27 آذر, 1401

میزان لذت زن نسبت به مرد

احتمالا این جمله را از آقایان زیاد شنیده اید که میزان لذت زن نسبت به مرد بیشتر است.معمولا هم برای اثبات این حرف هیچ دلیل منطقی و علمی ندارند جز یک مثال ساده گوش و گوش پاکن. اما در این مقاله می خواهیم ببینیم که اوج لذت جنسی در آقایان و خانم ها کجاست و آیا این جمله صحت دارد یا نه؟

آنچه در این مطلب می خوانیم:

میزان لذت زن نسبت به مرد

میزان لذت زن نسبت به مرد

متاسفانه یک مساله ای اخیرا در بین افراد مطرح می شود که میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی بیشتر است و زنان بایستی راحت تر به برقراری سکس تن بدهند.اساسا بیان کردن چنین مساله ای صحیح نیست.اما اجازه دهید زنان و مردان را از نظر جنسی مقایسه کنیم:

تحقیقات می گوید بیشتر مردان زیر ۶۰ سال حداقل روزی یک بار به رابطه جنسی فکر می کنند.این در حالیست که تنها برای ۲۵ درصد از زنان این اتفاق رخ می دهد.بطور کلی مردان بیش از زنان دنبال رابطه جنسی هستند.

زنان در هر رابطه جنسی می توانند بارها و بارها به ارگاسم برسند در صورتیکه برای مردان این امکان وجود ندارد.

خانم ها کمتر از آقایان به ارگاسم می رسند.نتایج تحقیقات نشان داده که مردان در ۹۵ درصد روابط جنسی به ارگاسم می رسند اما متاسفانه خانم ها در ۶۹ درصد مواقع به اوج لذت جنسی دست پیدا می کنند.

اقایان راحت تر از خانم ها به ارگاسم می رسند.برای یک مرد چهار دقیقه کافیست تا به انزال برسد اما اما برای یک زن حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می برد تا به اوج برسد ضمن اینکه برای خانم ها دخول بتنهایی کافی نیست و حتما بایستی از ناحیه کلیتورال هم تحریک شوند.

بنابراین همچین مساله ای صحت ندارد و هم مردان هم زنان از رابطه جنسی لذت می برند.البته در دخول اگر زن به ارگاسم برسد میزان لذت جنسی اش بیش از مرد می باشد.اما برای روشن شدن بیشتر این مساله بایستی چرخه جنسی را توضیح دهیم.

لذت و تعداد رابطه جنسی به هم مربوط می شوند جهت اطلاعات بیشتر به مقاله فواید رابطه جنسی مراجعه نمایید.

اوج لذت جنسی کجاست

اوج لذت جنسی کجاست

برای اینکه ببینیم اوج لذت جنسی کجاست بایستی با چرخه پاسخ جنسی در یک فرد آشنا شویم.

فهمیدن اینکه بدن در هر مرحله از این چرخه جنسی چطور واکنش نشان می دهد به تقویت رابطه و پیدا کردن مشکلات جنسی شما کمک می کند.

هر فرد ممکن است با تحریک جنسی از چهار مرحله هیجان، فلات، ارگاسم و تفکیک عبور کند.تمام مردان و زنان این ۴ مرحله را تجربه می کنند اما مدت زمان آن، شدت پاسخ و زمان صرف شده در هر گام برای هرکسی متفاوت است.یعنی خیلی کم پیش می آید که هر دو طرف همزمان به ارگاسم برسند.به همین خاطر زوجین یا شرکای جنسی باید درک کنند که بدن هرکسی نسبت به لذت جنسی بصورت متفاوتی عکس العمل نشان می دهد.

چهار مرحله چرخه جنسی به صورت زیر است:

فاز ۱: Excitement یا هیجان

مرحله هیجان ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و فرد در طی این مرحله با افزایش تنش عضلانی، بالا رفتن ضربان قلب و تند شدن تنفس، برافروختگی پوست، سفت شدن نوک سینه، افزایش جریان خون به اندام تناسلی(ورم کردن کلیتوریس و لابیا در زنان و تعوظ در مردان)، متورم شدن دیواره واژن و بیضه ها و ترشح مایع روان کننده می شود.

فاز ۲ Plateau

این فاز تا نزدیکی ارگاسم ادامه پیدا و تغییراتی که در فاز اول رخ می دهد را تشدید می کند.دیواره های واژن بخاطر افزایش جریان خون به رنگ بنفش تیره در می آید.کلیتوریس حساس و شاید دردناک شود به همین خاطر خودش را زیر کلاهک کلیتورال جمع می کند.بیضه های مرد سفت شده، ضربان قلب و تنفس همچنان افزایش می باید و ممکن است اسپاسم عضلانی در پا و دست و صورت را هم تجربه کنیم.

فاز ۳ Orgasm یا نقطه اوج

ارگاسم اوج لذت جنسی است.این فاز کوتاه ترین مرحله از چرخه جنسی است و فقط چند ثانیه طول می کشد.چه اتفاقاتی در بدن رخ می دهد:

  • عضلات بطور غیر ارادی منقبض می شوند.
  • تنفس، فشار خون و ضربان قلب در بالاترین حد خود قرار می گیرد.
  • دچار اسپاسم عضلات پا می شویم.
  • در خانم ها عضلات واژن منقبض شده و رحم هم درگیر انقباضات ریتمیک می گردد.و در اقایان انقباضات ریتمیک ماهیچه های آلت تناسلی باعث انزال منی می شود.
  • دانه های قرمز پوستی یا همان برافروختگی هم در کل بدن ظاهر خواهد شد.

فاز ۴ Resolution

در این مرحله بدن به آرامی به سطح طبیعی خود می رسد.نواحی متورم شده به اندازه قبلی و رنگ طبیعی باز می گردد.احساس آرامش، رفاه، صمیمیت و گاهی خستگی در این فاز مشاهده می شود.

خانم ها با تحریک جنسی بیشتر ممکن است سریع به مرحله اوج بازگردند و چندین ارگاسم را داشته باشند.اما مردان بعد از ارگاسم به ریکاوری نیاز دارند و نمی توانند دوباره بلافاصله به اوج لذت جنسی برسند.این مدت زمان در آقایان متفاوت است و با افزایش سن هم طولانی تر می گردد.

اوج لذت مرد کجاست

اوج لذت مرد کجاست

خیلی ها کنجکاوند بدانند اوج لذت مرد کجاست؟همانطور که در بالا گفتیم چرخه جنسی ۴ مرحله دارد که لذتبخشترین قسمت آن همان ارگاسم است.یعنی لحظه ای که آقایان در بالاترین میزان لذت قرار دارند، نفس نفس می زنند و ممکن است صدای لذت بردن انها هم به گوش برسد.در این مرحله انزال هم رخ می دهد و در واقع نشانه رسیدن به اوج لذت جنسی در اقایان ارگاسم و انزال است.

برای داشتن رابطه عالی باید تغذیه مناسب هم داشت، برای اطلاعات بیشتر به مقاله تقویت کمر بعد از ارضا شدن مراجعه نمایید.

اوج لذت زن کجاست

اما اوج لذت زن کجاست؟ شاید تعریف اوج لذت جنسی برای هر زنی فرق داشته باشد.ممکن است خانمی از تحریکات اولیه، معاشقه و پیش نوازی لذت بیشتری ببرد اما یک خانم دیگر از مرحله دخول و …

اما اگر از نظر علمی بخواهیم این قضیه را بررسی کنیم اوج لذت زن هم همان ارگاسم است که با ضربان بالای قلب، صداهایی حاکی از رضایت، افزایش عشق و صمیمیت همراه است.

چند درصد لذت برای زنان است

چند درصد لذت برای زنان است

به نظر شما ایا زنان هم لذت میبرند؟چند درصد لذت برای زنان است؟

اندازه گیری دقیق لذت جنسی در زنان و مردان دشوار است اما اخیرا علم و فناوری پیشرفت های زیادی داشته.در یکی از مطالعاتی که انجام شده از تصاویر MRI برای میزان تحریک دشتگاه تناسلی زنان استفاده کرده اند تا متوجه شوند با تحریک هرکدام از قسمت های بدن مثل کلیتورال، واژن، نوک سینه و … میزان لذت چقدر است و چه بخش هایی از مغز فعال می شود.

نتایج بسیار جالب بود و نشان داد که بسته به قسمتی که تحریک می شود قسمت های مختلفی در مغز فعال می گردد.یعنی تحریک واژن واکنش متفاوتی نسبت به تحریک کلیتورال دارد و مسلما میزان لذتی که در هرکدام است برای هر خانمی متفاوت خواهد بود.

مسلما زنان اگر در ابتدا بخوبی آماده شوند و از نظر روحی و عاطفی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشته باشند خیلی می توانند از رابطه جنسی لذت ببرند.

توجه کنید مهمترین چیزی که باعث لذت بیشتر زنان می شود همین عشق و محبت همسر می باشد.بنابراین اقایان اگر میخواهند همسرشان زیاد لذت ببرد به این نکته بیشتر توجه کنند.

آیا 80 درصد لذت برای زنان است ؟

آیا ۸۰ درصد لذت برای زنان است ؟

جالب است بدانید عجیب ترین و مهمترین سوالی که خیلی از خانم ها و آقایان دوست دارند جوابش را بدانند حول محور میزان لذت جنسی می باشد.اینکه آیا ۸۰ درصد لذت برای زنان است ؟

خیلی وقت ها می شنویم که بیشتر لذت جنسی برای خانم هاست ولی با این وجود برای رابطه جنسی خیلی رغبت نشان نمی دهند و این مساله جنجال زیادی برپا کرده است.

واقعیت این است که هیچکدام از منابع علمی معتبر در خصوص میزان لذت جنسی در زنان مطالعاتی انجام نداده و اصلا نمی توانیم بگوییم که ۸۰ درصد لذت جنسی برای زن است یا نه.

در اصل اهمیتی هم ندارد که مرد بیشتر لذت ببرد یا زن. مهم این است که زن و مرد با قرار گرفتن کنار هم و برقراری ارتباط زناشویی یا جنسی به لذت و ارامش برسند.حالا در برخی از مواقع ممکن است مردها بیشتر لذت ببرند و در بعضی شرایط زن ها.

بیشترین لذت برای مردان در سکس است؟

بیشترین لذت برای مردان در سکس است؟

آیا بیشترین لذت برای مردان در سکس است؟ اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است؛ این بخش از مقاله را از دست ندهید! قضاوت درباره میزان غریزه جنسی یک جنسیت آسان نیست! زیرا زنان و مردان تفاوت‌های زیادی در این زمینه دارند و معیار مشخصی برای اندازه‌گیری آن وجود ندارد. با این حال، می‌توان به طور میانگین اشاره کرد که مردان بیشتر از زنان به برقراری روابط جنسی تمایل دارند و به دنبال رابطه زناشویی هستند.

شواهدی که این تمایل بیشتر آقایان را نشان می‌دهند عبارتند از:

  • مردان فکر و خیلات بیشتری در مورد روابط جنسی در طول روز نسبت به زنان دارند
  • مردان برای برقراری روابط جنسی بیشتر پیگیرند
  • معمولا درخواست آغاز رابطه جنسی از سوی مردان مطرح می‌شود
  • مردان، درخواست رابطه جنسی از سوی همسر خود را به ندرت رد می‌کنند
  • مردان به طور صریح‌تر از زنان درباره نیاز به رابطه جنسی صحبت می‌کنند

یکی از دلایل اصلی کمتر بودن تمایل زنان به برقراری روابط جنسی، پیچیدگی بیشتر طبیعت جنسی زنان است. برخلاف مردان که به راحتی تحریک می‌شوند، فرایند تحریک جنسی زنان به عوامل متعددی بستگی دارد. عوامل مختلفی مانند هنجارهای فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، سطح تحصیلات، وضعیت اجتماعی و نظرات دوستان و خانواده می‌توانند بر تمایلات زنان به برقراری روابط جنسی تاثیرگذار باشند.

سکس تراپی
12 Comments
  1. همسرم،چه دوران نامزدی و چه دوران ازدواجمون، خیلی علاقه به سکس دهانی دارد.چرا اینگونه است.گ؟!

  2. با همسرم، ازدواج خوبی را شروع کردیم؛ موقع نزدیکی کردن، عاشقانه لذت می بردیم و به ارگانسم کامل و لذت بخش می رسیدیم.عاشقانه همدیگر را دوست داشتیم تا این که آن واقعه تلخ، روی داد.سکته مغزی کردم و متاسفانه به علت مصرف قرص های شیمیایی، دیگه خبری از لذت نبود،چرا که نعوظ نداشتم.از زندگی با من که عاشقانه دوستش داشتم،دلسرد شد و از منِ درمانده جدا شد.به علت فلج بودن نیم بدنم و ناتوانی جسمی، مجبور شدم با زنی دیگر ازدواج کنم که هیچ علاقه ای به او ندارم.او نیز بسیار سردمزاج است و به این قضیه توجهی ندارد. فقط این که میگه اگر میخوای بمونم باید با کاشت هم که شده، صاحب بچه شوم.چه کنم؟! لطفا راهنمائیم کنید.فقط دارم تحمل می کنم، چرا که از همسر قبلیم، فرزندی کم توان ذهنی دارم،به خاطر فرزندم این نعمت خدادادی را بر خودم حرام کرده ام.چه کنم تا از این برزخ،رهایی یابم؟!

  3. باید بهش حق بدی بلاخره اونم نیازهایی داره که باید تأمین بشه، خدا ایشالا شفا بده

  4. با ازدواج دوره ی از گناه آدم بیشتر فت می کند زن آرام بخش هستش عین قرض مسکن

  5. وقتی یک پیتزاعو 2 تیکشو من میخورم 6تیکشم دختر میخوره کدوممون دلمون بازم پیتزا میخواد😎😎

  6. درسته 70درصد زندگی رابطه ی جنسی هستش ، من خودم تو زندان خدمت کردم و جدایی های زیادی رو بخاطر نداشتن هنر سکس دیدم ، اما اینم بگم که هیچ رابطه ای پایدار نمیمونه اگر فقط برای رفع شدن نیاز جنسی شروع شده باشع،…

  7. کاملا درست هست ، میزان لذت زنان بیشتر است به دلایل فوق :
    1- مردها عجول ترن نه اینکه حس بیشتری داشته باشند ) این بر میگرده به فیزیک بدنی و شرایط مرد ، وضعیت پروستات و …(
    2- مردها به چشم تحریک می‌شوند و زنان باید به مرحله لمس بروند )فیزیک هر دو)
    3- زنها با افزایش سن شهوتی تر و مردان کاهش هوس دارند )فیزیکی تر(
    4- مردان با افزایش سن تمایل به رابطه کمتر و زنها بالعکس
    5- تعداد اندام های جنسی زن بیشتر دو همچنین از اکثر سطح بدن لذت می‌برند اما مردها تنها از ….

  8. دروغگوهای فمینیست. کاملا واضحه که زنها لذت بیشتری میبرن. همه زحمتها رو مرد میکشه اکثر لذتها رو زن میبره

  9. سلام
    بنده در یک مجله خارجی که مربوط به کشور مکزیک بود یک متنی را در مورد سکس و ارگاسم خانمها خوندم که نوشته بود خانم ها طبق نظر پزشکان و دانشمندان متخصص جنسی ،در کشور مکزیک بالای ۹۸ درصد از زنان در هنگام سکس بیش از ۹ تا ۱۱ برابر مردان لذت جنسی دارند…در کشور ایران بدلیل آب و هوای معتدل زنان تا ۱۴ برابر مردان از سکس لذت میبرند….
    لِذت یا ارگاسم جنسی در زنان اصلآ با مردان قابل مقایسه نیست…

  10. همسره من توی رابطه جنسی از مفعول بودن متنفره وهمش جایگاه منو مفعول قرار میده و با دخول مخالفه و منو مجبور میکنه با روش های دیگه له ارگاسم برسونمش تقریبا یک ساله که ۵ دقیقه قبل از انزال بدنم شروع میکنه به لرزش شدید، به هم ریختم این رابطه کاملا یه طرفه شده از سکس بدم اومده

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *