11 فروردین, 1402

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه

انتخاب رشته و به تبع آن انتخاب شغل یکی از مهم‏ترین تصمیمات هر فردی است که نه تنها بعد مالی زندگی را تامین می کند بلکه به زندگی انسان معنا و مفهوم می بخشد.به همین خاطر است که اکثر افراد برای پیدا کردن رسالت واقعی شان در دنیا بدنبال بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه هستند تا بتوانند مسیر تحصیلی و شغلی خود را بهتر ترسیم کنند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه
بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور تجربی
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی
بهترین انتخاب رشته کنکور

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه

در زیر نام بهترین مشاوران انتخاب رشته آورده شده است:

  1. دکتر حمید آزادی ریکنده –  مشاوره شغلی و تحصیلی
  2.  امیر علی کریمیان – مشاوره شغلی و  تحصیلی
  3. بابک موسویان -مشاوره تحصیلی 
  4. احمد میربلند -مشاوره تحصیلی 
  5. میلاد رضایی -مشاوره تحصیلی 
  6. سهراب فرهپور -مشاوره تحصیلی 
  7. امید شهبازی -مشاوره تحصیلی

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه

تنها داشتن مشاور انتخاب رشته خوب کافیست ؟

خیلی از داوطلبان می پرسند که اگر من بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه را پیدا کنم تضمینی هست که در بهترین دانشگاه و تاپ ترین رشته پذیرفته شوم؟

واقعیت این است که مشاور حتی اگر بهترین هم باشد نمی تواند برای فردی که رتبه پایینی دارد معجزه کند.پس این تصور که با رتبه پایین می توانید رشته مورد علاقه تان را در بهترین دانشگاه های کشور قبول شوید کنار بگذارید.

کسی که بعنوان بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه معرفی می شود به واسطه تجربیات بالا و آگاه بودن از جدیدترین متدها می تواند بر اساس امتیاز و خواسته های شما مناسبترین رشته و دانشگاه را پیشنهاد کند.

متاسفانه در حال حاضر اکثر مشاوران کنکور از متدهای قدیمی برای انتخاب رشته استفاده می کنند و کمتر مشاورانی از روش های نوین استفاده می کنند.به همین دلیل درصد خطا در انتخاب رشته کنکور نسبتا بالاست.

اما ما در این مطلب بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور دانشگاه را که با یک مدل انتخاب رشته جدید، داوطلبان را به سمت رشته و شغل مورد علاقه اش سوق می دهد، آشنا کرده و تنها کلینیکی که از این متد استفاده می کند را معرفی می کنیم.

برای آشنایی با بیشتر با رشته روانشناسی به صفحه نظرات فارغ التحصیلان رشته روانشناسی مراجعه نمایید.

بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور

بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور

قبل از اینکه بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور را معرفی نماییم بد نیست مروری بر متدهای انتخاب رشته از گذشته تاکنون داشته باشیم.

تا چند سال پیش انتخاب رشته بر اساس راهنمای شغلی فرانک پارسونز انجام میشد.او معتقد بود برای کمک به هر فردی در انتخاب رشته و شغل بایستی از ۳ مرحله زیر عبور کرد:

۱) شناسایی ویژگی‏های فرد (با ابزارهای کمّی)

۲)کسب اطلاعات کاری و آشنایی با دنیای اشتغال

۳) ایجاد هماهنگی بین ویژگی‏های فرد و ویژگی‏های شغل.

اما با گذر زمان و تغییر شرایط و نیازها دیگر این رویکردها پاسخگوی مراجعان نیست و لاجرم باید روش های جدیدتری برای انتخاب رشته و شغل معرفی شود.

از همین رو راهنمایی شغلی به سمت مشاوره مسیر شغلی فرامدرن حرکت کرد که هدف آن «طراحی زندگی» برای مراجعان می باشد.

اما برویم سراغ روش های مشاوره فرامدرن که دیگر دنبال انتخاب رشته و شغل بر مبنای تست گرفتن از داوطلب نیست بلکه مراجع را طوری هدایت می کند که دنیای خودش را بهتر درک کند.

در این متد جدید انتخاب رشته و شغل، مشاور به فرد کمک می کند تا نیازهایش را عمیقا درک کند و از ارزش ها، علایق و معنای زندگی خود آگاه شود.

وقتی مراجع بر اساس سوالات خواسته شده داستان زندگی اش را بیان کرد مسیر شغلی با راهنمایی مشاور طراحی می شود و بر مبنای آن فرد تصمیم می گیرد که کدام رشته تحصیلی و در نهایت شغلی را انتخاب کند.در واقع در این روش جدید خود مراجع نویسنده زندگی اش می باشد و مشاور او را همراهی می نماید.

در رویکرد‏های فرامدرن از فرد می‏خواهند داستان مسیر شغلی خود را بازگو کند تا به سازه ها و الگوهای شخصی معنای آن فرد پی ببرند.مشاوران برای این منظور از سنجش کیفی استفاده می‏کنند. پس از آنکه مراجع داستان خود را بیان کرد مضامین و الگوهای شخصی معنا استخراج می‏شود و فرد داستان آینده مسیرشغلی خود را بر اساس این معانی می‏سازد.

خوشبختانه کلینیک روانشناسی روان آگاه تنها مرکز مشاوره در ایران است که بر اساس رویکردهای فرامدرن برای داوطلبان کنکور انتخاب رشته می کند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی

اگر از هر فردی بپرسیم بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی چه کسی است قطعا می گوید کسی که در کنکور انسانی بالاترین رتبه را داشته و به سیستم انتخاب رشته تسلط دارد.یکی از مشاورانی که با تجربه بالای خود می تواند به داوطلبان کنکور انسانی کمک کند دکتر حمید آزادی مشاور تحصیلی و شغلی است که در حال حاضر در مرکز روان آگاه مراجعین خود را می بیند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور تجربی

کنکور تجربی هر ساله داوطلبین زیادی دارد که اکثر انها هم دوست دارند در رشته های تاپی مثل پزشکی پذیرفته شوند.مطمئنا کمک گرفتن از بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور تجربی یک قدم موثر برای قبول شدن در کنکور است.ما دکتر امیر علی کریمیان را به شما معرفی می کنیم که با تکیه بر متدهای جدید انتخاب رشته شما را هدایت می کند.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی

از آنجاییکه رشته ریاضی جزء رشته های سخت است و تیزهوشان وارد آن می شوند برخی از داوطلبان کنکور ریاضی فکر می کنند برای انتخاب رشته به راهنمایی مشاور نیاز ندارند.در صورتیکه این تصور اشتباهی است چون مشاوران سالها در فرایند انتخاب رشته تجربه دارند و بهتر می دانند که چه دانشگاهی و چه رشته ای برای شما مناسب است.ضمن اینکه دکتر فرزانه محمدی از بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور است که از رویکرد فرامدرن برای انتخاب رشته و شغل استفاده می کند.

بهترین انتخاب رشته کنکور

بهترین انتخاب رشته کنکور

بهترین انتخاب رشته کنکور برای هرکسی فرق دارد.شاید این جمله خنده دار به نظر برسد ولی واقعیت این است که بهترین را باید بر اساس خواسته های هر فردی مشخص کرد.مثلا یک فردی دوست ندارد تحت هیچ شرایطی برای ادامه تحصیل به شهری غیر از محل زندگی اش نقل مکان کند اما حاضر است در هر دانشگاهی چه آزاد چه پیام نور و … درس بخواند.پس بهترین برای این شخص اینگونه معنی می شود و مشاور بر حسب اولویت های این فرد برایش انتخاب رشته می کند.

اگر بخواهیم خیلی آرمانی یا ایده آل فکر کنیم طبیعتا بهترین برای یک داوطلب شاید این باشد که رشته مورد علاقه اش را در یک دانشگاه دولتی که نزدیک به محل سکونت اش می باشد قبول شود.اما این لزوما در مورد تمام افراد صدق نمی کند.پس شما منحصر به فرد هستید و باید بر اساس چیزهایی که اولویت شماست و آنرا دوست دارید انتخاب رشته کنید چون بهترین از نظر ما اینگونه معنی می شود که شما به خواسته تان برسید.

مشاوره تحصیلی
One Comment
  1. سلام رتبه من 82 ریاضی منطقه 3 شده. منو خیلی نا امید کردن و گفتن رشته مهندسی برق و کامپیوتر رو تو هیچکدوم از دانشگاهای تاپ تهران نمیارم. این حقیقت داره؟

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *