1 اردیبهشت, 1402

روانشناسی بغل کردن

تا بحال شده دلتان بخواهد یک نفر را از صمیم قلب بغل کنید؟ در این مطلب می خواهیم در مورد روانشناسی بغل کردن و فواید آن برای بدن صحبت کنیم.شاید برای شما هم جالب باشد.

روانشناسي بغل كردن

روانشناسي بغل كردن

اگر از دیدگاه روانشناسی بغل کردن را مورد بررسی قرار دهیم انسان ها از بدو تولد در آغوش گرفتن را از والدین یاد می گیرند.کمی که بزرگتر می شوند از طریق بغل کردن به دوستان خود ابراز احساس می کنند و این روند تا بزرگسالی و پیری ادامه پیدا می کند.

اما بغل کردن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.ممکن است شما با دیدن دوستان و اقوام خود آنها را در آغوش بکشید و این روشی برای احوالپرسی باشد.

شاید یک روز سختی را سپری کرده اید و خیلی دوست دارید که در آغوش یک نفر قرار بگیرید تا احساس سبکی، حمایت و دوست داشته شدن کنید.

گاهی ممکن است از سر دلتنگی یک نفر را بغل کنید و …

بهر حال در آغوش گرفتن یا درخواست اینکه کسی شما را بغل کند با هر استدلالی که انجام شود با خودش حس آرامش و مراقبت را به همراه می آورد.

توجه داشته باشید برای بغل کردن هر دونفر باید رضایت داشته باشند.ممکن است یک نفر اصلا با لمس شدن راحت نباشد و اساسا از بغل کردن خوشش نیاید.بنابراین اگرچه در آغوش گرفتن برای ایجاد صمیمیت و محبت است اما رضایت فرد هم مهم بوده و باعث ایجاد اعتماد می گردد.

اگر به دنبال احساس خوب در رابطه تان هستید حتما مقاله چگونه رابطه خوبی داشته باشیم را مطالعه نمایید.

انواع بغل و معنی آنها

انواع بغل و معنی آنها

جالب است بدانید که چند نوع بغل کردن داریم.در این بخش می خواهیم  با انواع بغل و معنی آنها آشنا شویم:

بغل کردن از کنار

حتما هنگام عکس گرفتن فرد کنار خود را بغل کرده اید.به این مدل بغل کردن از کنار می گویند ینی بازوهای خود را دور مر یا شانه طرف می اندازید.

این در آغوش گرفتن برای افرادیکه خیلی صمیمی نیستند مناسبتر است.

بغل کردن دوستانه

این نوع آغوش رایج ترین نوع بغل کردن است که دو نفر کامل همدیگر را دو دستی در اغوش میگیرند اما لگن ها از هم دور می ماند.به این دلیل که بغل کردن را جنسی یا عاشقانه در نظر نگیریم.

بغل کردن از پشت

این نوع آغوش می تواند نشانه یک رابطه عاشقانه یا رابطه والدین فرزندی باشد که فرد از پشت دستانش را دور سینه نیم تنه شریک زندگی خود حلقه می کند.در مورد بغل کردن والد و کودک، والدین در حالت چمباتمه از پشت دستان خود را دور کودک حلقه می کنند و می توانند او را به پهلو تکان دهند یا فقط او را نگه دارند.

این نوع بغل کردن حس حمایت و پشتیبانی به طرف مقابل می دهد.

بغل کردن از کمر

طرفین روبروی هم می ایستند و دستان خود را دور کمر یکدیگر قرار می دهند، به عقب خم شده و در چشمان هم نگاه می کنند.

این یک بغل کردن عاشقانه است که می تواند به معاشقه و رابطه جنسی هم ختم شود.

آغوش خرسی

این یک بغل کردن عادی اما نزدیکتر، محکمتر و طولانی تر است.در حالت ایستاده و درازکش انجام می شود.این نوع بغل کردن به فعال شدن سستم پاراسمپاتیک کمک می کند.دوستان نزدیک، شرکای عاشق و اعضای خانواده می توانند از این نوع بغل کردن بهره ببرند.

بغل کردن صمیمانه

در این نوع بغل کردن هر دو نفر از سمت قلبشان محکم همدیگر را در آغوش می گیرند.این بغل کردن هم در حالت ایستاده و هم نشسته انجام می شود.اولین جایی که با هم تلاقی می کند قلب است و همین صمیمیت را بیشتر می کند.این نوع بغل کردن برای بیان عشق با زبان بدن است و برای تمام کسانی که لمس فیزیکی را دوست دارند بسیار خوب است.

برخی رفتارها و لمس کردن افراد آزار جنسی محسوب می شود، برای مطالعه بیشتر به مقاله روانشناس آزارجنسی مراجعه نمایید.

فواید بغل کردن

فواید بغل کردن

قطعا وقتی یک نفر را بغل کرده اید احساستان خیلی بهتر شده است.بغل کردن نه تنها از نظر احساسی بلکه از نظر جسمی برای بدن ما فایده دارد.در اینجا چند فواید بغل کردن را ذکر می کنیم:

بهبود روابط

از آنجایکه بغل کردن یک نوع ارتباط غیر کلامی است ما می توانیم از این طریق تمام آنچیزی که نمی توانیم به زبان بیاوریم را با لمس کردن و در آغوش کشیدن نشان دهیم.

کاهش استرس

بغل کردن بخاطر احساس حمایت اجتماعی موجب کاهش استرس می شود.وقتی ما استرس داریم سطح کورتیزولمان در بالاترین حد خود قرار می گیرد.اما مطالعات نشان داده که در اینگونه مواقع فقط با در آغوش گرفتن می توانیم میزان کورتیزول را پایین بیاوریم.

کاهش ضربان قلب و فشار خون

جالب است بدانید بغل کردن به تنظیم ضربان قلب و فشار خون هم کمک می کند.از آنجایکه بغل کردن مکرر در روابط بین فردی سطح هورمون عشق یا اکسی توسین را بالا می برد ، ضربان قلب و فشار خون کاهش پیدا می کند.بنابراین کسانیکه خیلی همدیگر را بغل می کنند کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی و … قرار می گیرند.

احساس شادی

همانطور که گفتیم با بغل کردن و لمس فیزیکی هورمون عشق یا اکسی توسین ترشح می شود که علاوه بر کمک به سلامت قلب، شادی و نشاط را به فرد هدیه می دهد.وقتی بدن از نظر شیمیایی اکسی توسین بیشتری تولید می کنند روحیه فرد هم بهتر می شود.

مسکن طبیعی

در اغوش گرفتن این توانایی را دارد که غم و تنهایی و اضراب را یکجا کاهش دهد.علاوه بر بهبود عاطفی، بغل کردن مثل یک مسکن برای درد فیزیکی هم عمل می کند.

تنظیم خلق و خو

بغل کردن باعث افزایش سطح سروتونین می شود.سروتونین یک پیام رسان شمیایی در مغز است که به تنظیم خلق و خو کمک می کند.برای تمام کسانی که دچار افسردگی هستند بغل کردن یک نوعی درمان به حساب می آید.

مراقبه و افزایش ذهن آگاهی

در روانشناسی بغل کردن یک نوع مدیتیشن است و باعث می شود فرد در لحظه حضور داشته باشد و به تمام افکار و احساساتش آگاه باشد.

انواع بغل عاشقانه

انواع بغل عاشقانه

خیلی ها فکر می کنند انواع بغل عاشقانه فقط مخصوص زوجین است در صورتی که بعضی از این بغل های عاشقانه بین والدین و فرزندان، خواهر و برادر، دوستان و …. وجود دارد.

مثلا در آغوش گرفتن خرسی یک نوع بغل است که دو نفر محکم همدیگر را مثل خرس عروسکی در آغوش می گیرند.این نوع بغل تسکین دهنده و ارامشبخش است.استرس را کاهش می دهد و معمولا بین کسانی که همدیگر را دوست دارند رایج می باشد.

نوع دیگر از بغل کردن که خیلی هم با ارزش است فقط بین عشاق وجود دارد.با تماس کامل بدن انجام می شود و هر دو طرف تماس های چشمی طولانی مدت خواهند داشت که ممکن است به بوسه ختم شود.اگر شما و همسرتان اغلب این مدلی همدیگر را در آغوش می گیریدخیلی خوش شانس و عاشق هستید.این نشان دهنده پیوند عمیق و میزان راحتی بین شماست.

چگونه یک دختر را بغل کنیم؟

چگونه یک دختر را بغل کنیم؟

در آغوش گرفتن یک دختر ساده‌ترین کار در دنیا به نظر می‌رسد، اما اگر از قوانین ناگفته در مورد این مسئله بی‌اطلاع هستید و می‌خواهید بدانید چگونه یک دختر را بغل کنیم، به نکات زیر توجه کنید:

۱) دختران بیش از اینکه تمایل داشته باشند تا اطرافیانشان را بغل کنند، دوست دارند تا در آغوش گرفته شوند؛ اما لازم است پیش از بغل گرفتن آن‌ها به میزان صمیمت با آن‌ها توجه کنید.
۲) بهتر است پیش از در آغوش گرفتن دختران به دنبال نشانه‌هایی باشید که او نیاز دارد تا او را بغل کنید. اگر این نشانه‌ها را دریافت نکردید، بهتر است کمی دست نگه دارید.
۳) توجه داشته باشید که هنگام بغل کردن، بسته به میزان صمیمت دستان خود را در کدام قسمت بدن دختران قرار می‌دهید.
۴) یک ضربه آرام و ملایم به پشت کمر یا روی شانه‌ها می‌تواند تاثیر آغوش را چند برابر کند.
۵) اگر قصد در آغوش گرفتن دختری را دارید، بهتر است مراقب بهداشت خود باشید و قبل از آن حتما دوش بگیرید و خود را معطر کنید.
۶) توجه داشته باشید که آغوش شما چقدر طول می‌کشد. به طور کلی باید گفت که آغوش طولانی برای افرادی مناسب است که صمیمی هستند و رابطه صمیمانه‌تری دارند.

روانشناس تلفنی
One Comment
  1. ممنوم ازتون خیلی مفید بود انشااله هیچ کس توی زندگیش غم نبینه ….

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *