23 تیر, 1401

فوايد نزديكی زياد

همه ی ما می دانیم که رابطه جنسی خوب چقدر لذت بخش است و می تواند به سلامت روح و جسم ما کمک کند.اما آیا سکس زیاد هم خوب است؟ فوايد نزديكی زياد چیست؟ پاسخ سوالات شما در این مقاله هست.اگر برایتان مفید بود لینک آنرا برای دوستانتان هم بفرستید.

فوايد نزديكي زياد چیست؟

فوايد نزديكی زياد چیست؟

خیلی از خانم ها و آقایانی که نمی توانند همسرشان را برای برقراری رابطه جنسی زیاد راضی کنند بدنبال یک مطلبی هستند تا به آنها اثبات کنند سکس زیاد چقدر برای بدن مفید است.اما اجازه دهید ببینیم فواید نزدیکی زیاد چیست؟

حتما شنیده اید که رابطه جنسی در سلامتی انسان نقش زیادی دارد اما کیفیت رابطه جنسی بسیار مهمتر از کمیت آن است.

اگر شما و شریک تان قادر هستید یک رابطه جنسی با کیفیت که در آن هر دو نفر رضایت کامل دارند را به میزان زیاد برقرار کنید خب مسلما این نزدیکی زیاد برای شما بسیار سودمند است.

فواید آن چیست؟ تقویت سیستم ایمنی، تقویت قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی، کم شدن استرس و اضطراب، بالا رفتن کیفیت خواب، افزایش میل جنسی، پایین آمدن فشار خون، احساس شادی و نشاط و … از مزایای رابطه جنسی است و در صورتیکه سکس بدرستی و بصورت مرتب انجام شود طبیعا این فواید بیشتر هم می شود.

اما یک وقتی هست که مرد یا زن تمایل چندانی به سکس ندارد اما طرف مقابل میل جنسی بالایی دارد.متاسفانه بسیاری از مراجعین ما با همسرشان این مشکل را دارند.یا خانم رابطه جنسی بیشتری می خواهد اما آقا تمایلی ندارد یا بالعکس آقا هر روز سکس می خواهد ولی خانم قادر نیست اینکار را بکند.

بی حوصلگی در رابطه جنسی موجب کاهش سکس می شود ، جهت مطالعه بیشتر به صفحه  درمان بی حوصلگی مراجعه نمایید.

در چنین مواردی قطعا رابطه جنسی زیاد که به زور و بدون رضایت و خواست قلبی طرفین باشد به زوجین وروابط آنها آسیب می زند.ضمن اینکه در چنینی مواردی میزان تاثیرات مثبتی که یک سکس سالم و با کیفیت دارد به مراتب کم می شود.در نتیجه زوجین باید با کمک یک سکس تراپ خوب موانع برقراری رابطه جنسی بیشتر و بهتر را از سر راه بردارند.

بنابراین درست است که رابطه جنسی فواید بیشماری دارد اما کیفیت رابطه حرف اول را می زند.

سکس زوری

رابطه با کیفیت یعنی چه؟

شرط اول برای رابطه جنسی با کیفیت و خوب این است که هر دو نفر خواهان و آماده سکس باشند.

برای داشتن یک سکس خوب مرد و زن یکسری وظایفی دارند.بعضی از زن ها شاکی هستند که همسر من درست تحریکم نمی کند و اصلا نمی تواند من را از نظر جسمی و روحی آماده کند، بسرعت ارضاء می شود و کنار می کشد یا اینکه ادامه می دهد اما چون من مراحل آماده سازی را بخوبی طی نکرده ام به ارگاسم نمیرسم و برای اینکه همسرم ناراحت نشود وانمود می کنم که ارضاء شده ام.یا بعد از سکس دیگر کاری با من ندارد.

یکی از مشکلات متداول در سکس زود انزالی است، برای درمان این عارضه در خانم ها مقاله درمان زود انزالی زنان را مطالعه فرمایید.

برخی از مردان هم اینطور شکایت می کنند که همسر من اصلا نمی داند در سکس چه کارهایی بکند و صرفا مثل یک جسد نقش منفعل می گیرد و منتظر است من تمام کارها را بکنم.

پس میبینیم که خانم و آقا شناخت و درک درستی از یک رابطه جنسی خوب ندارند.پس چطور ممکن است با همچین شرایطی رابطه جنسی بیشتر برایشان فایده داشته باشد؟لطفا شما هم در کامنت ها به این سوال پاسخ دهید.

آيا نزديكي زياد ضرر دارد

آيا نزديكي زياد ضرر دارد

برخی از زوجینی که سکس زیادی دارند میپرسند آيا نزديكي زياد ضرر دارد؟چه میزان سکس داشته باشیم؟

اگرچه تحقیقات می گویند زوج هایی که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به بقیه افراد شادتر هستند اما ذکر کردن عدد کار حرفه ایی نیست و برای همه افراد هم صدق نمی کند.

کارشناسان معتقدند میزان رابطه جنسی به خود زوجین بستگی دارد.

اما آيا نزديكي زياد ضرر دارد؟ خیر. هیچ مدرک علمی ای وجود ندارد که نشان دهد داشتن رابطه جنسی روزانه برای سلامت جسمی یا روانی شما مضر است.

اما ممکن است در اثر سکس زیاد مردان و زنان در اندام های تناسلی شان احساس درد کنند.که در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است صبر کنید تا درد و مشکل برطرف شود.خشکی واژن، عفونت مثانه هم ممکن است در اثر رابطه جنسی زیاد ایجاد شود که باید به ان توجه کرد.

رابطه جنسی زیاد تا زمانیکه با خواست هر دو نفر بوده و مشکلات جسمی و روحی به همراه نداشته باشد و از طرفی بر کار و زندگی و مسئولیت های شما اثر منفی نگذارد هیچ ضرری ندارد.

 

فواید رابطه زناشویی

مطالعات نشان داده است که رابطه جنسی، انواعی مختلفی از انتقال دهنده های عصب را فعال می کند که بر مغز و چندین اندام دیگر ما تاثیر مثبتی می گذارد.

اکسی توسین که یک هورمون کاهش دهنده استرس است باعث می شود شما بعد از ارگاسم احساس آرامش، شادی و صمیمیت با شریک زندگی تان داشته باشید. البته سطح اکسی توسین ۱۰ دقیقه بعد از ارگاسم تثبیت می شود و برای افزایش آن بهتر است که بعد از سکس شریک خود را در آغوش بگیرید.

فواید رابطه زناشویی برای زنان

فواید رابطه زناشویی برای زنان و مردان

همه زنان شایسته لذت بردن از یک زندگی جنسی سالم هستند و به همین خاطر بایستی به رابطه جنسی آنها توجه ویژه ای شود.تحقیقات نشان داده زنانی که رابطه جنسی بیشتر و باکیفیت تری دارند شادتر بوده و احساس صمیمت بیشتری با شریک زندگی شان دارند.فواید رابطه زناشویی برای زنان چیست؟

  • فشار خون را پایین می آورد
  • سیستم ایمنی را تقویت می کند
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
  • عزت نفس شما را بالا می برد
  • به کاهش افسردگی و اضطراب کمک می کند
  • میل جنسی را افزایش می دهد
  • خواب شما را بهتر می کند
  • بر میزان صمیمیت و نزدیکی به شریک زندگی تان می افزاید
  • استرس را هم از نظر فیزیولوژیکی و هم از جهت احساسی کم می کند
  • ماهیچه های کف لگن را تقویت می کند

فواید رابطه زناشویی برای مردان

رابطه زناشویی برای مردان هم فواید زیادی دارد که بیشتر آنها با زنان مشترک است.چند نمونه در زیر آورده شده است:

  • مردان بطور متوسط بعد از هر رابطه جنسی می توانند ۱۰۰ کالری بسوزانند.
  • فعالیت بدنی مثل سکس به مدیریت استرس، اضطراب و افسردگی در مردان کمک می کند.
  • رابطه جنسی می تواند فشار خون را در مردان کاهش دهد.
  • رابطه جنسی خوب و انزال می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

خواص سکس 

سوالات متداول در زمینه خواص سکس

برخی از کاربران سوالات متداولی در مورد سکس زیاد می پرسند که به آنها پاسخ داده ایم:

آیا سکس زیاد باعث کاهش درد می شود؟

فواید رابطه جنسی تولید اندورفین است.بدن ما در طی رابطه جنسی آندورفین ترشح می کند. آندورفین ها به عنوان یک مسکن طبیعی برای بدن عمل می کنند و برای کسانی که درگیر سردردهای میگرنی هستند شاید خوب باشد، چون تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی ممکن است به کاهش درد نیز کمک کند.

آیا سکس باعث خواب آلودگی می شود؟

وقتی به ارگاسم میرسیم بدن ما اکسی توسین ترشح می کند و این باعث آرامش شده و کمک می کند تا راحت بخوابیم.برای همین است که مردها بعد از انزال می خوابند.

آیا سکس به تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از HPV کمک می کند؟

بله ایمونوگلوبولین A (IgA) در بزاق افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، بیشتر است. این آنتی بادی به پیشگیری از بیماری ها کمک کرده و در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از بدن محافظت می کند.

آیا با سکس زیاد میل جنسی افزایش می یابد؟

بله.یکی از فواید سکس زیاد تقویت میل جنسی است مخصوصا برای خانم ها که باعث ترشح بیشتر روان کننده در واژن می شود.

 

عوارض نزديكي زياد براي مردان

عوارض نزديكي زياد براي مردان

خیلی ها دوست دارند بدانند عوارض نزديكي زياد براي مردان چیست؟از آنجاییکه مردان در رابطه جنسی فعال تر هستند انرژی زیادی هم مصرف می کنند و به همین خاطر دچار خستگی مفرط می گردند.

سکس زیاد در طولانی مدت ممکن است روی سیستم قلبی عروقی، عملکرد کلیه، اختلال نعوظ، انزال زودرس، پروستاتیت و … مردان تاثیر بگذارد.

شاید تا بحال شنیده باشید که رابطه جنسی عمل لذت بخشی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.اما هرچیزی که زیاد از حد باشد قطعا عوارض جانبی هم در پی خواهد داشت.

برخی از این عوارض جانبی عبارتند از کم آبی بدن، کمر درد، خستگی بدن، حمله قلبی، درد در نواحی مختلف، آسیب دیدگی در عصب ها و …

داشتن رابطه جنسی مداوم تمام انرژی شما را تخلیه می کند و باعث می شود دائما احساس خستگی و خواب آلودگی داشته باشید.

بنابراین توصیه می کنیم حد اعتدال را در هر چیزی از جمله رابطه جنسی رعایت کنید.

 

 

سکس تراپی
8 Comments
  1. سلام من هیچ اشتیاقی ندارم دلیل آن چیست

  2. سلام
    اولا که ممنونم از مدیریت این سایت خوب که به درستی این موضوع که از پایه های زندگی همه زوجین می باشد را مورد توجح قرار داده تا دیگران نیز از این اطلاعات مهم نهایت استفاده رو ببرند
    بنده به عنوان یک دکتر روانشناس و محقق در امور زندگی زناشویی واجب دونستم که جواب این کاربر را بدهم، امیدوارم که جسارت اینجانب را مورد عفو قلب مهربان خود و سایت خوبتون نمایید
    دوست عزیز شما فرمودید که هیچ اشتیاقی ندارید
    این موضوع چند حالت دارد که باید به طور دقیق به آن پرداخت
    ۱- آيا شما اعتیاد دارید(به مواد مخدر یا قرص و…)
    اگه جواب بله هست که کاملا امر طبیعی هستش چون از عوارض اعتیاد بی میلی به امر آمیزش است
    ۲- آیا شریک زندگی تان هم بی اشتیاق است
    اگه جواب بله است که باید هر دوی شما نزد مشاور بروید تا مشکل زندگیتان از این فراتر نرفته حل نماید.
    اگر هم جواب خیر است که میتوان راه های دیگر را امتحان کنید مکان نزدیکی کردن را بسیار زیبا آماده کنید ، شمع روشن کنید و گل پر پر کنید و روی رختخواب بریزید، هنگام نزدیکی موسیقی ملایم و عاشقانه پلی کنید ،
    چند راه دیگه…‌
    ممنون از شما

  3. باسلام من ده ساله که دچار مریضی اعصاب بنام اسکیزوفرنی شدم همان روزای اول که دچار این مریضی شدم حس میکردم آلتم از جاش بلند نمیشه البته وقتی دچار این مریضی شدم روزای اول،توی بیداری حس میکردم جنوب شدم و میرفتم دسشویی و میدیدم خبری نیست این برای من دو سه دفعه اتفاق می افتاد که بعد از اون آلت تناسلی من کامل خوابید البته الان یک ذره بهتر شده ولی اگر میخوام ازدواج کنم شاید مشکل داشته باشم میخواستم ببینم ، این مشکل از داروست یانه منظورم اگه دارو قطع بشه مشکل بر طرف میشه یا نه؟؟؟

  4. سلام.منو و همسرم..میانگین در هفته ..دو یا سه بار سکس میکنیم.و تو سکسمون من خیلی با دقت تموم مراحل اماده سازی همسرم و عشق بازی میکنیم..رابطه دخول ما همیشه بالای چهل دقیقه است.
    اما الان همسرم.بعداز سکس..لکه خفیفی از خون براش پیش امد.
    علت این خونریزی چیه.ممنونم میشم جواب دهید برام مهم است..
    .

    • داداش بعد از سکس زیاد این چیز کاملا طبیعی که یا حامله هست یا وقتی سکس میکنی زیاد انجام میدید در ماه مثلا۲ یا۳ بار انجام بدید چون اینکار اگر زیاد انجام بدید موجب خونریزی داخلی می شود که بعضی از زنها خیلی حساسا
      امیدوارم کمک کرده باشم

  5. سلام
    من تو یک شبانه روز ۱۰ بار رابطه جنسی داشتم؛ احساس سوزش میکردم اما همسرم اصرار به ادامه داشت … این موضوع ممکن برام مشکل ایجاد کنه ؟ حس خستگی بیش از حد دارم ولی از لحاظ روحی خوبم

  6. با گذشت ۳ ماه ما شبی ۲ تا ۳ بار سکس داریم،آیا همچین چیزی عادی است؟!

  7. محمدجواد خالقی 3 آبان, 1402 در 10:39 ق.ظ پاسخ

    سلام من هرشب نزدیکی میکنم با خانمم الان احساس خستگی‌دارم‌درضمن الان چند روزه که سرم یک حالتیه احساس سنگینی یا بهوره مثل کم قوه‌گی ممنون میشم راهنمایم کنید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *