9 دی, 1402

فوق تخصص روانشناسی بالینی در تهران 

قطعا زمانی که به دنبال بهترین  بهترین فوق تخصص روانشناسی بالینی در تهران  هستید؛ گزینه‌های بسیاری برای شما روی میز قرار خواهند گرفت. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید و در نهایت به بهترین نتیجه دست یابید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم که چگونه فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران یا تهران را بیابید. در ادامه چند تن از این عزیزان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران

وظیفه فوق تخصص روانشناسی بالینی در تهران

نحوه انتخاب فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران

بهترین فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران

شاید محدود کردن بهترین فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران کار ساده‌ای نباشد؛ زیرا در سراسر کشورمان می‌توانیم روانشناسان خبره، کاربلد و با تجربه‌ای را معرفی کنیم که هر کدام به نحوی چراغ راهی برای مراجعه‌کنندگاه خود بوده و مسیر بسیاری از آن‌ها را به سمت سلامت روان سوق داده اند.

  • دکتر فرزانه محمدی
  • اقای میرسعید رضایی

از بهترین فوق تخصصان روانشناسی بالینی در ایران هستند که شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به آن‌ها در کلینیک تخصصی روان آگاه با چالش‌ها و مشکلات خود مقابله کرده و به روند عادی زندگی خود بازگردید.

ما در کلینیک روان آگاه که یکی از کلینیک‌های تخصصی روانشناسی در حوزه‌های مختلف است؛ با فراهم آوردن محیطی آرام و بهره گیری از مشاوران مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم

فوق تخصص روانشناسی بالینی در تهران

وظایف فوق تخصص روانشناسی بالینی در تهران

وظیفه‌ی یک روانشناس، کمک به افرادی است که دارای مشکلاتی در زمینه‌ی سلامت روان هستند یا با سایر چالش‌های عمومی زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. این دسته از افراد همواره به دنبال کسی هستند تا بدون پیش‌داوری تکیه‌گاهی امن برای آن‌ها باشد و در این زمینه به آن‌ها کمک کند تا راه درست را در پیش بگیرند. اگر به دنبال بهترین فوق تخصص روانشناسی بالینی در تهران هستید، ما در کلینیک روان آگاه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 نحوه انتخاب فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران

 نحوه انتخاب فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران

شاید شما هم زمانی که به دنبال بهترین روانشناس بالینی می‌گردید، اسم‌های متفاوتی از روانشناسان و کلینیک‌های مشاوره‌ی را شنیده باشید؛ اما باید دقت داشت که یک روانشناس نمی‌تواند برای همه‌ی افراد نتایج اثربخش یکسانی را به همراه داشته باشد.

یک روانشناس ممکن است برای فردی ترفندهای رضایت‌بخش ارائه دهد؛ اما ممکن است نتیجه مشابهی برای فرد دیگری نداشته باشد. از این رو باید در زمان و نحوه انتخاب فوق تخصص روانشناسی بالینی در ایران نهایت دقت را داشته باشید.

هنگام انتخاب روانشناس بالینی باید به چه مواردی دقت داشت؟

هنگام انتخاب روانشناس بالینی، عوامل حرفه‌ای و شخصی را باید در نظر گرفت. یک روانشناس خوب و کاربلد باید بتواند بر روی نیازهای فردی شخص مراجعه‌کننده، از جمله خود مشکل و نحوه ارائه درمان، متمرکز شود. هنگام انتخاب روانشناس بالینی خوب در تهران بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید.

جهت آشنایی با فاکتورهای مهم در انتخاب رواشناس به صفحه ویژگی های مشاور خوب مراجعه نمایید.

رویکردها و حوزه‌های مختلف روانشناسی

رویکردهای متفاوتی وجود دارد که روانشناسان مختلف با توجه به حوزه‌ی کاری خود ممکن است از آنها استفاده کنند. انتخاب روانشناس باتجربه و متخصص در زمینه‌ی مربوط به مشکل مورد نظر شما، شانس موفقیت را به شدت افزایش می دهد. برخی از حوزه های مختلف روانشناسان عبارت است از:

  • مشاوره خانواده (زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره پیش از طلاق، حل تعارضات زناشویی و مشکلات مربوط به خیانت، حل مشکلات جنسی، آموزش مهارت‌های ارتباطی و …)
  • مشاوره کودک، مشاوره نوجوان و روش‌های فرزند پروری
  • درمان اضطراب و افسردگی، مشکلات مربوط به وسواس، مقابله با انواع ترس‌ها و فوبیاها
  • مشاوره تحصیلی و درسی
  • مشاوره‌ شغلی یا کاری

یک روانشناس ممکن است به تنهایی از روش‌های مشاوره استفاده کند؛ اما برخی از فوق تخصص‌های روانشناسی بالینی ممکن است با کمک روانپزشکان از روش‌های دیگری مانند دارو درمانی یا هیپنوتیزم درمانی نیز بهره‌ ببرند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه‌ی روانشناسان مجاز به تجویز دارو نیستند و باید این مسئولیت را به روان‌پزشک محول کنند.

نکته: گفتنی است که برخی از مشاوران در صورت عدم تخصص در یک حوزه ممکن است شما را به مشاور دیگری ارجاع دهند. به عنوان مثال در زمینه‌ی مسائل جنسی ممکن است مشاور شما را به سکس‌تراپیست ارجاع دهد.

برای یافتن مشاور خوب برای روابط خانوادگی به صفحه بهترین روانشناس خانواده مراجعه نمایید.

فوق تخصص روانشناسی بالینی

کسب اطلاعات در مورد مشاور و تحصیلات وی

پیش از انتخاب یک روانشناس خوب، بهتر است بررسی کنید که روانشناس شما چه شرایطی دارد. سطح تحصیلات، پرسش در مورد عملکرد وی از مراجعه‌کنندگان قبلی و سایر اطلاعات زمینه‌ای در مورد روانشناس می‌تواند منبع خوبی به شما ارائه دهد تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب را با توجه به شرایط خود کرده‌اید. همچنین، لازم است مطمئن شوید که آیا او دارای مجوز دولتی هست یا خیر.

در کل باید گفت که از پرسیدن سوالاتی که شاید نزد خود تصور می‌کنید که ممکن است خوشایند به نظر برسند، نترسید. بهتر است از همان ابتدا به یک روانشناس و توانایی او اطمینان داشته باشید تا اینکه بعد از شروع روند درمان متوجه اشتباه خود شوید.

برقرای ارتباط با روانشناس و احساس راحتی با وی

فرد باید بتواند با روانشناس خود احساس راحتی کند تا درمان اثربخش‌تر واقع شود. داشتن یک رابطه خوب با روانشناس، باعث می‌شود تا مراجعه‌کننده بتواند در مورد موضوعات حساس و خصوصی با او راحت‌تر و با اطمینان خاطر بیشتر صحبت کند.

نکته: یک روانشناس ممکن است در مطب خصوصی خود یا به عنوان بخشی وابسته به ارگان یا محیط دیگر مثل مدرسه یا دانشگاه کار کند. این مسئله نیز می‌تواند برای افراد مهم باشد.

هزینه‌های مربوط به مشاوره

هزینه یکی دیگر از مواردی است که بسیار مورد توجه برخی از مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ چرا که جلسات تراپی باید به عنوان یک فرایند در نظر گرفته شود و شاید فرد مجبور به طی کردن مسیری طولانی باشد. هزینه جلسات مشاوره به عوامل گوناگونی مثل موقعیت جغرافیایی، محیط درمان، تحصیلات روانشناس، حوزه‌ی مورد نظر و عواملی دیگری مانند بیمه بستگی داشته باشد.

برخی از شرکت های بیمه، هزینه‌ی درمان سلامت روان را نیز پوشش می دهند، اما همیشه اینطور نیست! از این رو این نکته بسیار مهم است که پیش از جلسات مشاوره از این مسئله مطلع شوید که آیا بیمه شما هزینه‌ی درمان سلامت روان را پوشش می دهد یا خیر. اگر چنین است می‌توانید به دنبال کلینیک‌های طرف قرارداد باشید. ایده خوبی است که در جلسه اول با یک روانشناس از او در مورد هزینه‌ها بپرسید تا احتمال هرگونه هزینه‌های غیرمنتظره پس از گذراندن جلسات مشاوره کم شود.

 

 

روانشناس تلفنی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *