5 خرداد, 1400

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

خیلی از ماها برای هرکاری که میخوایم بکنیم دنبال همجنس خودمون میگردیم.اگر خانوم باشیم ، برای مشاوره دنبال یه دکتر روانشناس زن خوب در تهران هستیم، موقع آموزش رانندگی میگیم با یه خانوم راحت ترم و ….حتی خیلی از مردان هم ترجیح میدن برای حل مشکلشون پیش یه روانشناس خانم برن.اما بنظرتون چرا؟

رزرو آنلاین با بهترین روانشناس های زن در تهران

تعداد روانشناس خوب خانم در تهران زیاد است اما دانستن اینکه کدامیک از آنها در حوزه کاری شان متخصص تر هستند و می توانند در کمترین جلسات ممکن مشکلتان را حل کنند خیلی مهم است.جهت رزرو آنلاین با بهترین روانشناس های زن در تهران از لیست زیر کمک بگیرید.شما می توانید با کلیک روی هرکدام به صفحه شخصی آنها بروید و رزومه این خانم های روانشناس را مطالعه کنید و در همانجا نسبت به رزرو وقت اقدام نمایید:

رزرو آنلاین با دکتر فرزانه محمدی متخصص در زمینه ازدواج، خانواده، زوجین، کودک و …

رزرو آنلاین با دکتر شکوفه عسگری متخصص در زمینه کودک و نوجوان

رزرو آنلاین با دکتر عارفه عرب متخصص مشاوره خانواده و فرزند پروری

رزرو آنلاین با دکتر صدیقه ناقل متخصص نوروفیدبک روشی جایگزین برای دارودرمانی

 

بعضی افراد و دیدم که به دلایل مختلفی وقتی با غیر همجنس خودشون روبرو میشن استرس میگیرن، خجالت میکشن، موذب هستن و …

شاید الان یسریا بگن وا مگه میشه؟ دیگه دوره ی این چیزا گذشته و … اما واقعا این مسائل هست و خیلی وقتا علل موجهی هم داره.ما تو این مقاله به این میپردازیم که چرا خیلی ها رفتن پیش یک روانشناس خانم رو به آقا ترجیح میدن و چرا بیشتر زنان دوست دارن روانشناس بشن؟

 

خانم دکتر روانشناس

چرا افراد بدنبال خانم دکتر روانشناس برای درمان می گردند؟

خیلی از افراد بنابر دلایل خاصی هنگام انتخاب یک درمانگر، ترجیحات جنسیتی دارند و دلشان می خواهد توسط یک خانم دکتر روانشناس مشاوره بشوند.

مهمترین دلیل این است که بعضی اشخاص با جنس زن راحت تر هستند و میتوانند بسادگی و با آرامش در مورد موضوعات خصوصی و تجربیاتشان با روانشناس خانم صحبت کنند.البته لزوما اینطور نیست که هرجنسی با هم جنس خودش راحت ارتباط برقرار کند اما در اکثر مواقع یک زن ترجیح می دهد با یک خانم دیگر در مورد مسائلش حرف بزند شاید به این دلیل باشد که زنان حرف هم را بهتر می فهمند.

از طرفی هم ممکن است یک زنی که در زندگی اش خشونت های مردانه را تجربه کرده یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته، با یک روانشناس مرد، احساس راحتی نکند زیرا فرد در مواجه با این درمانگر دچار استرس میشود و این، ما را از هدف جلسات درمانی دور می کند.

گاهی هم پیش می آید که مراجع می خواهد در خصوص مسائل جنسی و تجربیاتش با درمانگر صحبت کرده و از او سوالاتی بپرسد و شرم و حیا اجازه نمی دهد که این دسته از مشکلات را با غیر همنجس مطرح کند. بنابراین ترجیح می دهد که از راهنمایی های یک خانم دکتر روانشناس برای حل مسائل محرمانه اش استفاده کند.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

چطور یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران پیدا کنم؟

شاید پیدا کردن یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران نیاز به صرف زمان و تلاش داشته باشد اما مطمئن باشید ارزشش را دارد.

شما برای درمان به شخصی احتیاج دارید که بتوانید به او اعتماد کنید ، با او درباره موضوعات دشوار و اسرار صمیمی صحبت کنید و راحت باشید. میتوان گفت درمانگر در روند بهبودی شما شریک خواهد بود.بنابراین تا زمانی که نتوانید یک رابطه خوب با درمانگر خود برقرار کنید ، جلسات درمان برایتان موثر نخواهد بود.

پس بهتر است در ابتدا برای یافتن یک روانشناس خانم خوب در تهران کمی وقت بگذارید. خیلی خوب است که از روانشناسی کمک بگیرید که بطور تخصصی در زمینه مشکل شما کار می کند و در آن زمینه تجربیات زیادی دارد.

حتی اگر درمانگر از همه جهات عالی بنظر میرسد و تمام خصوصیاتی که می خواهید دارد اما حس خوبی نسبت به او ندارید بهتر است که به حس خود اعتماد کنید و به فرد دیگری برای درمان مراجعه کنید.

روانشناس خانم

چرا تعداد روانشناس خانم از آقا بیشتر است؟

بنابر دلایل متعددی بسیاری از زنان دوست دارند روانشناس بشوند.برخی از نتایج نشان می دهد که تعداد روانشناس خانم از آقا بیشتر است .

زنان بدلیل اینکه تارهای بیشتری در کالوزوم خود دارند می توانند از هردو نیمکره مغزشان بخوبی استفاده کرده و واقعیات و احساسات را بخوبی از هم تشخیص دهند که این باعث درک بیشتر و همدلی احساسی با بیمار می شود.

زنان نسبت به مردان پرحرف تر بوده و قادرند افکار را به کلمات تبدیل کنند. استفاده صحیح از کلمات در جلسات درمانی امری اساسی است.

زنان بخاطر بزرگ بودن ناحیه هیپوکامپوس مغزشان حافظه ی قوی تری دارند و با کمک آن به سوابق پزشکی بیماران خود دسترسی دارند.

در توضیح اینكه چرا زنان بیشتر از مردان در رشته روانشناسی تحصیل می كنند باید بگوییم که زنان براحتی می توانند خودشان را بجای شخص دیگر قرار دهند و این هنگام همدلی با بیمار بسیار مفید است.

یک روانشناس خانم قادر است همزمان چندین کار را در جلسات درمانی انجام دهد. به عنوان مثال می تواند همزمان با تماشای زبان بدن و گوش دادن به صحبت های بیمار ، فکر کند، جلسات گذشته را بخاطر بیاورد ، و آنها را تجزیه و تحلیل کند.

بزرگترین روانشناس زن جهان

۳ تن از بزرگترین روانشناس های زن جهان

شاید فکر کنید که همه روانشناسان اولیه، مرد بودند. اما واقعیت این است که زنان از همان روزهای ابتدایی به روانشناسی کمک کرده اند. برآوردها نشان می دهد که در اوایل دهه ۱۹۰۰ ، تقریباً ۱۲٪ از روانشناسان در آمریکا زن بودند.

یکی از بزرگترین روانشناس های زن جهان ، آنا فروید بود. آنا دختر روانکاو مشهور زیگموند فروید است که در روانشناسی شناخته شده و تأثیرگذار بود. آنا فروید نه تنها عقاید پدرش را گسترش داد ، بلکه به توسعه روان درمانی کودک نیز کمک کرد.

مری ویتون کالکینز به عنوان اولین رئیس زن انجمن روانشناسی آمریکا در طول زندگی حرفه ای خود ، بیش از صد مقاله تخصصی در زمینه های روانشناسی نوشت و مشهور شد.

لتا استتر هولینگ ورث یکی از پیشگامان علم روانشناسی در امریکا بود که مطالعات گسترده ای را روی روانشناسی زنان انجام داد و نشان داد که زنان به اندازه مردان باهوش و توانا هستند.

 

دکتر روانشناس زن خوب در صادقیه تهران

دکتر روانشناس زن خوب در صادقیه تهران

اگر بنابر دلایل مختلفی که بصورت خودآگاه یا ناخودگاه در وجود شما هست نمیتوانید مشکل تان را با روانشناس آقا در میان بگذارید و دنبال یک دکتر روانشناس زن خوب در صادقیه تهران هستید دکتر فرزانه محمدی انتخاب شایسته ای برای شما هستند.

هر روانشناسی که انتخاب می کنید چه مرد چه زن باید یکسری ویژگی ها داشته باشد:

شنونده فعال و خوبی باشد

یکی از مهمترین مهارتهایی که یک روانشناس می تواند داشته باشد ارتباطات است. روانشناسان باید مشتاقانه و با تمرکز کامل صحبت های بیمار را بشنوند و برای داشتن اطلاعات بیشتر هرجا لازم است سوال بپرسند.

همدل و همراه باشد

یکی از اولین قدم هایی که روانشناس هنگام ملاقات با یک بیمار تازه باید بردارد ایجاد ارتباط خوب است. برقراری رابطه خوب مهم است زیرا بیماران را تشویق می کند تا به متخصص اعتماد کنند و احساسات خود را براحتی بیان کنند.

صبور باشد

درمان یک بیمار آسان و سریع نیست.از اینرو روانشناسان باید صبور باشند و قبول کنند که هر بیمار نیاز به زمان متفاوتی برای پیشرفت و بهبود دارد.ممکن است درمان یک فرد سالها طول بکشد مخصوصا اگر قبلا با ضربه های شدیدی روبرو شده باشد.

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *