همچنین حاوی لوسین هستند( اسید آمینه ای که به روش های مختلفی تولید انرژی را تحریک می کند).این ماده به سلول ها کمک می کند تا قند خون بیشتری دریافت کرده و چربی را برای تولید انرژی تجزیه کند.

چگونه بدنی سرحال داشته باشیم

چگونه بدنی سرحال داشته باشیم

پرانرژی بودن آرزوی هر کسی است و همه می پرسند چگونه بدنی سرحال داشته باشیم؟

برای سرحال بودن باید برنامه زندگی خود را تغییر دهید.اگر جزء افرادی هستید که زیاد غذا می خورید، زیاد می خوابید و عملا بیکاری و تنبلی را ترجیح می دهید باید بگوییم با این روند نمی توان به فرد سرحالی تبدیل شد.

حفظ سلامتی مهم و حیاتی است.خواب منظم و کافی، رژیم غذایی مناسب و خوردن غذای به اندازه و همچنین ورزش منظم و کنترل و مدیریت استرس از کلیدی ترین عوامل سرحال بودن است.

یک برنامه بریزید روزی نیم ساعت به بالا پیاده روی یا یک ورزش مورد علاقه تان را انجام دهید.سبزیجات برگ تیره را به غذایتان اضافه کنید و از خوردن نان و برنج و شکر و  فست فودها دوری کنید.

به موقع بخوابید.سعی کنید ساعت ۱۰ و ۱۱ شب به رختخواب بروید و صبح سحرخیز باشید.خواب به موقع تاثیر شگفت انگیزی روی بدن دارد.

در خصوص مدیریت استرس هم بایستی مهارت های مقابله ای در شرایط استرس زا را یاد بگیرید.می توانید از یک مشاور کمک بگیرید یا اینکه با مطالعه مقالات در این زمینه خود را بهبود دهید.

چگونه صبح ها پر انرژی باشیم

چگونه صبح ها پر انرژی باشیم

خیلی ها میپرسند چگونه صبح ها پرانرژی باشیم؟ جالب است بدانید که خیلی از کارهایی که باعث می شود صبح با انرژی از خواب بیدار شویم برمی گردد به شب قبل.یعنی اگر شب به موقع به رختخواب بروید و حداقل یک ساعت قبل از خواب گوشی و تبلت و … را کنار بگذارید بهترین اقدام را برای فردای خود انجام داده اید.

البته شکرگزاری در آخر شب بخاطر تمام اتفاقات قشنگی که در روز داشته اید و نوشتن خواسته های فردا خیلی خیلی در پرانرژی بودن شما موثر است.اگر این کار کوچک را قبل از خواب انجام دهید با فرکانس مثبت به خواب می روید و صبح که از خواب بیدار می شوید ادامه فرکانس مثبت شب قبل را به جریان می اندازید.

در کنار اینکارها ورزش صبحگاهی حتی شده ۳۰ دقیقه پیاده روی و بعد از آن دوش گرفتن فوق العاده شما را پرانرژی و سرحال می کند.جالب تر اینکه اگر این نکات را رعایت کنید و به اندازه بخوابید شما اصلا برای پرانرژی بودن در صبح نیاز به قهوه و کافئین ندارید و بطور اتوماتیک سرشار از انرژی خواهید بود.

روانشناس تلفنی
9 Comments
  1. باسلام.
    متن جالبی بود.
    ترکیبی از تغذیه سالم، احساس خوب داشتن و شکر گذاری کردن.
    نوشتن معجزه میکنه.
    من خودم عاشق نوشتن هستم.
    میتونیم یه سررسید برداریم و هروز به اندازه ی یک صفحه شکرگزاری کنیم و با خدا صحبت کنیم و آرزوهامون به شکلی که انگار اتفاق افتادن رو بنویسیم و بابتشون شکرگزاری کنیم
    من این کارو خیلی زیادانجام دادم و میدم.
    حستونو عالی میکنه.
    ممنون

  2. سلام
    ممنون از مطالب عالی و زیبا
    اولین بار هست که تا اخر متن یک وبسایت یکسره خوندم
    اجرکم عندالله

  3. سلام
    من خودم فردی هستم ک زود انرژیم تخلیه میشه!
    ولی سعی میکنم ک خوب باشم
    ولی با این حال با خوندن این وبلاگ خیلی انرژیم بالا گرفت
    ممنونم ازتون.(:

  4. بسیار آموزنده و جالب مخصوصا در خصوص ثبت رویدادها و مشکلات … با تشکر

  5. بسیار موضوعات عالی و دلپسند بود ممنون تان

  6. بسیار عالی بود جامع و روشن لذت بردم

  7. سلام عالی بود ممنون :))))

  8. گاهی فقط یک چایی هم کافیه

  9. سلام واقعا بعد خوندن روخبه گرفتم . من خیلی اینجوری میشم اما دیگه می‌خوام مراقب خودم باشم زود بخوابم ، بنوییم ، کارای عقب افتاده نداشته باشم ، نتگردی نکنم ، آب زباد بنوشم آلارم بزارم براش ، نفس عمیق …. اکسیژن زیاد خداروشکر بابت همه چیززززز

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *