27 اردیبهشت, 1402

افراد درونگرا با چه کسانی ازدواج کنند ؟

اخیرا در مورد افراد درون گرا چیزهای زیادی شنیده ایم که ما را کنجکاو می کند درون گراها را از همه نظر بررسی کنیم.در این مقاله به مسائل مختلفی می پردازیم اما مهمترین سوالی که پاسخ می دهیم این است که افراد درونگرا با چه کسانی ازدواج کنند؟

افراد درونگرا با چه کسانی ازدواج کنند
نقطه ضعف افراد درون گرا
عصبانیت افراد درونگرا
عاشق شدن افراد درونگرا
چگونه افراد درونگرا را خوشحال کنیم
ازدواج درونگرا با برونگرا

 

افراد درونگرا با چه کسانی ازدواج کنند؟

افراد درونگرا با چه کسانی ازدواج کنند؟

ازدواج اصلی ترین تصمیم هر انسانی است و عقل حکم می کند که قبل از ازدواج طرف مقابل را از جهات مختلف بسنجیم تا مطمئن شویم بیشترین هماهنگی را با ما دارد.همانطور که می دانید درونگرا یا برونگرا بودن افراد در مشاوره پیش از ازدواج با یکسری از تست ها مشخص می شود.

اما می خواهیم ببینیم افراد درونگرا با چه کسانی ازدواج کنند بهتر است؟واقعیت این است که نمی توانیم قاطعانه بگوییم که درون گراها باید با چه تیپ شخصیتی ازدواج کنند چون عوامل زیادی برای یک ازدواج هوشمندانه و درست دخیل هستند اما می توانیم ویژگی های رابطه زوج درون گرا و زوج برون گرا درون گرا را بیان کنیم.

ازدواج دو درونگرا با هم

دختر و پسری که هردو درون گرا هستند بخاطر شباهت هایی که با هم دارند می توانند نقاط مشترک و پیوند بهتری داشته باشند.هردو نفر از تنهایی خود لذت می برند و اغلب به همسر خود اجازه می دهند که یک چنین فضای مشابهی را تجربه کنند.

زن و شوهر درونگرا برای پیدا کردن دوست یا تعامل با افراد دیگر عجله نمی کنند و بیشتر ترجیح می دهند در فضای آرام خانه چه بصورت انفرادی چه با یکدیگر از زمان خود لذت ببرند.

اینگونه افراد از اینکه ساکت باشند نمیترسند و هیچکسی طرف دیگر را مجبور به حرف زدن نمی کند.

البته زوج های درون گرا با مشکل انزوای بیش از حد مواجه می شوند.مخصوصا اگر هیچکدام برای تفریح، فعالیت های اجتماعی، خوش گذرانی و … برنامه ریزی نکنند.توجه داشته باشید این احتمال هم وجود دارد که یکی از دورن گراها کمی برونگراتر باشد و چون نیازهایش برآورده نمی شود از شریک خود دورتر می شود.

برای اینکه بدانید که چه مقدار راحتی در رابطه آسیب زننده نیست به مقاله صمیمیت بیش از حد مراجعه نمایید.

 

نقطه ضعف افراد درون گرا

نقطه ضعف افراد درون گرا

هرکسی با هرنوع تیپ شخصیتی نقاط ضعف و قوت را با هم دارد.نقطه ضعف افراد درون گرا که ممکن است روی روابط عاطفی و کاری انها تاثیر بگذارد شامل موارد زیر است:

  • تمایل به تایید شدن
  • حساس بودن زیاد
  • اضطراب یا نگرانی
  • ساکت و بی ادعا هستند
  • در معرض دید دیگران نمی توانند یکدفعه ایده های درخشان بدهند
  • برقراری ارتباط با دیگران برای انها دشوار است
  • برای شارژ شدن بعد از یک فعالیت اجتماعی نیاز به تنها بودن دارند
  • از شلوغی خیلی خوششان نمی آید

 

عصبانیت افراد درونگرا

عصبانیت افراد درونگرا

یک تصور غلطی در بین عموم رایج شده که افراد درون گرا همیشه آرام هستند و بندرت عصبانی می شوند اما واقعیت این است که میزان عصبانیت افراد درونگرا فرقی با افراد دیگر ندارد.

اما از انجاییکه افراد درونگرا تمایل دارند خشم خود را بخورند یا به قول معروف در خودشان بریزند بایستی مهارت های سالم برای کنترل یا بروز خشم را یاد بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

درونگراها در زمان عصبانیت این کارها را انجام می دهند:

۱-سکوت اولین واکنش یک فرد درونگرا در هنگام عصبانیت است زیرا به زمان نیاز دارد تا احساسات خود را پردازش کند.

۲-دوست دارند تنها باشند.افراد درونگرا برای فکر کردن و نفس کشیدن ترجیح میدهند تنهایی قدم بزنند.

۳-خشم خود را روی اجسام بی جان تخلیه می کنند.اگرچه درونگراها بندرت چنین کاری می کنند اما زمانیکه خیلی عصبانی باشند و اطرافیان دست از سرش برندارند ممکن است یک شی را پرتاب کنند بدوناینکه به کسی آسیب بزنند.

۴-هنگام خشم از برقراری ارتباط با شما خودداری کرده و دوری می کنند.

۵-بی صدا در گوشه ای گریه می کنند.آنها با اینکار سعی می کنند از احساسات درهم و برهم خود خلاص شوند و کمی آرام بگیرند.این گریه ها به فروکش کردن احساس خشم کمک می کند.

۶-یک کلمه ای پاسخ می دهند.این کار انها نشانه خشم است.در واقع می خواهند بگویند که اذیت شده اند و دوست دارند سکوت کنند.

عاشق شدن افراد درونگرا

عاشق شدن افراد درونگرا

عاشق شدن افراد درونگرا با بقیه فرق دارد.یک درونگرای عاشق شبیه هیچ کسی نیست.فرد درونگرا قطعا در هفته اول به شما نمی گوید دوستت دارم اما سعی می کند که از منطقه امن و راحتی خود بیرون بیاید.افراد درونگرا کمی خجالتی هستند که شما باید انرا درک کنید.اما اجازه دهید ببینیم که درونگراهای عاشق چگونه هستند؟

برای آشنایی با تاثیر بغل کردن در روابط به مقاله روانشناسی بغل کردن مراجعه نمایید.

۱-منطقه امن خود را ترک می کنند.آنها فضای خودشان را دوست دارند.یعنی عاشق سکوت هستند و اصلا حس نمی کنند که بدون حرف زدن فضا خیلی سرد و بی روح می شود.اما اگر یک فرد درونگرا عاشق فرد برونگرا شود یعنی دوست دارد منطقه راحتی خودش را ترک کند.

احتمالا از یک کافه شلوغ و پر از آدم خوششان نمی آید اما اگر خودشان را در چنین شرایطی قرار دهند یعنی فداکاری می کنند.

البته فکر نکنید این افراد اضطراب اجتماعی دارند.اصلا.آنها فقط دوست ندارند در مکان های شلوغ باشند و زیاد صحبت کنند.

۲- در مورد مسائل پیش پا افتاده مثل آب و هوا و … صحبت نمی کنند.از صحبت های کوچک و خسته کننده خوششان نمی آید.سراغ مطالب اساسی می روند مثلا در مورد زندگی، عشق، ترسها و … از شما سوال می پرسند.

۳-درونگرا ها در عمل بهتر هستند تا کلام.معمولا انها زبان عشق متفاوتی دارند.شاید خیلی عاشقانه حرف نزنند اما با تهیه یک هدیه کوچک اما معنا دار سعی می کنند که احساس خود را ابراز کنند.

چگونه افراد درونگرا را خوشحال کنیم

چگونه افراد درونگرا را خوشحال کنیم

یکی از سوالاتی که در مورد درون گراها می پرسند این است که چگونه افراد درونگرا را خوشحال کنیم؟ جالب است بدانید که یکی از بزرگترین علایق و خواسته های درون گراها این است که با خودشان خلوت کنند.یعنی با خودشان حال می کنند و اصلا ناراحت نیستند که تنها باشند. بنابراین اگر می خواهید آنها را خوشحال کنید به آنها تایم بدهید که به کارها و اهداف و برنامه های خودشان رسیدگی کنند.

سعی کنید حاشیه امن زندگی شان را به هم نزنید.مثلا اگر قرار است بیرون بروید یا مهمنای دعوت هستید بایستی از مدت ها قبل به آنها اطلاع دهید تا خودشان را برای مراسم آماده کنند چون از قرارها و بیرون رفتن های یهویی خیلی خوششان نمی آید.پس هر کاری که به پارتنر درون گرای شما ربط دارد را از قبل با او درمیان بگذارید.

با توجه به علاقه مندی آنها برایشان هدیه بخرید.مثلا برخی از درون گراها به کتاب، بازی های کامپیوتری و … علاقه دارند.

درون گراها از محیط های شلوغ خوششان نمی آید.اگر مهمانی ترتیب می دهید سعی کنید فقط دوستان نزدیکش را آنهم محدود دعوت کنید تا خوشحال شوند.

ازدواج درونگرا با برونگرا

ازدواج درونگرا با برونگرا

ازدواج درونگرا با برونگرا یکی از معظلاتی است که بسیاری از زوجین در اتاق‌های مشاوره یا دفترهای طلاق از آن صحبت می‌کنند. ویژگی‌های شخصیتی گوناگون و تفاوت‌های رفتاری سبب شده اند تا زن و شوهر با مشکلات مختلفی از جمله عدم درک متقابل مواجه شوند. 

پیش از ازدواج موضوعاتی هستند که توسط بسیاری از متخصصین مورد بررسی قرار گرفته و تست‌های شخصیتی مختلفی برای سنجش آنها وجود دارد. اما سوالی که برای اکثر افراد مطرح است، این است که آیا افراد درونگرا و افراد برونگرا می‌توانند یک ازدواج موفق داشته باشند یا خیر؟

گفتنی است که در دنیای زوجین، وجود تفاوت‌های شخصیتی در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک عامل تقویت‌کننده رابطه عاشقانه عمل کند و در موارد دیگر می‌تواند باعث عدم سازگاری و ناهماهنگی شود. این تفاوت‌ها در رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی، در بسیاری از مواقع می‌تواند به عنوان یک عنصر الهام‌بخش در زندگی زناشویی عمل کند.

در اطراف خود تعداد زیادی از ازدواج‌های موفق را می‌بینیم که دو نفر با ویژگی‌های شخصیتی کاملا متفاوت با یکدیگر ازدواج کرده‌ و زندگی شیرینی را در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند. از این رو، موفقیت ازدواج درونگرا و برونگرا در نهایت به توانایی هر زوج برای مدیریت تفاوت‌ها و بهبود پذیرش و یادگیری عادات یا خواسته‌های یکدیگر بستگی دارد.

معمولا افراد جذب کسانی می شوند که مخالف خودشان باشد.شاید کنار  هم قرار گرفتن یک فرد درونگرا با برونگرا جالب باشد.فرد برونگرا به سمت قسمت آرام و بی پروای شریک درونگرا کشیده می شوند و از طرف دیگر درونگرا، فرد برونگرار را تحسین می کند که  می تواند اینقدر راحت با دیگران ارتباط برقرار کند.این یک تعادل ظریفی بین دو نفر ایجاد می کند که باعث می شود هرکدام از وجود دیگری لذت ببرند.معمولا این افراد در اوایل رابطه خیلی دوست دارند که با هم سازگار شوند و ویژگی های شخصیتی خودشان را برای بهبود رابطه تعدیل کنند.

افراد برون گرا در شروع رابطه سعی می کنند که از محدوده خود خارج شوند و اجتماعی تر و برون گراتر بنظر برسند.مثلا با برنامه ریزی برای گردش و تفریح این را به طرف مقابل نشان می دهند.

درونگراها هم سعی میکنند از بودن در خانه کنار شریک زندگی لذت ببرند.البته برونگراها نیاز به ارتباط با دیگران دارند و اگر درونگرا نتواند خودش را با او وفق دهد خیلی زود فرد برون گرا احساس فشار یا محدودیت می کند و حالت تدافعی به خود می گیرد و ممکن است به حالت افراطی تیپ شخصیتی خودش بازگردد.

بنابراین، مهم است که در ازدواج به عنوان یک تیم عمل کرده و در تلاش برای درک بهتر یکدیگر باشیم. موفقیت ازدواج درونگرا و برونگرا در نهایت به توانایی هر زوج برای مدیریت تفاوت‌ها و ارتقاء فرآیند یادگیری مشترک از یکدیگر بستگی دارد.

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *