12 اردیبهشت, 1402

هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور

بعد از هزینه مشاوره کنکور و اعلام نتایج  اولین دغدغه داوطلبان هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور است که قیمت های متفاوتی دارد.در این مطلب می خواهیم به بررسی فرآیند و هزینه انتخاب رشته توسط مشاور بپردازیم.

هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور

هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور

هزینه مشاور انتخاب رشته کنکور بر اساس پکیجی که مراجعین محترم انتخاب می کنند مشخص می گردد.ما در این مرکز دو پکیج پیشنهادی برای داوطلبان داریم که توسط دو تن از بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور ارائه می شود.

پکیج عادی

شامل یک جلسه مشاوره ۲۰ دقیقه ای است در حالیکه در پکیج VIP داوطلب دو جلسه می تواند با مشاور خود ملاقات کند.

فرآیند انتخاب رشته هم به این صورت است که داوطلب از قبل وقت مشاوره خود را بر مبنای یکی از این بسته ها رزرو می کند.سپس در روز و ساعت مشخص شده بصورت حضوری یا تلفنی با مشاور صحبت می کند.مدت زمان مشاوره ۲۰ دقیقه می باشد که در طی آن مشاور با مهارت و تجربه خود متوجه می شود که داوطلب به چه رشته ای علاقه دارد.

از آنجاییکه انتخاب رشته در کلینیک ما کاملا دستی انجام می شود بعد از اتمام جلسه، مشاور به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت فرصت دارد تا برای شما انتخاب رشته کند.

شاید بپرسید انتخاب رشته دستی یعنی چه؟ معمولا مراکز مشاوره بصورت سیستمی انتخاب رشته می کنند که هم خطا دارد و هم بروز نیست.مشاوران با برنامه های چند سال قبل نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند در صورتیکه در این برنامه ها هیچ اطلاعات جدیدی مثل ظرفیت ها، رشته های جدید و … نیامده است.

اما در انتخاب رشته دستی مشاور با اطلاعات بروز و دقیق از قوانین جدید برایتان تعیین رشته می کند به همین خاطر است که فرآیند آن ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می کشد.بعد از آماده شدن فرم نهایی بصورت تایپ شده با شما تماس می گیرند و می توانید برای تحویل گرفتن آن تشریف بیاورید.

پکیج VIP

پکیج خصوصی ما هم مثل عادی است با این تفاوت که داوطلب بعد از گرفتن فرم انتخاب رشته می تواند مجددا با مشاور خود صحبت کند و هرگونه ابهام یا مشکلی را مطرح نماید.از آنجاییکه داوطلبان و خانواده ی انها بشدت استرس دارند و سوالات زیادی برایشان پیش می آید می توانند با گرفتن پکیج VIP از نگرانی های خود بکاهند.

 

مشاور انتخاب رشته کیست و چه تفاوتی با مشاور کنکور دارد؟

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور کیست و چه تفاوتی با مشاور کنکور دارد؟

یکی از ابهاماتی که برای دانش آموزان ایجاد شده، این است که مشاور انتخاب رشته کنکور کیست و چه تفاوتی با مشاور کنکور دارد؟

خیلی از افراد گمان می کنند که مشاور کنکور و انتخاب رشته هیچ تفاوتی با هم ندارند اما در این قسمت ما می خواهیم فرق این دو را بیان کنیم تا راحت تر بتوانید مشاور مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

مشاور کنکور در واقع یک فرد متخصص در حوزه مشاوره تحصیلی است که حداقل یک سال پیش از کنکور سراسری به دانش آموز کمک می کند تا برنامه مدونی برای درس خواندن داشته باشد.البته وظیفه این مشاور فقط برنامه ریزی درسی برای دانش آموز نیست بلکه موظف است هر زمان که نیاز شد نقش یک مشاور انگیزشی را هم ایفا کند.چون دانش آموزان معمولا در طی مطالعه برای کنکور دچار افت روحی می شوند و به یک مشاور نیاز دارند تا آنها را ساپورت کند.چه بهتر که مشاور کنکور مهارت های لازم برای ایجاد انگیزه در داوطلب را نیز داشته باشد.

بنابراین نقش مشاور کنکور از دوران متوسطه دوم آغاز می گردد.دانش آموزانی که می خواهند در کنکور موفق عمل کنند باید خیلی قبلتر به فکر برنامه ریزی برای مطالعه منابع درست باشند.

اما برویم سراغ مشاور انتخاب رشته. همانطور که از اسمش پیدا است مشاور انتخاب رشته کسی است که بصورت تخصصی به داوطلب کمک می کند که یک رشته خوب را برای دانشگاه تعیین کند.

در حقیقت نقش مشاور انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج کنکور آغاز می شود.البته باید توجه داشته باشید که مشاور انتخاب رشته قرار نیست برای داوطلب معجزه کند.مشاور می تواند بر اساس کارنامه داوطلب و رتبه ای که کسب کرده بهترین رشته مورد علاقه فرد را معرفی کند.

خیلی ها گمان می کنند که مشاور انتخاب رشته خوب کسی است که  تضمین بدهد با رتبه پایین هم کاری می کند که در بهترین رشته و بهترین دانشگاه قبول شوید.این تصور غلطی است.

بهترین مشاور کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

 

بهترین مشاور کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

خیلی از دانش آموزان هنگام انتخاب مشاور کنکور گیج می شوند چون نمی دانند که بهترین مشاور کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که مشاور کنکور بایستی در امر مشاوره متخصص باشد. نخستین شرط لازم برای متخصص بودن هم این است که در این رشته بصورت آکادمیک تحصیل کرده باشند.

دومین ویژگی یک مشاور خوب این است که دوره ها و کارگاه های مخصوص مشاوره کنکور را گذرانده باشد.

سومین عامل تجربه است.بهترین مشاور کنکور کسی است که سالها در این زمینه کار کرده باشد و هر سال هم خودش را آپدیت کند.

ویژگی چهارم تسلط به شرایط و قوانین کنکور سراسری می باشد.یک مشاور کنکور باید قادر باشد به تمام سوالات پیرامون کنکور پاسخ دهد.

اگر بخواهیم تک تک خصوصیات بهترین مشاور کنکور را بنویسیم باید کل این مقاله را به آن اختصاص دهیم اما بطور خلاصه و مفید فردیکه میخواهد دانش اموزان را برای کنکور آماده و هدایت کند باید کارش را بلد باشد.شما با دیدن یک مشاور متوجه می شوید که چقدر این شخص به حرفه اش مسلط است.

اخیرا خیلی در این مورد صحبت می شود که یک مشاور کنکور خوب باید خودش رتبه های برتر کنکور را داشته باشد.اما لزوما اینطور نیست.ممکن است یک نفر بخاطر اینکه خودش در دوران کنکور نتوانسته رتبه عالی بیاورد بدنبال کسب مهارت و اطلاعات لازم برای کمک به دیگران باشد و این اصلا نقطه ضعف به حساب نمی آید.نمونه های بسیاری از این مشاوران هستند که توانسته اند دانش اموزان را بخوبی راهنمایی کنند و انها را به نتایج عالی برسانند.

چه زمانی نیاز به مشاور انتخاب رشته نداریم؟

چه زمانی نیاز به مشاور انتخاب رشته نداریم؟

یک سوال اساسی که دانش اموزان یا داوطلبان می پرسند این است که اگر از مشاور انتخاب رشته استفاده نکنیم چه می شود یا در چه شرایطی نیاز نیست که از مشاور انتخاب رشته کمک بگیرم؟

وقتی یک هدف مشخصی دارید و به هیچ چیزی غیر از خواسته ای که دارید رضایت نمی دهید دیگر نیاز نیست سراغ مشاور انتخاب رشته بروید.مثلا هدف شما این است که در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شوید.در این شرایط شما باید بر اساس خواسته ای که دارید وقت بگذارید و درس بخوانید و رتبه بیاورید تا بتوانید در چنین دانشگاهی این رشته را قبول شوید.حالا اگر رتبه خوبی کسب کرده باشید مسلما می توانید دانشگاه مد نظر خود را همراه با چند دانشگاه دولتی معتبر دیگر در تهران بر اساس علاقه مندی تان انتخاب کنید.یعنی خودتان هم می دانید که فقط همین گزینه ها را می خواهید و حتی اگر مشاور انتخاب رشته بگوید یک جای دیگر را انتخاب کن حاضر نیستید به حرفش گوش دهید.اینجاست که دیگر لزومی ندارد به مشاور مراجعه کنید.بهتر است خودتان انتخاب رشته کنید.اینطوری هزینه انتخاب رشته توسط مشاور را هم ندارید.

مشاوره تحصیلی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *