18 اسفند, 1401

چگونه شاد باشیم و بخندیم

خیلی وقت ها با دیدن افرادی که همیشه میخندند و شادی می کنند حسرت می خوریم چون هنوز نمی دانیم چگونه شاد باشیم و بخندیم.بهتر بگوییم یاد نگرفته ایم چگونه زندگی شادی داشته باشیم. در این مقاله می خواهیم راز شاد بودن را پیدا کنیم.

چگونه شاد باشیم و بخندیم

چگونه زندگی شادی داشته باشیم

چگونه یک زن شاد باشیم

چگونه در بدترین شرایط شاد باشیم

چگونه شاد باشیم و بخندیم

چگونه شاد باشیم و بخندیم

یکی از مهمترین چالش هایی که در زندگی با آن مواجه هستیم این است که نمی دانیم چگونه شاد باشیم و بخندیم؟از قدیم گفته اند خنده بر هر درد بی درمان دواست.احتمالا الان با خودتان می گویید با این همه مشکل و سختی مگر می توانیم بخندیم.چه دل خجسته ای دارید اما تمام هنر ما این است که در هر شرایطی بدانیم  چطور خوشحال باشیم و چگونه زندگی شادی داشته باشیم.

واقعا اگر همه چیز گل و بلبل باشد و بخواهیم شاد باشیم هیچ هنری نکرده ایم اما اگر بتوانیم ذهن و فکرمان را طوری کنترل و مدیریت کنیم که در همه حال از زندگیمان لذت ببریم و قادر باشیم بخندیم کار بزرگی انجام داده ایم.

در دنیای امروز مسلما مشکلات، ناخوشی، خبرهای ناراحت کننده و … هست اما تا بحال فکر کرده اید که چرا آدم های خنده رو اینقدر خوش شانس و شاد هستند اما افراد غمگین، عبوس و بداخلاق پشت سرهم بد می آورند و با سختی های زیادی دست و پنجه نرم می کنند؟!

جالب است بدانید دنیا قانونی دارد.اصل و اساس آن احساس خوب و شادی است.یعنی هرکسی که بر طبق قانون دنیا در هر لحظه احساس خوبی داشته باشد یا به بیان علمی تر فرکانس های بهتری به کائنات بفرستد قطعا اتفاقات بهتری را هم در زندگی جذب می کند.

پس الان متوجه می شویم چرا بعضی از افراد همیشه خوشحالند و میخندند و دنیا هم بر وفق مرادشان می چرخد.

بنابراین با این آگاهی میفهمیم که هروقت خودمان را غرق مشکلات کنیم، ناراحت باشیم، غر بزنیم، گریه کنیم، و در یک کلام شکرگزار و خوشحال نباشیم اتفاقات بد بیشتری را به زندگی مان دعوت می کنیم.

اگر شاد بودن خود را به رابطه خود گره زدید حتما مقاله ترس از دست دادن در رابطه را مطالعه نمایید.

 

چگونه زندگی شادی داشته باشیم

چگونه زندگی شادی داشته باشیم

اگر دقت کنید انسان های شاد یکسری ویژگی های مشترک دارند که باعث شده اغلب اوقات خوشحال و بشاش باشند.در این قسمت می خواهیم یاد بگیریم چگونه زندگی شادی داشته باشیم؟

۱-هر روز شکرگزاری کنید

شاید باورتان نشود اما شکرگزاری معجزه می کند.اجازه دهید ببینیم شکرگزاری چه ربطی به شادی دارد؟زمانیکه ما شکرگزاری می نویسیم از خداوند بخاطر نعمت هایی که به ما عطا کرده سپاسگزاری می کنیم.در این مدت ذهن ما روی نکات مثبت و زیبایی ها و نعمات خداوند تمرکز می کند و باعث می شود بیاد بیاوریم که چقدر انسان خوشبختی هستیم و چه چیزهایی در زندگی داریم که هیچوقت یادمان نبوده است.با اینکار فرکانس های ناب تری به دنیا می فرستیم و جهان هم مثل یک آینه عمل می کند.یعنی از جنس همان ارتعاش های خوب را به ما برمیگرداند.و اینطوری زندگی ما شادتر می شود.

پس یادتان باشد هر روز به محض بیدار شدن و هر شب قبل خواب شکرگزاری کنید.برای چشمانی که زیبایی ها را می بیند.برای گوشهایی که صدای عزیزانش را می شنود.برای دستهایی که تمام کارهای ما را می کند.برای پاهایی که ما را به هر جایی بخواهیم می برد.برای خانواده خوبمان.برای سقف بالای سرمان.برای یخچالی که داخلش یک عدد سیب هست.برای پرنده ای که کنار پنجره آواز می خواند.برای هر چیز کوچکی که دارید شکرگزاری کنید.

۲-ورزش کنید

باور کنید یا نه ورزش حال آدم را زیر و رو می کند.فقط یکبار صبح زود امتحانش کنید.پیاده روی، یوگا، رقص یا هر ورزشی که دوست دارید انجام دهید.متوجه می شوید که چقدر روحتان شاد شده وناخودآگاه لبخند بر لبانتان می نشیند.

۳-هدف داشته باشید

هدف داشتن در زندگی باعث می شود که برای ادامه دادن انگیزه داشته باشیم.یک هدف کوچک انتخاب کنید مثلا این هفته باید کتاب شکرگزاری ۱۰۰ صفحه ای را تمام کنم.برنامه بگذارید روزی چند صفحه بخوانید تا در اخر هفته به هدفتان برسید.وقتی در زندگی برای خودمان هدف می گذاریم پرانرژی تر ، خوشحال تر و راضی تر هستیم.

۴-در لحظه باشید

خیلی وقت ها این جمله را شنیدیم که در لحظه زندگی کن اما چقدر عمل می کنیم؟ در لحظه بودن وزندگی کردن یعنی از تک تک ثانیه هایت لذت ببری.یعنی اجازه ندهی هیچکس و هیچ چیز بتواند احساسات تو را به هم بریزد.از لبخندی که به یک انسان دیگر می زنید.از غذایی که امروز می پزید.از اینکه یکبار دیگر عزیزانتان را می بینید و… لذت ببرید. بدون فکر کردن به اینکه این فرد چه بدی ای در حق من کرده، بدون فکر کردن به قبضی که هفته دیگر باید بپردازی، بدون ترس از آینده نامعلوم و افسوس گذشته تمام شده، سعی کنید فقط در همین لحظه باشید.آنوقت متوجه می شوید که چقدر شادی و خوشبختی را لمس می کنید.

چگونه یک زن شاد باشیم

چگونه یک زن شاد باشیم

خیلی وقت ها می پرسید چگونه یک زن شاد باشیم؟ خیلی از خانم ها یاد نگرفته اند که خودشان را دوست داشته باشند.به مادران خودتان نگاه کنید همیشه از شما حمایت کرده اند، با غم های شما غمگین و با شادی شما شاد شده اند، دائم مشغول پخت و پز و تمیزکاری و رسیدگی به همسر و فرزندان بوده اند.البته که بعضی از زن ها از همین کارها هم لذت می برند.

اما زنی که می خواهد عمیقا شاد باشد باید برای خودش وقت بگذارد.فکر کند که هیچکسی مهمتر از خودش نیست.

مهارت های جدید یاد بگیرد.ورزش کند.علایق و خواسته هایش را دنبال کند.برای بهبود شخصیتش مشاوره بگیرد، مطالعه کند.

برای اینکه یک زن شاد باشید در قدم اول باید عزت نفستان را بالا ببرید.زنی که عزت نفس دارد لذت و شادی زندگی اش را به هیچ چیز و هیچ کسی گره نمی زند.زن با عزت نفس در زندگی هدف دارد و برای رسیدن به آن قدم برمیدارد.منتظر نیست دیگران برایش کادو بخرند وخوشحالش کنند.خودش می تواند خودش را شاد کند.

برای افزایش عزت نفستان حتما مقاله روش بالا بردن اعتماد به نفس در جمع را مطالعه نمایید.

چگونه در بدترین شرایط شاد باشیم

 

چگونه در بدترین شرایط شاد باشیم

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در زندگی یاد بگیریم این است که چگونه در بدترین شرایط شاد باشیم؟ قطعا کار سختی است اما با تمرین می توانیم در بدترین شرایط هم حال خودمان را خوب کنیم.

در قدم اول بپذیرید که این اتفاق رخ داده است و دنبال چرا و چگونه و … نباشید.اصلا به این فکر نکنید که اگر اینکار را نمی کردم فلان اتفاق نمیفتاد و … فقط بپذیرید و رها کنید.

در قدم دوم کاری کنید که ذهنتان از روی آن اتفاق برداشته شود.مثلا دوش بگیرید، بخوابید، پیاده روی کنید، بازی های کامپیوتری را تست کنید.هرکاری که فکر می کنید ذهنتان را درگیر می کند انجام دهید تا به آن اتفاق بد فکر نکنید.

در قدم سوم تمرکز خودتان را روی چیزهای زیبا و خوب بگذارید.هرچیزی که در زندگی دارید را بیاد بیاورید و بخاطر آنها شکرگزاری نمایید.یعنی اگاهانه تمرکز خود را روی چیزهای خوب بگذارید تا فرکانس شما از بد به نرمال و از نرمال به خوب تغییر کند.

در قدم چهارم مصمم شوید که شرایط بد را کنار گذاشته و با احساس خوب از نو ادامه دهید.

 

 

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *