20 تیر, 1402

بعد از قرار اول چه کنیم

خیلی از افرادی که برای آشنایی سر قرار می روند با دو چالش یا سوال مواجه می شوند.۱-در قرار اول چه بگوییم؟ ۲- بعد از قرار اول چه کنیم؟

برای گرفتن جواب سوالتان این مقاله جذاب را مطالعه کنید.

بعد از قرار اول چه کنیم

بعد از قرار اول چه کنیم

خیلی وقت ها استرس داریم که بعد از قرار اول چه کنیم؟آیا باید برای ارسال پیام یا تماس گرفتن پیشقدم شویم یا خیر؟چطور سر کلام را باز کنیم و یک عالمه سوال دیگر.

مسلما آشنایی با افراد جدید در زندگی ما احساسات مثبتی ایجاد می کند و خیلی طبیعی است که بعد از قرار اول کمی مضطرب باشیم و ندانیم باید چکار کنیم.

خب در درجه اول بعد از دیدن طرف مقابل باید به این سوال پاسخ دهید که آیا می خواهید این فرد را بیشتر بشناسید یا نه.(اگر برای انتخاب خود شک دارید حتما مقاله دو دل بودن در تصمیم گیری را مطالعه نمایید)

اگر در همان برخورد اول به هر دلیلی از فرد مقابل خوشتان نیامد و دوست ندارید که رابطه ای شکل بگیرد بهتر است صادقانه و محترمانه این موضوع را به فرد اطلاع دهید و ارتباط را خاتمه دهید.اما در صورتیکه به قول معروف طرف به دلتان نشسته و می خواهید روی ان فرد شناخت بیشتری پیدا کنید بایستی یک برنامه ای برای ادامه رابطه داشته باشید.

اگر بدنبال قوانین خاصی بعد از قرار اول هستید باید بگوییم که هیچ قانون خاصی وجود ندارد.شما فقط باید با طرف ارتباط بگیرید.خوشبختانه در حال حاضر امکان برقراری ارتباط بسیار آسان شده و می توانید براحتی با یکدیگر صحبت یا چت کنید.

بهتر است در پیام یا تماس اول برای شناخت بیشتر ابراز علاقه کنید و از ایشان بپرسید که چه تایم هایی آزاد هستند که بتوانید با هم ارتباط برقرار کنید.سعی کنید قرار ملاقات های بیشتری بگذارید تا بتوانید از رفتارها و اخلاقیات همدیگر بیشتر آگاه شوید.

توجه داشته باشید که هردو طرف باید اهداف خودشان را از برقراری ارتباط شفاف بیان کنند.مثلا ممکن است با دختری قرار بگذارید که هدفش ازدواج است اما شما فعلا قصد ازدواج ندارید.بهتر است در این موارد صحبت کنید که هم برنامه خودتان را بدانید هم اینکه وقت هم را بیهوده نگیرید.

برای آشنایی با روانشناسی بغل به مقاله انواع بغل عاشقانه مراجعه نمایید.

نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که به برنامه های کاری هم احترام بگذارید.توقع نداشته باشید در هر لحظه طرف مقابل در دسترس باشد و به شما پاسخ دهد.

مساله بعدی این است که درک کنید شما دو نفر با شرایط های فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و … مختلفی رشد کرده اید و طبیعی است که با هم متفاوت باشید پس به محض دیدن یک چیزی که برخلاف دیدگاه های شماست به فکر کات کردن ارتباط نباشید.اجازه دهید شناخت کامل شود و اگر بعد از جمع بندی به نتیجه رسیدید که نمیتوانید کنار همدیگر کامل شوید و بیشتر رشد کنید می توانید به رابطه پایان دهید.

بعد از قرار اول با دختر چه کنیم

بعد از قرار اول با دختر چه کنیم

قرار اول در واقع بازی شانس است. از طرفی ممکن است عشق زندگیمان را ملاقات کرده باشیم و از طرفی دیگر ممکن است هیچ‌ چیز خوب پیش نرفته باشد و از ادامه‌ی ملاقات منصرف شده‌ایم. برای این که بدانیم بعد از قرار اول با دختر چه کنیم لازم است تا ابتدا جناح خود را مشخص کنیم که شیر هستیم یا روباه!

اگر پاسخ منفی است، بهتر است آنقدر شجاع باشیم که با یک پیام کوتاه یا با یک قرار ملاقات دیگر، غائله را ختم کنیم و به صورت مستقیم و محترمانه بگوییم که برای یکدیگر مناسب نیستیم. اما اگر پاسخ مثبت است، توصیه می‌شود به نکات زیر توجه کنیم تا شبیه به یک جنتلمن به نظر برسیم:

  1. برای برقراری ارتباط پیش قدم شوید

معمولا بسیاری از دختران دوست ندارند که برای پیامک یا تماس تلفنی پیش‌قدم شوند. از این رو توصیه می‌شود از طریق یک پیامک یا تماس تلفنی ارتباط خود را ایجاد کنید.

  1. از فرستادن پیام‌های عاشقانه بعد از قرار اول خودداری کنید

محتوای پیامک نباید بعد از قرار اول عاشقانه باشد! شما می‌توانید برای شروع صحبت در مورد قرار ملاقات قبل حرف بزنید و از او برای اینکه وقتش را به شما داده تشکر کنید.

  1. از پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی پشت سر هم خودداری کنید

پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی مکرر ممکن است طرف مقابل را کلافه کند، از این رو بهتر است حد اعتدال را رعایت کنید.

  1. در مورد مسائل خصوصی صحبت نکنید

هنوز زمان آن نرسیده که بخواهید در مورد برخی از مسائل خصوصی مثل مسائل خانوادگی، مسائل اعتقادی، مسائل جنسی و… صحبت کنید. از این رو بهتر است این موارد را به دفعات بعد موکول کنید.

 

در قرار اول چه بگوییم

در قرار اول چه بگوییم

سوال پرتکراری که از ما می شود این است که در قرار اول چه بگوییم؟ توجه داشته باشید که قرار اول صرفا برای دیدار است و اینکه طرفین از نظر ظاهری و نحوه برخورد و صحبت همدیگر را آنالیز کنند و ببینند که قیافه و برخورد طرف مقابل را دوست دارند یا نه.

اگر در همان برخورد اول متوجه شدید که این فرد معیارهای ظاهری مورد نظر شما را ندارد یا قیافه او به دلتان نمی نشیند پیشنهاد می کنیم یک گفتگوی دوستانه کوتاه داشته باشید و با احترام به ایشان بگویید که تمایلی به شروع رابطه ندارید.

اما اگر در قدم اول از طرف خوشتان امده می توانید اینگونه شروع کنید:

  • با مکالمه معمولی سر صحبت را باز کنید: قرار نیست ب بسم الله در مورد عقاید همدیگر سوال بپرسید.صحبت های ابتدایی را اغاز کنید.مثلا اگر به یک رستوران رفته اید از او بپرسید که آیا دفعه اول است به این رستوران می آید یا نه؟ آیا از محیط خوشش می آید؟بگذارید مکالمه به صورت طبیعی پیش برود.
  • بپرسید که روز یا هفته اش چطور بوده: وقتی در این مورد سوال کنید خیلی از چیزهایی که می خواهید بفهمید دستگیرتان می شود.اینکه فرد مقابل در روزهایش چه کارهایی می کند یا چه برنامه هایی دارد.
  • در مورد تحصیلات و کار سوال کنید: معمولا وقتی حرف درس و دانشگاه و کار به میان می اید هردو طرف کلی حرف و خاطره دارند که تعریف کنند.
  • در مورد سرگرمی ها و تفریحات هم سوال کنید: مثلا اینکه در مواقعی که تایم آزاد دارید ترجیح می دهید چکار کنید؟ تفریح ، ورزش، خرید، سینما و … با این سوالات از علایق همدیگر مطلع می شوید.

 

  • چیزهایی که برایتان مهم است را مطرح کنید: اصلا نترسید که خود واقعی تان را نشان دهید.در مورد چیزهایی که برای شما اهمیت دارد حرف بزنید.مثلا اگر به موقع سرقرار رسیدن برایتان مهم است مطرح کنید.

 

  • می توانید در مورد خانواده و تعداد فرزندان و محل زندگی بپرسید: بد نیست بدانید که ایشان در خانواده چند نفره متولد شده اند.چند خواهر یا برادر بزرگتر یا کوچکتر دارند و کجا زندگی می کنند.

در اولین قرار ملاقات با پسر چگونه باشیم

در اولین قرار ملاقات با پسر چگونه باشیم

همانطور که گفتیم نحوه برخورد در جلسه اول خیلی مهم است.فرقی ندارد دختر هستید یا پسر به هرحال بایستی به یکسری نکات توجه کنید.دخترها سوال می کنند که در اولین قرار ملاقات با پسر چگونه باشیم؟

خب خیلی بستگی به روحیات و اخلاقیات و انتظارات پسر دارد.مثلا ممکن است با کسی قرار گذاشته باشید که کلا دوست دارد راحت برخورد کنید.یا پسری که خیلی خوشش نمی آید در برخورد اول زیادی راحت باشید.

نکته مهم این است که سعی نکنید خود واقعی تان را پنهان کنید چون بلاخره بعد از مدتی آشکار می شود.هر طوری که هستید همانگونه رفتار کنید اما پیشنهاد می کنیم خانم ها در قرار اول کمی رسمی تر یا به قول معروف سنگین تر رفتار کنند.نیاز نیست در جلسه اول خیلی با هم راحت باشیم منظور از راحتی نوع صحبت و کلماتی که بکار می بریم، نوع رفتاری که داریم و … است.

مثلا برخی از پسرها یا دخترها خیلی زود طرف مقابل را تو صدا می کنند در صورتیکه برای قرار اول بهتر است از شما استفاده کنید.

رعایت همین نکات ساده به شما کمک می کند که قرار اول را با موفقیت پشت سر بگذارید.

دیت اول چیکار کنیم؟

دیت اول چیکار کنیم؟

اولین قرارها طبیعتاً استرس‌زا هستند. ملاقات با افراد جدید کار سخت و دشواری است، چه برسد به ملاقات با فردی که شاید یکی از کاندیداها به عنوان شریک آینده زندگی شما باشد. کارشناسان این حوزه معتقدند که پیش از اقدام لازم است تا به همه راه‌هایی که می‌توانید با فرد مورد نظر ملاقات داشته باشید فکر کنید تا با آمادگی بیشتر و یک ذهنیت درست به دور از ترس، اضطراب و هیجان وارد دیت اول شوید.
برای این که بدانید برای دیت اول چکار کنیم، بهتر است نظر طرف مقابل را نیز بپرسید تا از اولویت‌های وی نیز باخبر شوید. می‌توانید از او در مورد کارهایی که قرار است در دیت اول انجام دهید سوال بپرسید. در این بین می‌توانید نظر خود را نیز مطرح کنید و به یک نقطه‌ی اجماع برسید.

برخی از پیشنهاداتی که می‌توانید در دیت اول عملی کنید عبارت است از:

داشتن قرار ملاقات در یک کتابفروشی
دعوت به نوشیدن قهوه در کافه
قدم زدن در یک مسیر منتخب
دعوت کردن او به شام در رستوران مورد علاقتان
بازدید از یک موزه، یک نمایشگاه یا گالری
شرکت در یک تور بومگردی در شهر خودتان یا شهرهای دیگر
داشتن یک پیکنیک اختصاصی دو نفره

پیروی از این پیشنهادات به شما کمک می‌کند تا علاوه بر صحبت در مورد خودتان، صحبت‌های دیگری نیز در مورد محیط و نقاط مشترک داشته باشید و از رفتار و ملاک‌های یکدیگر بیشتر مطلع شوید.

مشاوره ازدواج

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *