20 اسفند, 1402

بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی

اگر به دنبال بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی می‌گردید؛ این مقاله را از دست ندهید! در این مقاله، قصد داریم برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی و یا افرادی که به هر نحوی با این اختلال درگیر هستند، روانپزشک معرفی کنیم. همچنین در ادامه به اختلال دو قطبی، اهمیت آن و ویژگی های بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی می‌پردازیم.

جهت رزرو با بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی با شماره ۰۲۱۴۴۹۷۴۵۶۳ تماس بگیرید

اختلال دو قطبی چیست؟

اختلال دو قطبی چیست؟

اختلال دوقطبی اغلب با نام شیدایی یا افسردگی شناخته می‌شود و یک نوع اختلال روانی است که گاها به عوامل ژنتیکی و یا سابقه خانوادگی برمی‌گردد. این اختلال ممکن است ناشی از استرس یا بیماری‌های دیگر نیز باشد.

بررسی کلی اختلال دوقطبی

قبل از آشنایی با بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی، بهتر است ابتدا کمی با این مشکل آشنا شوید. اختلال دوقطبی یا شیدایی، یک اختلال روانی است که گاهی با نشانه‌های خوشحالی بیش از حد و انرژی بسیار بالا و گاهی با نشانه‌های افسردگی و ناراحتی مشخص می‌شود و تغییرات زیادی در شخصیت و خصوصیات فرد ایجاد می‌کند.

آیا اختلال دو قطبی در سنین خاصی اتفاق می‌افتد؟

این بیماری بیشتر از سن بیست و پنج سالگی شروع می‌شود، اما گاهی در نوجوانان هم وجود دارد. اگرچه معمولا اختلال دوقطبی را به عنوان یک مشکل در دوران بلوغ یا جوانی تلقی می‌کنند، اما این مشکل ممکن است در کودکان نیز مشاهده شود.

عوامل تشدید کننده اختلال دو قطبی

عوامل تشدید کننده این اختلال بسیارند اما برخی از مهم‌ترین آ‌ن‌ها عبارت اند از:

  • وجود فرد دوقطبی در خانواده
  • مصرف مواد مخدر
  • تجربه استرس یا تروما
  • مشکلات مربوط به سلامتی جسمی و روحی

 بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی

اهمیت مراجعه به بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی

یافتن بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی از جمله مراحل مهم در فرایند درمان است. با داشتن اطلاعات کافی درباره این بیماری و درمان آن، فرد مبتلا به اختلال دو قطبی می‌تواند کیفیت زندگی بهتری داشته باشد. اگر این اختلال با شدت بالا تشخیص داده شود، لازم است تا بیمار علاوه بر روانپزشک و مصرف داروهای مناسب، تحت نظر روانشناس اختلال دوقطبی نیز باشد.

گفتنی است که رسیدگی به این بیماری هر چه سریع‌تر اتفاق بیوفتد، درمان آن‌ سریع‌تر است و فرد آسیب کمتری می‌بیند. از این رو پیدا کردن بهترین روانپزشک اختلال دو قطبی قطعا می‌تواند کمک کننده باشد.

دکتر آرش جدیری اسلامی در کلینیک روان آگاه یکی از بهترین روانپزشک ها برای درمان اختلال دوقطبی هستند.

ویژگی های بهترین روانپزشک اختلال دو قطبی کدام است؟

ویژگی های بهترین روانپزشک اختلال دو قطبی کدام است؟

اگر نمی‌دانید برای مراجعه به روانپزشک برای اختلال دو قطبی باید به چه مواردی توجه کنید؛ جای نگرانی نیست! در ادامه به ویژگی‌های بهترین روانپزشک اختلال دو قطبی اشاره خواهیم کرد.

تجربه و تخصص

یکی از ویژگی‌های اساسی بهترین روانپزشکان اختلال دو قطبی در تهران، تجربه و تخصص آن‌ها در این زمینه است. این روانپزشکان با استفاده از دانش و تجربیات خود، می‌توانند به بهبود وضعیت بیماران کمک کنند و با استفاده از روش‌های پزشکی و روانشناختی، بهترین درمان را برای آن‌ها در نظر بگیرند.

قدرت بالای صبر و توجه

روانپزشکان این حوزه باید دارای ویژگی‌هایی مانند صبر بالا و توجه کافی باشند. آن‌ها باید در کنار دارو درمانی و انجام معاینات پزشکی، به منزله‌ی گوش شنوا و تکیه‌گاهی امن برای بیمارانشان به حساب آیند؛ به گونه‌ای که فرد بتواند به راحتی مشکلاتش را با او در میان بگذارد. همچنین روانپزشکان باید صبور باشند و به بیماران خود زمان کافی برای بیان مشکلاتشان را بدهند.

مهارت برقراری ارتباط با بیمار

یک روانپزشک برجسته در زمینه اختلال دوقطبی باید توانایی برقراری ارتباط با بیمار را داشته باشد. او باید بتواند به زبانی ساده و قابل فهم، به بیمار خود توضیح دهد که اختلال دوقطبی چگونه اتفاق می‌افتد و چطور می‌توان آن را مدیریت کرد.

حمایت و پشتیبانی

روانپزشکان برای این اختلال باید به بیمار حس حمایت و پشتیبانی را القا کنند و به او اطمینان دهند که بهترین راه‌حل‌ها و داروها را برای درمان اختلالش به او پیشنهاد خواهند داد. با این روش فرد دو قطبی نیز تشویق خواهد شد تا در راستای بهبود خود تلاش کند.

نشانه های اختلال دو قطبی

با ظهور چه نشانه‌هایی افراد باید به بهترین روانپزشک اختلال دوقطبی مراجعه کنند؟

تجربه ناامیدی و خوشبختی در زندگی همه‌ی ما عادی است؛ اما گاهی این تغییرات در شخصیت به اندازه‌ای شدید می‌شود که فرد از وضعیت عادی خود دور شده و این تغییرات به اختلال دو قطبی تبدیل می‌شود. این بیماری، باعث ظهور دوره‌های رفتاری مختلف در فرد می‌شود؛ که معمولاً در طول هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه دارد و با رفتارهایی که افراد عادی می‌پذیرند، تفاوت‌های زیادی دارد.

بروز اختلال دو قطبی به شکل افسردگی 

در برخی افراد، اختلال دو قطبی فرد را دچار افسردگی می‌کند. در این حالت بیمار نوسانات غیرعادی در روحیه و انرژی‌ را تجربه خواهد کرد که گاهی به شکل فعالیت بیش از حد و گاهی ناتوانی در انجام امور روزمره بروز می‌کند.

بروز اختلال دو قطبی به شکل شادی زائد الوصف

گاهی شیدایی یا اختلال دو قطبی با شادی و انرژی زائدالوصف و خوش‌بینی بیش از حد همراه است. این مشکل دوره‌ای است و در طول زمان، گاهی فرد به طور همزمان شادی بسیار و افسردگی را تجربه می‌کند. در دوره شادی، فرد احساس قدرت و بزرگی می‌کند، در حالی که کمی بعد در دوره افسردگی، احساس گناه و نفرت نسبت به خود را تجربه خواهد کرد.

بروز اختلال دو قطبی به شکل احساس توهم

این اختلال می‌تواند به طور شدیدی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و حتی ممکن است باعث شود فرد احساس توهم شنیدن یا دیدن چیزهایی که وجود ندارند را داشته باشد. درمان این اختلال توسط بهترین روانپزشکان اختلال دوقطبی ممکن است فرد را به زندگی عادی برگرداند، اما در صورت عدم پیگیری و بی‌توجهی، می‌تواند به جنون منجر شود.

برخی علائم جسمی نشان از یک مشل حاد روحی است، برای آشنایی بیشتر در مورد علائم بیماری روی که در جسم بروز می کند به صفحه انتخاب علائم جسمی بیماری اعصاب مراجعه نمایید.

روش‌های تشخیص بیماری دوقطبی

روش‌های تشخیص بیماری دوقطبی

روش‌های تشخیص بیماری دوقطبی و علائم آن عبارت اند از:

۱-بررسی علائم شیدایی

شامل سرمستی بیش‌ از حد، کج‌خلقی، افزایش فعالیت و انرژی غیرعادی، اعتماد به نفس کاذب، کاهش نیاز به خواب، پرحرفی غیرعادی، هجوم ایده یا افکار، عدم تمرکز، افزایش هدف‌گذاری، و شرکت در فعالیت‌های پرخطر.

۲-مشاهده رفتارهای غیرعادی

افرادی که دچار اختلال دوقطبی هستند ممکن است رفتارهایی مانند خرید بی‌رویه، یا سرمایه‌گذاری بدون فکر داشته باشند.

۳-مراجعه به روانپزشک

اگر شما یا اطرافیانتان علائمی از اختلال دوقطبی مشاهده کردید، بهتر است به روانپزشک مراجعه کنید تا تشخیص و فرایند درمان برای شما آغاز شود.

۴-بررسی پیشینه‌ی سلامت جسمی و روحی بیمار

با مراجعه به روانپزشک احتمالا در مراحل اولیه برای تشخیص بیماری، پیشینه‌ی بیمار، از سلامت روان گرفته تا سلامت جسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

 کلام پایانی

اگر علائمی از اختلال دوقطبی در خود یا اطرافیانتان مشاهده کردید، بهتر است بلافاصله به روانپزشک مراجعه فرمایید. برای رزرو وقت با کلینیک روا‌ن‌آگاه تماس بگیرید.

 

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *