25 اسفند, 1401

بهترین شکرگزاری از خداوند

اگر فرد سپاسگزاری نیستید و دائم به زمین و زمان غر می زنید این مطلب برای شماست که بهترین شکرگزاری از خداوند را نشان می دهد و از بینهایت فواید شکرگزاری صحبت می کند.پس همراه ما باشید تا با معجزه شکرگزاری آشنا شوید.

بهترین شکرگزاری از خداوند

بهترین شکرگزاری از خداوند

بهترین شکرگزاری از خداوند برای هرکسی متفاوت است.چرا؟ چون هر فردی به یک طریقی با خداوند ارتباط نزدیکتری برقرار می کند.ممکن است برای یک شخصی نماز خواندن بهترین نوع شکرگزاری باشد چون وقتی از طریق نماز با خداوند سخن می گوید به احساس خیلی خوبی می رسد. اما یک فرد دیگر می گوید از طریق مدیتیشن یا مراقبه بهتر می توانم با خالقم ارتباط بگیرم و شکرگزاری کنم.

مهمترین مساله این است که از ته قلبمان شکرگزاری کنیم. اینکه فقط روزی ۱۰۰ بار بصورت زبانی تکرار کنیم خدایا شکرت اما از درون شاکی باشیم و احساس بدی داشته باشیم هیچ تاثیری ندارد.زمانی شکرگزاری با ارزش و اثرگذار است که فرد با حس قدردانی واقعی که از صمیم قلب است از خالقش سپاسگزار باشد.

اگر یاد بگیریم بخاطر هر لحظه از زندگی شکرگزاری کنیم دنیایمان گلستان می شود.وقتی حرف از شکرگزاری می زنیم یعنی تو برای تک تک چیزهایی که داری خوشحال و سپاسگذار باشی.وقتی از خانه بیرون می روی برای داشتن خانه و سرپناه، بدن سالم، پاهایی که تو را به هرکجا که بخواهی می برد، درختانی که سر راه می بینی، فردی که به تو لبخند می زند، مغازه هایی که کالاهای مورد نیاز تو را به فروش می رسانند، تاکسی ای که سریع جلو راهت سبز می شود و هزاران چیز دیگر شکرگزار باشی. یعنی تمام وجودت در حال حمد و سپاس از الله یکتا باشد.

قدرت شکرگزاری

قدرت شکرگزاری

هرچقدر از قدرت شکرگزاری بگوییم کم است.نمی دانید شکرگزاری چه معجزه ای می کند.فقط کافیست یک مدت امتحان کنید تا ببینید چطور زندگی برایتان شیرینتر، کارها آسانتر، رابطه ها عاشقانه تر، نعمت و ثروت فراوانتر می شود.

اگر می خواهید از معجزه و قدرت شکرگزاری در زندگیتان بهره مند شوید یک دفتر زیبا بردارید و هر شب که می خواهید بخوابید تمام اتفاقات قشنگ روزتان را بنویسید و از خداوند بخاطرش شکرگزاری کنید.

خیلی ها می گویند ما هیچ دلیل خوب و مثبتی برای شکرگزاری نداریم.من به شما می گویم مگر می شود هیچ چیزی برای سپاسگزاری نباشد.حتی اگر یک سیب در یخچال خانه دارید یعنی نعمت.پس باید برای آن شکرگزار باشید تا خداوند نعمت های بیشتری را به زندگی شما جاری کند.

تابحال فکر کرده اید که اگر این دستها و پاها را نداشتید چطور می توانستید کارهای روزمره تان را انجام دهید؟ اگر خانه و سرپناه نداشتید چه؟ اگر غذایی برای خوردن، آب سالم برای نوشیدن، رختخواب نرم برای خوابیدن، خانواده مهربان و … نداشتید اوضاع چطور می شد؟

خیلی از ما تمام این نعمات را داریم اما باز هم شاکی هستیم و مدام غر می زنیم.حتما این بیت را شنیده اید که ” شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند”.هرچقدر شکرگزارتر و خوشحالتر باشیم نعمت بیشتری به ما داده می شود و هرچقدر غمگینتر و ناسپاس تر باشیم از درو دیوار برایمان اتفاقات بد، بیماری، غم و غصه می بارد.
فواید شکرگزاری روزانه

فواید شکرگزاری روزانه

مطمئنم اگر از فواید شکرگزاری روزانه و تاثیر شکرگزاری بر مغز مطلع بودید حتما آنرا هرلحظه انجام می دادید.

همانطور که گفتیم زمانی شکرگزاری واقعا تاثیرگذار است که با احساس خوب انجام شود.یعنی دل و زبانتان یکی باشد.اجازه دهید بصورت علمی تر بیان کنیم.وقتی شما به چیزهای خوب توجه می کنید و بخاطر آنها شکرگزاری انجام می دهید بر اساس قانون جذب از جنس همان فرکانسی که به کائنات ارسال کرده اید به زندگی تان بازگردانده می شود.

زمانیکه ذهن شما مدام بدنبال پیدا کردن نکات مثبت و خوب باشد در درجه اول احساس درونی شما بسیار مثبت می شود و در درجه بعد این احساس خوب را به دنیا ارسال میکنید و از آنجاییکه کائنات مثل یک آینه عمل می کند هرچیزی که به آن داده باشید را به شما برمیگرداند.اگر بخاطر هرچیزی که در زندگی دارید سپاسگزار باشد مسلما نعمت و ثروت بیشتری به زندگی شما روان می گردد.

در واقع سپاسگزاری از احساسات سمی مثل حسادت، رنجش، پشیمانی، افسردگی و … که اجازه نمی دهد ما شاد باشیم جلوگیری می کند.

شکرگزاری مزایای بی شماری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

  • شکرگزاری به ما کمک می کند حضور خدا را بیشتر درک کنیم
  • باعث آرامش روح و جسم می شود
  • شکرگزاری ما را به یاد داشته هایمان می اندازد و باعث احساس رضایت می شود
  • سپاسگزاری باعث شادی می شود
  • قدردانی به ما کمک می کند در زمان حال زندگی کنیم
  • شکرگزاری یک داروی قوی برای مشکلات جسمی و عاطفی است
  • سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش داده و خواب شما را بهتر می کند
  • شکرگزاری بیماری های قلبی را کاهش می دهد
  • خوشبختانه شکرگزاری اثرات مفیدی روی بیماران روحی و روانی دارد.شکرگزاری برای اکثر افرادیکه دچار استرس، اضطراب و افسردگی بوده یا با کمبود سروتونین مواجه هستند بسیار عالی است.مخصوصا اگر شکرگزاری بصورت مداوم و روزانه و آنهم در فضای سبز و طبیعت انجام شود احساس فوق العاده تری به انسان می بخشد.

 

تمرین شکرگزاری

برای اینکه با نحوه شکرگزاری آشنا شوید بد نیست یکی از معروفترین و بهترین کتابهایی که در این حوزه چاپ شده را معرفی کنم.

شاید نام این کتاب را شنیده و یا حتی انرا تهیه کرده باشید.نام این کتاب معجزه سپاسگزاری از راندا برن است که با ترجمه های متفاوتی منتشر شده است.پیشنهاد می کنم این کتاب را حتما تهیه کرده و تمام تمرین هایش را انجام دهید و شاهد معجزاتی باشید که در زندگی تان اتفاق میفتد.

مراقبه شکرگزاری از خداوند

مراقبه شکرگزاری از خداوند

مراقبه شکرگزاری از خداوند یعنی چه؟ مراقبه همان مدیتیشن یا تمرینی برای تمرکز، پاکسازی و آرام کردن ذهن است.شما می توانید برای آرامش، کاهش اضطراب و استرس، رسیدن به خواسته ها، شکرگزاری و هرچیزی مدیتیشن کنید.

اگر از بیرون یک فردی که در حال مراقبه است را نگاه کنید به نظر می رسد که کل فرایند تنفس و یا تکرار یک صدا یا عبارت است اما در واقع تحقیقات نشان داده که مدیتیشن بر سلامت مغز و روان تاثیر مثبت می گذارد.

اما در خصوص مراقبه شکرگزاری بهتر است در یک مکان ارام در حالتی که به شما احساس خوب رو راحتی می دهد دراز بکشید یا بنشینید.موزیک ملایمی که دوست دارید را پخش کرده و چشمان خود را ببندید.آگاهی خودتان را به نفس هایتان بیاورید تا ذهنتان را از فکر کردن به هرچیزی بازدارید.هرچقدر نفس های شکمی و عمیق تری بکشید بهتر است و به آرام شدن شما کمک می کند.کم کم تمام نعمت هایی که خداوند به شما عطا کرده را در ذهنتان بیاورید و بخاطر داشتن آنها سراسر عشق و سپاسگزاری شوید.بعد از اینکه شکرگزاری کردید می توانید خواسته هایی که دارید را هم مجسم کنید طوری که آنها با یاری خداوند اتفاق افتاده اند و باز هم حس عمیق شکرگزاری داشته باشید.

نحوه شکرگزاری روزانه

نحوه شکرگزاری روزانه

قدرت و معجزه‌ی شکرگذاری از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به شکل و شمایل گوناگون به آن معتقدند. نحوه شکرگزاری روزانه به شرح زیر است:

۱)     روز خود را با شکرگذاری آغاز کنید.

بعد از اینکه صبح از خواب بیدار شدید؛ بگذارید اولین کلمات شما مربوط به شکرگذاری از معبودتان باشد. اگر به یادآوردن شکرگذاری در شروع روز برای شما سخت است، می‌توانید یک متن شکرگذاری آماده کرده و آن را نزدیک تخت یا کنار خودتان بگذارید یا آن را روی آینه بچسبانید.

۲)     عبادت خدا را فراموش نکنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شکرگذاری از خداوند، ستایش اوست. عبادت خدا می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله نماز، روزه دعا و مناجات گرفته تا خلوت کردن با خدای خود در گوشه‌ای از ذهن انجام شود.

۳)     برای نعمت‌ها و نشانه‌های کوچک شکرگذار باشید

گاهی نعمت‌های خداوند که انسان‌ها هر روزه با آن سر و کار دارند نادیده گرفته می‌شود؛ مثلا می‌توان گفت که حواس پنجگانه‌ی یکی از آن‌ها است که شاید کمتر کسی قدردان آن باشد. برای این که بتوانید قدردان و شکرگذار این نعمت‌ها باشید بهتر است هر روز به نشانه‌های کوچک توجه کنید.

۴)     در سختی‌ها شکرگذار خداوند باشید

شکرگذاری فقط مربوط به روزهای خوب نیست. بنده‌ی محبوب خداوند کسی است که هنگام مواجهه با سختی‌ها و چالش‌ها به‌جای ناامید شدن، شکرگذار سایر نعمت‌های خداوند باشد و خود را تسلیم اراده‌ی او کند.

روانشناس تلفنی
One Comment
  1. شکرگزاری یک نوع تشکرازخداونداست، شکرگزاری برای بهترزندگی کردن خودمون وارام شدن وامیدوارشدن رسیدن به خواسته هاوآرزوهایمان لازم است

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *