15 بهمن, 1402

دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران

کنترل استرس و اضطراب علاوه بر تلاش خود فرد ممکن است نیاز به درمان توسط یک دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران هم داشته باشد. کادر درمان در زمینه‌ی روان از روانشناسان گرفته تا روانپزشکان، هر کدام می‌توانند به نحوی در راستای وظایف خود برای فرد کارهایی را در راستای بهبود انجام دهند.

به عنوان مثال روانشناس با ارائه‌ی راهکار، تمرینات مرتبط و تزریق انرژی مثبت و روانپزشک از طریق تجویز دارو در کنار سایر متدهای درمانی می‌تواند به فرد مبتلا به اضطراب و استرس کمک کند تا به زندگی عادی خود بازگردد.

جهت رزرو دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران با شماره ۰۲۱۴۴۹۷۴۵۶۳ – ۰۲۱۴۴۰۳۸۵۴۳ تماس حاصل فرمایید

برای درمان اضطراب به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

برای درمان اضطراب به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

برای پاسخ به سوال “برای درمان اضطراب به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟” باید گفت که اختلال اضطراب و استرس یک وضعیت پزشکی است که متخصصان مختلفی از جمله روانشناسان و روانپزشکان می‌توانند آن را درمان کنند.

هر چه زودتر پروسه‌ی درمان آغاز شود، نتیجه بهتر و سریعتری را می‌توان انتظار داشت. کلینیک تخصصی مشاوره روان آگاه که تحت نظر سازمان بهزیستی کشور و دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

بهترین متخصص استرس و اضطراب در روان آگاه

دکتر فرزانه محمدی که مدیریت کلینیک تخصصی روان آگاه را بر عهده دارد و میرسعید رضایی از بهترین روانشناسان بالینی در تهران و ایران هستند و دکتر آرش جدیری اسلامی با مدرک دکترای تخصصی روانشناسی و روانپزشکی از کادر محبوب این مجموعه به حساب می‌آید.

چگونه دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران را پیدا کنیم؟

برای اینکه یک فرایند درمانی موثر برای بهبود اختلال اضطراب استرس داشته باشید، لازم است تا با پزشک خود کاملاً بی‌پرده و با صداقت کامل سخن بگویید. این مسئله به شدت حائز اهمیت است که به پزشک معالج خود بتوانید اعتماد کنید و با او احساس راحتی داشته باشید. این مسئله درست نیست که با اولین دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران که صحبت می‌کنید، باید حتما تا پایان فرایند درمان با او ادامه دهید.

اگر احساس خوبی نسبت به دکتر مورد نظر ندارید، یا از او حس آرامش دریافت نمی‌کنید، می‌توانید به راحتی از دکتر یا متخصصی دیگر کمک بخواهید. دقت داشته باشید که اگرچه تجربیات دیگران در مورد انتخاب دکتر متخصص در برخی موارد می‌تواند چاره‌ساز باشد؛ اما نمی‌توان برای همه یک نسخه‌ی واحد پیچید و به یک دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران لقب بهترین دکتر روان را داد.

انواع دکتر و متخصص استرس و اضطراب در تهران

انواع دکتر و متخصص استرس و اضطراب در تهران

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، شما و پزشکتان باید بتوانید به عنوان یک تیم موفق برای درمان اختلال استرس و اضطراب خود با یکدیگر کار کنید. پزشکان و متخصصان مختلفی ممکن است بتوانند به مدیریت اضطراب شما کمک کنند. اما موضوع مهم این است که شما با کدام یک احساس راحتی و آرامش دارید.برخی از انواع این پزشکان بسته به شرایط روحی شما به شرح زیر اند.

اگر فرزند نوجوانی دارید که در گیر استرس هست حتما مقاله مشکلات ذهنی نوجوانان را مطالعه نمایید.

مراجعه به پزشک عمومی برای استرس و اضطراب

اگر علائم استرس و اضطراب به صورت ناگهانی در شما ایجاد شده و باعث نگرانیتان شده است؛ لازم است تا در درجه اول به پزشک عمومی برای انجام معاینات فیزیکی اولیه مراجعه کنید؛ تا مشخص شود که آیا علائم شما ناشی از یک اختلال جدی استرس و اضطراب است یا علل دیگری دارد و به زودی برطرف خواهد شد. علائم اضطراب ممکن است به دلایل زیر بروز کند:

  • عدم تعادل سطح هورمون‌ها
  • عوارض جانبی داروها
  • بیماری‌های خاص
  • برهم خوردن ساعات خواب
  • شرایط مختلف دیگر

اگر پزشک سایر شرایط را رد کند و تشخیص نهایی یک اختلال استرسی و اضطرابی جدی باشد؛ احتمالا فرد را به یک متخصص سلامت روان، مانند روانشناس یا روانپزشک ارجاع خواهد داد. اگر اضطراب و استرس شدید باشد یا با بیماری یا اختلال روانی دیگری مانند افسردگی همراه شود، ارجاع به این متخصصان حتمی خواهد بود.

مراجعه به روانشناس برای استرس و اضطراب

مراجعه به روانشناس برای استرس و اضطراب

چنانچه اختلالات مربوط به استرس در بدن شما زیاد است احتمالا به روانشناس ارجاع داده می شوید. روان‌شناس می‌تواند جلسات روان‌درمانی را بلافاصله برای شما شروع کند که به عنوان گفتگو درمانی یا مشاوره نیز از آن یاد می‌شود.

یک روانشناس در درجه‌ی اول به شما کمک می‌کند تا به ریشه‌ی اصلی استرس و اضطراب خود برسید و پس از آن تغییرات رفتاری را ایجاد کرده و تمرین عادت‌ها یا ترک آن‌ها را شروع کنید. اگر روانشناس در طول دوره‌ی درمان حس کند که شما برای طی کرده روان‌درمانی به دارو نیاز دارید؛ اینجاست که موضوع مراجعه به روانپزشک اهمیت پیدا می‌کند.

مراجعه به روانپزشک برای استرس و اضطراب

همانطور که از اسم روانپزشک پیداست؛ او یک پزشک است که آموزش‌های تخصصی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های روانی را دارد؛ از این رو به او اجازه داده می‌شود تا علاوه بر ارائه راهکارهای روان‌درمانی، برخی از داروها را نیز برای بیمار مبتلا به اضطراب و استرس حاد تجویز کند.

اگر هنوز تفاوت روانشناس و تراپیست را نمی دلنید به مقاله فرق تراپیست و روانشناس مراجعه نمایید.

آمادگی پیش از مراجعه به دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران

آمادگی پیش از مراجعه به دکتر متخصص استرس و اضطراب در تهران

مهم نیست برای اختلال استرس و اضطراب به کدام متخصص مراجعه می‌کنید؛ برای اینکه بیشترین استفاده را از ملاقات خود با پزشک یا متخصص مورد نظر ببرید، ایده خوبی است که از پیش خود را آماده کنید و به این فکر کنید که باید با پزشک خود چه مسائلی را در میان بگذارید و از او چه سوالاتی بپرسید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه چیزی را فراموش نکنید این است که همه‌ی موارد را یادداشت کنید.

چه مواردی را باید به متخصص استرس و اضطراب اطلاع دهید؟

پیش از مراجعه به پزشک یا فرد متخصصی و برای اینکه او بتواند به شما کمک کند و اختلالات درونیتان را به درستی تشخیص دهد؛ لازم است موارد زیر را به او اطلاع دهید:

  • فهرستی از علائم خود و زمان شروع آنها تهیه کنید. توجه داشته باشید که علائم شما چه زمانی رخ می‌دهند؟ چگونه بر زندگی شما تأثیر می‌گذارند؟ چه زمانی بهتر می‌شوند؟ چه زمانی تشدید می‌شوند و به اوج خود می‌رسند؟
  • هر گونه استرس مهم در زندگی خود و همچنین هر آسیبی را که تجربه کرده اید، چه در گذشته و چه در حال حاضر، یادداشت کنید. اگر ترس از آینده نیز دارید، به آن هم بپردازید.
  • به تمام شرایط سلامتی خود چه از بعد روحی و چه از بعد جسمی اشاره کنید.
  • فهرستی از تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید را تهیه کنید؛ میزان مصرف و تعداد دفعات مصرف را نیز در نظر بگیرید.
  • مواری را که در طول روز استفاده می‌کنید یا قبلا آن‌ها را مصرف می‌کرده‌اید؛ مثل الکل، مواد مخدر، قلیان، سیگار، قهوه، یا هر گونه وابستگی به چیزی مثل مصرف بی‌رویه‌ی قهوه را فهرست کنید.

 

مشاوره آنلاین

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *