22 بهمن, 1401

 آموزش روابط زناشویی

با توجه به اینکه منابع اطلاعاتی برای آموزش روابط زناشویی به زوجین محدود است در این مقاله سعی داریم در خصوص نحوه انجام روابط جنسی در ازدواج صحبت کنیم.

 آموزش روابط زناشویی

 آموزش روابط زناشویی

برخی از دختر پسرهایی که ازدواج می کنند ممکن است در خصوص برقراری رابطه جنسی اطلاعات کافی نداشته باشند و بدنبال بستری برای آموزش روابط زناشویی سالم و موفق بگردند.

رابطه جنسی در اوایل ازدواج بسیار مهم و جذاب است اما باید این را هم مد نظر داشته باشید که تمایلات جنسی زوجین در طول زمان تغییر می کند و این مساله نباید شما را تحت تاثیر قرار دهد چرا که اگر زوجین در طی زمان همدیگر را بهتر بشناسند و به نیازها، روحیات و خلق و خوی هم آگاه شوند می توانند سالهای سال رابطه جنسی رضایت بخش و صمیمانه تری با هم برقرار کنند.

مطمئنا زندگی بالا پایین دارد، کارهای روزمره، تولد فرزند، مسائل مالی، کار و استرس و … شاید روی رابطه جنسی تاثیر بگذارند اما هنوز هم راهکارهایی وجود دارد که بتوانید رابطه زناشویی خود را هیجان انگیز و پرشور نگه دارید.

پیش از شروع اموزش بد نیست با چرخه پاسخ جنسی کمی آشنا شوید تا متوجه شوید همسر شما در چه مرحله ای قرار دارد.

وقتی می خواهیم برای سکس اقدام کنیم با ۴ مرحله مواجه می شویم:

  • میل جنسی و برانگیختگی: هیجان و تمایل جنسی با تحریک فیزیکی یا عاطفی ایجاد می شود.وقتی زوجین به یکدیگر دست می زنند و معاشقه می کنند در خانم و آقا برانگیختگی اتفاق میفتد.در زنان و مردان نوک سینه سفت، لاله گوش، لب ها و سوراخ های بینی متورم می شوند.ضربان قلب تندتر شده و فشار خون بالا می رود.
  • پلاتو: در این مرحله تنفس سریعتر شده و ماهیچه ها، شکم و ران منقبض می گردد.در مردان بیضه و سر آلت تناسلی متورم و در زنان واژن خارجی منقبض و کلیتوریس جمع می شود.
  • رسیدن به ارگاسم:برای خیلی از افراد این مرحله بهترین بخش رابطه جنسی است.تمام تنش ها برطرف شده و احساس رهایی به شما دست می دهد.این مرحله فقط چند ثانیه طول می کشد.فشار خون، ضربان قلب و تنفس به بالاترین حد می رسد.در زنان رحم دچار انقباضات ریتیمیک شده و در مردان انزال منی اتفاق میفتد.
  • نتیجه: پس از ارگاسم فشار خون، تنش های عضلانی و هیجان اکثر مردان فروکش می کند و آنها تمایل دارند استراحت کنند در صورتیکه زنان تازه اولین ارگاسم را تجربه کرده اند و می توانند بارها به ارگاسم برسند.

علائم اولین رابطه جنسی

علائم اولین رابطه جنسی

معمولا خانم ها در اولین رابطه زناشویی خود نگران هستند.تمام حرفهای درست و غلطی که در مورد از دست دادن بکارت و اولین رابطه جنسی شنیده اند ممکن است آنها را دچار اضطراب و استرس کند.

تمام علائمی که ممکن است هر خانم بعد از اولین رابطه جنسی و از دست دادن بکارت تجربه کند به شرح زیر است:

سوزش بعد از اولین رابطه

سوزش بعد از اولین رابطه طبیعی است.اگر بعد از اولین رابطه خود و زمانیکه به دستشویی می روید احساس سوزش دارید اشکالی ندارد.چون مجرای ادرار و واژن نزدیک هم قرار دارد و کشش یا پارگی واژن می تواند منجر به احساس سوزش موقتی شود.

احساس درد

احساس درد در حین رابطه یا بعد از ان دلایل مختلفی دارد.ممکن است بخاطر کشیده شدن پرده بکارت، خشکی واژن، واژینیسموس، دلایل مذهبی، استرس و … درد داشته باشید. خیلی ها می پرسند برای کاهش درد اولین رابطه چه کنیم؟ آرامش کلیدی ترین مساله برای اولین رابطه جنسی و کاهش درد است.اگر معاشقه بخوبی انجام شود و کلیه مراحل به آرامی اتفاق بیفتد تا خانم کامل آماده شود میزان درد کمتر خواهد شد.

لکه بینی

بسته به نوع بکارت ممکن است خانم ها بعد از رابطه زناشویی خونریزی داشته باشند.این بخاطر شکسته شدن پرده بکارت است که طبیعی می باشد.پرده بکارت یک تکه نازک است که ورودی واژن را می پوشاند.

تغییرات هورمونی بعد از اولین رابطه

مسلما بعد از شروع رابطه جنسی در زندگی زناشویی با تغییرات هورمونی مواجه خواهید شد.اما در خصوص تغییرات هورمونی بعد از اولین رابطه باید بگوییم که هورمون های شادی در بدن شما ترشح می شود.هنگامی که رابطه جنسی شروع می شود بدن شما دچار افزایش جریان خون در نوک سینه و کلیتوریس شده و منجر به برانگیختگی و در نهایت ارگاسم می گردد که همه این اتفاقات بخاطر ترشح اکسی توسین در مغز رخ می دهد.

پرسش و پاسخ در مورد روابط زناشویی در دوران عقد

پرسش و پاسخ در مورد روابط زناشویی در دوران عقد

متاسفانه بخاطر عدم آگاهی پرسش و پاسخ در مورد روابط زناشویی در دوران عقد بسیار است.از آنجاییکه زوجین می ترسند که در دروان عقد اشتباه کنند و بارداری اتفاق بیفتد سوالات زیادی می پرسند.در ادامه به برخی از سوالات رایج پاسخ می دهیم.

۱- آیا با کمی دخول باز هم بکارت پاره می شود؟از آنجاییکه پرده بکارت بسیار نازک است ممکن است با زمین خوردن، اسب سواری، دخول و … براحتی پاره شود.اگر برای شما مهم است که تا عروسی باکره باشید بهتر است از روش های دیگری برای به ارگاسم رسیدن همدیگر استفاده کنید و دخول نداشته باشید.

۲-اگر در دوران عقد باردار شویم چکار کنیم؟باردار شدن در دوران عقد به شرط اینکه زوجین به شناخت خوبی رسیده باشند و از انتخابشان مطمئن باشند هیچ مشکلی ندارد.شاید فرهنگ ما این را نپذیرد اما شما کار اشتباهی نکرده اید و اصلا بابت بارداری نباید ناراحت یا خجالت زده شوید.

۳- آیا بدون دخول با ریختن منی امکان حاملگی هست؟برای حاملگی حتما باید دخول صورت گیرد و منی درون واژن ریخته شود.بدون دخول درصد حاملگی پایین است.

اگر می خواهید میزان لذت خانم در زابطه جنسی را متوجه شوید حتما مقاله ایا زنان هم لذت میبرند را مطالعه نمایید.

روابط زناشویی اوایل ازدواج

روابط زناشویی اوایل ازدواج

روابط زناشویی اوایل ازدواج ممکن است کمی سخت باشد.به چند دلیل:

اول اینکه زوجین شناخت کمی در مورد بدن، نیازها و توانایی های همدیگر دارند و همین باعث بروز ناامیدی، دلخوری و … می شود.اما این مساله طبیعی است.تا زمانیکه واضح در مورد خواسته های خود حرف نزنید نمی توانید آنرا حل کنید.

دوم بخاطر باورها و اعتقاداتی که افراد دارند ممکن است برقراری رابطه جنسی برایشان سخت باشد.

سوم بخاطر دلایل فرهنگی و اجتماعی و … معمولا خانم های احساس شرم و حیا برای برقراری رابطه سکس دارند.

چهارمین دلیل هم این است که شاید میزان تمایلات جنسی شما و همسرتان یکی نباشد.یعنی خانم ۳ بار رابطه در هفته بخواهد اما آقا ۱ بار یا بالعکس.که این موارد باید قبل از ازدواج و با مشاوره بررسی شود.

پیش از مشورت در مورد روابط خود با دیگران حتما مقاله چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم را مطالعه کنید.

 آموزش قانونی روابط زناشویی

خیلی از دختران و پسران جوان در مورد آموزش قانونی روابط زناشویی و اولین رابطه بعد از عقد سوال می کنند.

اینکه از نظر قانونی می توان بعد از عقد رابطه جنسی داشت یا نه؟ مسلما بعد از اینکه دختر و پسر به عقد یکدیگر در می آیند رسما زن و شوهر هستند و به یکدیگر محرم بوده و می توانند هرکاری انجام دهند.اما اینکه آقا بخواهد بعد از عقد سریعا درخواست رابطه جنسی کامل کند خیلی جالب نیست.چون دختر و پسر هنوز با هم آشنا نیستند و شاید خیلی راحت نباشند و همین باعث برقراری رابطه جنسی ضعیف و سرد شدن دو طرف می شود.

از آنجاییکه اولین رابطه جنسی خیلی حساس است و باید بخوبی انجام شود تا خاطره خوشی برای هر دو طرف به یادگار بگذارد پیشنهاد می کنیم بعد از عقد مدتی را صرف معاشقه و شناختن علایق یکدیگر کنید و بعدا رابطه جنسی کامل داشته باشید.

البته در فرهنگ ما رابطه دخول معمولا بعد از عروسی اتفاق میفتد و زوجین در دوران عقد ترجیح می دهند که رابطه جنسی سطحی داشته باشند.اما افرادی هم هستند که آمادگی برقراری رابطه جنسی کامل در دوران عقد را دارند.به این عزیزان پیشنهاد می کنیم که اگر هم می خواهند دخول داشته باشند حتما از روش های مطمئن برای جلوگیری از بارداری استفاده کنند تا بدون آمادگی وارد مرحله فرزندآوری نشوند.

آیا حتما باید شب عروسی اولین رابطه جنسی را داشته باشیم؟

آیا حتما باید شب عروسی اولین رابطه جنسی را داشته باشیم؟

همانطور که می دانید از قدیم مرسوم بوده که دختر و پسر بعد از اتمام مراسم عروسی شب زفاف را برگزار می کردند.یعنی دختر می بایست تا شب عروسی باکره بماند اما با گذر زمان این سنت تا حد زیادی فراموش شد آنهم به چند دلیل.اول اینکه زوجین بعد از عقد به یکدیگر محرم هستند و ممکن است در همان دوران رابطه جنسی داشته باشند.دوم انکه حتی اگر عروس و داماد برقراری رابطه جنسی کامل را برای بعد از عروسی گذاشته باشند چون فرایند عروسی طولانی مدت است و دختر و پسر خسته هستند معمولا در آن شب از رابطه جنسی خودداری می کنند.چون دوست دارند اولین رابطه جنسی خود را با آرامش، پرانرژی و بیاد ماندنی تجربه کنند.

بنابراین اصلا لزومی ندارد که شب زفاف همان شب عروسی باشد و اجازه دهید دختر و پسر در زمانی که آمادگی دارند رابطه برقرار نمایند.

سکس تراپی
One Comment
  1. باسلام من۲۶سال سن ۱۷۰قد و۶۷کیلو وزن دارم مدت۱۰ماه با خانمی ورزشکار با قدرت بدنی خیلی بالاتر از خودم که ۲۰ساله هستن و قدشون ۱۸۶با ۱۰۵کیلو وزن ازدواج کردم در سکس با اینکه توان هرشب ۲بارهمخوابی را دارم ولی باز ایشون طی ۲۴ساعت حداقل۴بار رابطه میخان از آنجایی که قدرت بدنیش خیلی از من بیشتره اگه نه بگم مثل کاه با یه دست بلندم میکنه و با دست دومش لختم میکنه انگار بچه چندماهه بلند کرده موقع ارگاسم شدنش مثل کاغذ تو دستاش مچاله ام میکنه آیا شهوتش از قدرت بالای که داره مربوط میشه یاخیر

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *