26 خرداد, 1402

بازی درمانی کودکان

در حال حاضر والدین خیلی به تربیت فرزندان خود اهمیت می دهند و خیلی تمایل دارند که برای اصلاح رفتارها و مشکلات روانی کودکان از راه های بی خطر مثل بازی درمانی کودکان استفاده کنند.ما در این مطلب به این مبحث پرداخته ایم و یک مرکز بازی درمانی در غرب تهران معرفی کرده ایم.با ما همراه باشید.

برای هر موضوع روی آن کلیک کنید.

بازی درمانی کودکان

هزینه یک جلسه بازی درمانی

هزینه یک جلسه بازی درمانی  ۴۰۰ هزارتومان است.خیلی ها دوست دارند بدانند که برای حل مشکلات کودکانشان چند جلسه نیاز به بازی درمانی هست؟ نمی توان بصورت کلی گفت که هر کودک چند جلسه نیاز دارد.چون اصلاح بعضی از رفتارها ممکن است زیاد زمان ببرد.اما بطور معمول بازی درمانی بین ۸ تا ۲۰ جلسه طول می کشد.بنابراین بهتر است یک جلسه کودک را به مرکز بازی درمانی در تهران بیاورید تا بعد از بررسی مشکل درمانگر به شما بگوید که چند جلسه برای درمان لازم است.

بازی درمانی کودکان

بازی درمانی کودکان، یک روش درمانی موثر برای آندسته از کودکان و نوجوانانی است که دچار اختلالات روانی و مشکلات رفتاری هستند.در بازی درمانی درمانگر به فرد کمک می کند تا با شناخت و بیان احساسات خود و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز، اختلالات خود را در قالب بازی درمان کند.

بازی درمانی یک روش کاملا مفید و بی خطر است چرا که در این روش کلیه مراحل مصاحبه، ارزیابی، تشخیص و درمان در اتاق بازی و با اسباب بازی های مختلف صورت می گیرد.

در حقیقت در بازی درمانی، درمانگر یک محیط شاداب و دوستانه برای بیمار ایجاد می کند تا فرد بتواند براحتی ارتباط برقرار کرده و احساسات خود را بیان کند.

شاید بپرسید در بازی درمانی چه نوع بازی هایی انجام می شود؟ بازی درمانی می‌تواند شامل بازی‌های حرکتی، بازی‌های شناختی، بازی‌های نقش‌آفرینی، بازی‌های هنری و موسیقی، بازی‌های مبتنی برتخیل و بسیاری ازفعالیت‌های سازنده باشد.

در بازی درمانی از رویکردهای مختلفی مثل رویکرد شناختی رفتاری(CBPT)، رویکرد والد محور(CPR)، رویکرد کودک محور(CCPT)، رویکرد دلبستگی محور(Theraplay)، بازی درمانی شناختی(Sand Therapy)، رویکرد تجویزی(PPT) و … استفاده می شود.

اگر فکر میکنید قرزندتان بیش فعال است حتما مقاله علائم بیش فعالی در کودکان ۳ ساله و سایر کودکان را مطالعه نمایید.

بازی درمانگر چه اختلالات و مشکلاتي را حل مي کند؟

بازی درمانگر چه اختلالات و مشکلاتي را حل مي کند؟

بازی درمانگر می تواند با رویکردهای مختلف بازی درمانی مشکلات و اختلالات زیر را حل نماید:

  1. کاهش و مدیریت استرس، اضطراب و ترس: در اتاق بازی کودک با احساسات خود آشنا شده و یاد می گیرد که چطور هیجانات، استرس و ترسهایش را کنترل و مدیریت کند.
  2. اختلالات رفتاری: بازی درمانی می‌تواند به کودکانی که دارای اختلالات رفتاری مانند عدم توجه و تمرکز، رفتارهای تکانشی، بیش‌فعالی، مو کندن و ناخن خوردن و غیره هستند، کمک کند.
  3. اختلالات خوردن و خوابیدن: بازی درمانی یکی از روش‌های موثر در حل مشکلات کم خوری و پرخوری و تنظیم خواب کودکان و نوجوانان است. کودکان از طریق بازی این مشکلات خود را بروز می دهند و درمانگر با بازی های مختلف این مشکلات آنها را حل می کند.
  1. اختلالات ارتباطی و اجتماعی: با بازی کودک می تواند مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و دوست یابی خود را تقویت کنند. کودکان از طریق بازی، مهارت‌های همدلی، گوش دادن موثر، تفکر نقاد و حل مسئله را یاد می گیرد.
  2. اختلالات خودتنظیمی و تمرکز: بازی درمانی می‌تواند به کودکان کمک می کند تا مهارت‌های خودتنظیمی، توجه و تمرکز خود را بهبود بخشیده و یا افزایش دهند.

اگر در تربیت فرزند خود مشکل دارید حتما مقاله مشاوره کودک و مشاوره والدین را مطالعه نمایید.

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

یکی از روش های موثر در بهبود پرخاشگری استفاده از رویکرد بازی درمانی در کودکان پرخاشگر است. در بازی درمانی، درمانگر به کودک یا نوجوان کمک می‌کند که روش‌های موثر کنترل و مدیریت خشم را یاد بگیرند تا بتوانند درک بهتری از احساسات خود داشته باشند و در شرایط ها و موقعیت های مختلف از این راهکارها جهت مدیریت خشم خود استفاده کنند.

برای آگاهی از وظایف مادری مقاله وظایف زن در زندگی مشترک را مطالعه نماییید.

 

مرکز بازی درمانی در غرب تهران

مرکز بازی درمانی در غرب تهران

برای آندسته از عزیزانی که بدنبال مرکز بازی درمانی در غرب تهران می گردند با افتخار اعلام می کنیم که کلینیک روان اگاه با فراهم کردن بستری مناسب، امن و مجهز برای درمان کودکان شما کارشناسان خبره ای را در زمینه بازی درمانی در اختیار گرفته که با تجربیات ارزشمند چندین ساله شان می توانند کلیه ی اختلالات روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان شما را از طریق بازی درمانی حل و درمان کنند.

این مرکز بازی درمانی در تهران از تاریخ تیرماه ۱۴۰۲ می تواند خدمات بازی درمانی را برای فرزندان دلبند شما ارائه کند.برای رزرو وقت می توانید از طریق شماره تلفن ۴۴۹۷۴۵۶۳ با ما در تماس باشید.

 

مزایای بازی درمانی کودکان

مزایای بازی درمانی کودکان

توجه داشته باشید بر اساس گفته های سازمان حرفه ای بازی درمانی بین المللی تا ۷۱ درصد از کودکانی که برای بازی درمانی به کلینیک ها آورده می شوند به بهبودی و پیشرفت های چشم گیری دست پیدا می کنند.

شاید در ابتدا کودکان نتوانند بخوبی با درمانگر ارتباط بگیریند اما به مرور زمان اعتماد آنها نسبت به درمانگر بیشتر شده و رابطه بینشان بهتر می شود تا جاییکه کودک در بازی خلاق تر شده و بیشتر صحبت می کند.

از مزایای مهم بازی درمانی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مسئولیت پذیری بیشتر در قبال بعضی رفتارها
  • یادگیری راهکارهای مقابله ای و مهارت های حل مساله
  • احترام به خود و دیگران
  • بهبودی و کاهش اضطراب
  • استقبال از تجربه کردن و بیان احساسات
  • یادگیری مهارت های اجتماعی قوی تر
  • بالا بردن مهارت های زبانی حرکتی
  • بهبود روابط عاطفی و خانوادگی

بازی درمانی برای دوستیابی

بازی درمانی برای دوستیابی

در مقایسه با روش‌های درمانی دیگر برای کودکان، بازی درمانی یک روش منحصر به فرد است که با امتیاز بالایی همراه است و جذابیت آن سبب شده تا بسیار موثر واقع شود. کودکان به طور ذاتی دارای تمایل به بازی هستند و آن را به عنوان یک فعالیت لذت‌بخش می‌پذیرند. بازی، زبان کودکان است که آنها را از هر محدودیتی در جهت بروز احساسات واقعی خود مبری می‌کند.

همچنین، بازی درمانی برای دوستیابی در کودکان، فرصتی است تا به طریق لذت بخشی، احساس شادی و نشاط کنند و این لذت، آنها را برای ادامه درمان تشویق می‌کند و درمانگران را قادر می‌سازد تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب، درمان را ادامه دهند.

اختلالات عاطفی و هیجانی از جمله اختلالاتی هستند که بازی درمانی می‌تواند در درمان آنها بسیار موثر باشد. این روش، به خوبی با عواطف و هیجانات کودکان در ارتباط بوده و بهترین راهکار برای درمان افرادی است که با این نوع اختلالات مواجه هستند.

با استفاده از بازی درمانی و تقویت مهارت‌های اجتماعی، فرزند شما می‌تواند درباره راه‌های برقراری دوستی و حفظ آنها بیشتر یاد بگیرد. متخصصان بازی درمانی می‌توانند به کودکانی که با اضطراب اجتماعی یا خجالت مواجه هستند، کمک کنند.

همچنین، شرکت فرزند شما در جلسات گروهی می‌تواند فرصتی مناسب باشد تا او با دیگر کودکانی که تجربیات مشابهی دارند، آشنا شود و از ارتباط و بازی با آنان، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرد. هزینه یک جلسه بازی درمانی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با کارشناسان ما در کلینیک روان آگاه در ارتباط باشید.

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *